וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד סגר רביעי: "כמו שמתמודדים עם שפעת, צריך להתמודד עם הקורונה"

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 18:34

שר האוצר קרא "לעשות הכל כדי למנוע" סגר נוסף. ליברמן הדגיש כי לא ברור אם קיים קשר בין סגר לירידה בתחלואה. "חייבים ודאות למשק. רוב המדינות באירופה עובדות, עם או בלי תו ירוק". הוא הוסיף כי יש להיערך לחיים לצד נגיף הקורונה, "כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת"

על רקע הדיבורים הגוברים על הטלת סגר רביעי, שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירי משרדו הביעו התנגדות לאפשרות שאכן יוטל סגר נוסף. "אנחנו מנהלים את שגרת הקורונה, זה לא גורם חדש ולא מפתיע, צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל כדי למנוע את הסגר. סגר זה לא דבר נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים", אמר שר האוצר בתדרוך עיתונאים.

לשר האוצר אף השווה בין מגיפת הקורונה לשפעת ואמר כי "חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה. כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת, אותו דבר קורונה".

ליברמן שב והדגיש כי חשוב שלא לפגוע בוודאות הציבור. "כלכלה מחייב משמעות וודאות, אם כולם יצייתו זה כבר יעלה באפקטיביות של הסגר. במדינת ישראל יש כמות גדולה של מחוסנים ומחלימים, אנו חושבים שניתן להתמודד בלי הטלת סגר ועצם הדיבורים על הסגר פוגעים בוודאות".

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוגע להיערכות משרדו לאפשרות שאכן יוטל סגר רביעי, ציין השר ליברמן כי היום קיים ישיבה של הפקת לקחים מהסגרים הקודמים. לדבריו, בישיבה הועלו נושאים כמו האם הנושא של החל"ת עבד נכון או שמא כדאי היה להפעיל מודל גרמני. לדבריו אין לכך תשובה חד משמעית. "אנחנו כל הזמן לומדים ומנסים לשייף את האמצעים שכבר נקטנו".

שר האוצר התייחס למשאבים שיושקעו במאבק במגיפה ואמר כי "אנחנו מוכנים להשקיע בכל הדברים שיכולים למנוע את העלייה בתחלואה - לחזק את המערך בתי החולים, לתמרץ כמה שיותר חיסונים - יש עדיין כמות גולה של אנשים שלא מחוסנים. צריך לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות, להיערך לפתיחת שנת הלימודים, להיערך מבחינת הבדיקות המהירות ליישום התו הירוק. הדבר הכי חשוב זה למנוע את הסגר, חייבים לתת ודאות למשק. אנו רואים שבמקומות כמו בריטניה זה עובד, ורוב המדינות באירופה עובדות, בלי תו ירוק, עם תו ירוק. האנשים הפנימו שצריך להתמודד עם הקורונה באמצעות קמפיינים, חיסונים, חיזוק המערך הרפואי ובקהילה על מנת למנוע את הסגר".

הפגנת בעלי חנויות הרחוב, מסעדנים ופעילי מפלגת "עצמנו" נגד הסגר, 31 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הפגנת בעלי חנויות נגד הסגר הקודם/ראובן קסטרו

הצעדים שמתכננים באוצר כדי למנוע סגר

  • "חיים לצד קורונה" - מגבלות תו ירוק בלבד, הידוק המגבלות על נתב"ג, חיזוק האכיפה והחזרת חובת עטיית מסיכות, שימוש בבדיקות מהירות בפרישה נרחבת.
  • מבצע לעידוד התחסנות - פעולות הסברה לכלל המגזרים והגילאים, מימון מבחני תמיכה בקופות החולים על בסיס תפוקות חיסונים, גיבוש מודל יחד עם משרד הביטחון, צוותי ההוראה והרשויות המקומיות לתמרוץ התחסנות בקרב בני נוער.
  • חיזוק מערכת הבריאות - תוספת כוח אדם של כ-600 רופאים ו-1,550 אחיות. כוח אדם זה התווסף באופן קבוע למערכת הבריאות החל מהחודש האחרון.
  • מתווה הפעלה למערכת החינוך ותחילת שנת הלימודים - מימון התכנית של משרדי הבריאות והחינוך, הכוללת בדיקות סרולוגיות לפני תחילת הלימודים, מימון בדיקות מהירות לפני ה-1.9 ומימון בדיקות נוספות בערים כתומות ואדומות ובכיתות בהן התגלה חולה מאומת.
  • מימון בדיקות מהירות - במסגרת התו הירוק, סיוע לאוכלוסייה שאינה ברת חיסון, בעיקר ילדים מתחת לגיל 12, כדי תוכל להמשיך בשגרת החיים על ידי ביצוע של בדיקה מהירה לפני כניסה לאירועים.

בהמשך התייחס מנכ"ל משרדו לרעיון שהפך לאחרונה לפופולרי בנוגע למתן תמריצים כספיים במטרה לעודד חיסונים ואמר: "יש פה מסר רע למי שכן התחסן - הם גם לא מתחסנים וגם מקבלים פרס. לכן אנחנו מחפשים דרכים מתמרצות אחרות - דרך הרשויות וקופות החולים".

ליברמן הוסיף כי הוא מברך על ההתגייסות של השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', ושל ח"כ מנסור עבאס שמתגייסים להשפיע על הקהילות שלהם להתחסן. "הם יודעים איך להשפיע. למשל לגבי הבדואים, עבאס מאמין שניתן להשפיע דרך ראשי הרשויות והכפרים וכך גם נפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully