וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מגבילה לא מחוסנים, חצי מאזרחי אוסטרליה בסגר

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 15:39

מוזיאונים ובתי קולנוע ידרשו אישורי בריאות והממשלה שוקלת להרחיב זאת לתחומים נוספים. "לא ראינו דבר כזה", אמר שר הבריאות על וריאנט הדלתא. באוסטרליה לא יודעים מתי יצאו מהסגר, לאור מבצע החיסונים האיטי, וסקר סרולוגי בהודו מצא נוגדנים בקרב שני שלישים מהאזרחים

תור בכניסה למוזיאון הלובר בפריז, צרפת, 19 ביולי 2021. רויטרס
מתנגדי תכנית הממשלה מכנים אותה "דיקטטורה בריאותית". תור למוזיאון הלובר בפריז/רויטרס

צרפת החלה היום (רביעי) לחייב אזרחים להציג תעודת חיסון, בדיקה שלילית לקורונה או החלמה מהמחלה כדי להיכנס לרוב המוזיאונים ובתי הקולנוע, על רקע התפרצות מחודשת של הנגיף. בהמשך היום, חברי הפרלמנט ידונו אם להרחיב בחודש הבא את המהלך לבתי קפה, מסעדות וקניונים.

ביממה האחרונה, אובחנו 18 אלף מקרים חדשים בצרפת, בהשוואה לפחות מ-7,000 מקרים ליום בשבוע שעבר. הזינוק של 150% בשיעור התחלואה נקשר לווריאנט הדלתא, שמתפשט במהירות בצרפת ובמקומות רבים אחרים בעולם.

"מעולם לא ראינו דבר כזה לפני כן", אמר שר הבריאות, אולייבה וראן, לאסיפה הלאומית. הוא אמר כי וריאנט הדלתא, שזוהה לראשונה בהודו, מדבק פי כמה יותר מאשר וריאנטים אחרים, כמו אלו שזוהו בבריטניה ובדרום אפריקה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז על הצורך באישור הבריאות מוקדם יותר החודש, במקביל לחיוב צוותים רפואיים להתחסן עד ספטמבר. לפי סקרי דעת קהל, רבים במדינה חוששים מהחיסונים והתכנית של מקרון הובילה להפגנות של אלפי מתנגדים ברחבי המדינה, במקביל להשחתת שני מרכזי חיסונים השבוע.

המפגינים מכנים זאת "דיקטטורה רפואית", וכמה מחוקקים סיפרו שקיבלו איומים על חייהם לפני הדיון היום. בשבוע שעבר, חלק מהמפגינים אף השוו בין ההגבלות של הממשלה לבין רדיפת היהודים על ידי הנאצים, אולם רוב האזרחים בצרפת תומכים בצעדים האחרונים של הממשלה, מתוך מחשבה שזאת הדרך היחידה להימנע מסגר נוסף.

סגר בעיר סידני, אוסטרליה, 21 ביולי 2021. רויטרס
רק 14% מהאוסטרלים מחוסנים. רחובות סידני השוממה, היום/רויטרס

באוסטרליה, לעומת זאת, כבר כמחצית מאוכלוסיית המדינה נמצאת תחת סגר, אחרי שמדינת דרום אוסטרליה הצטרפה לוויקטוריה ולחלקים מניו סאות'-וויילס בהגבלות המוטלות על אזרחיה. רק 14% מהאוסטרלים מחוסנים, השיעור הנמוך ביותר מקרב מדינות ה-OECD, ושתי הערים הגדולות במדינה - סידני ומלבורן - אינן יודעות מתי יוכלו להיפתח מחדש.

רבים הגיעו תסכול מההגבלות המחמירות שהוטלו עליהם, שנה וחצי מאז פרוץ המגיפה, כשהחזרה לשגרה בבריטניה ובארצות הברית הגבירה את הלחץ על הממשלה הפדרלית בקנברה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, סירב להתנצל על קצב החיסונים האיטי. "שום מדינה לא הגיבה בצורה מושלמת למגיבה, אני חושב שהאוסטרלים מבינים זאת", הוא אמר אתמול לכתבים. הוא ציין שוב את שיעורי הנדבקים והמתים הנמוכים יחסית באוסטרליה בהשוואה למדינות אחרות.

הוא הזכיר כי בבריטניה מתו אתמול יותר מ-90 איש מהנגיף, בעוד שבאוסטרליה מתו פחות מאלף לכל אורך המגיפה. עם זאת, ג'ים צ'למרס, בכיר במפלגת הלייבור שבאופוזיציה, תקף אותו: "מדובר בראש ממשלה המסתתר בזמן שלאנשים כואב".

עד לאחרונה, אוסטרליה זכתה לשבחים על ניהול המגיפה, עם סגירת גבולות, בידודים וסגרים מהירים, אך הווריאנט ההודי אתגר את ההגנות ההללו בחודש החולף.

שריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, הודו, 22 באפריל 2021. רויטרס
בהודו נערכים כבר לגל השלישי. שריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, אפריל/רויטרס

בסידני, הנמצאת בשבוע הרביעי ברציפות לסגר, אובחנו היום 110 מקרים חדשים, ו-1,500 בסך הכול בהתפרצות הנוכחית. התושבים נדרשים להישאר בבתיהם, אלא לקניות מזון, תרגילים ויציאות חיוניות אחרות. החשש הוא שהסגר עלול להימשך עד ספטמבר, אחרי שתחזיות הראו כי יידרשו חודשים עד למיגור ההדבקה המקומית. הרשויות באוסטרליה מחויבות לאפס מקרי הדבקה מקומיים עד שרוב האזרחים יהיו מחוסנים.

בין הסיבות להיסוס של האוסטרלים להתחסן נעוצה בפרסומים על אסטרהזניקה ותופעות לוואי כמו קרישי דם, על אף שהן נדירות. לאוסטרליה יש אספקה מוגבלת לחיסונים אחרים כמו אלו של פייזר.

הודו: שני שלישים מהאזרחים עם נוגדנים

בהודו, סקר סרולוגי הראה כי בקרב 67% מ-1.3 מיליארד האזרחים יש נוגדנים, נתונים המעידים עד כמה התפשט הנגיף במהלך הגל השני והקטלני. הסקר הסרולוגי הלאומי הרביעי בדק אם לאדם יש נוגדנים לקורונה בין אם הוא החלים או התחסן. הסקר הבליט גם את קצב החיסונים האיטי במדינה, כשיותר מ-62% לא התחסנו, 24.8% קיבלו מנה אחת ורק 13% קיבלו שתי מנות חיסון.

הסקר האחרון נערך בשבועות האחרונים של יוני ובתחילת יולי, עם דעיכת הגל השני. כ-400 מיליון הודים, שלהם אין נוגדנים, עדיין פגיעים לקראת הגל השלישי הצפוי להכות במדינה בחודשים הקרובים. במדינות קרלה ואסאם כבר נרשם זינוק במספר הנדבקים בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully