וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים על מתווה החזרה ללימודים: "הילדים שלנו לא ישתתפו במשחק הזה"

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 16:12

המתווה לפתיחת שנת הלימודים של משרד החינוך כולל בדיקות בבתי הספר. אלא, שרבים מההורים לא מסכימים שילדיהם ייבדקו במוסדות החינוך: "בית ספר זה לא קופת חולים, יש חשש שידביקו אות קין על ילדים", אמר אחד האבות, ואמא אחרת הוסיפה: "מקרה של פקודה בלתי חוקית בעליל"

הורים רבים לתלמידים במערכת החינוך זועמים היום (שני) על המתווה לפתיחת שנת הלימודים של משרד החינוך, שכולל ביצוע בדיקות בבתי הספר. לדבריהם, אין מקום לבצע את הבדיקות במוסדות החינוכיים, ויש לבצע אותן באופן עצמאי. על פי ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס, הורה צריך להיות חתום על אישור לביצוע הבדיקות ויכול להחליט אם הילד שלו ייבדק או לא. "אם יחליט שלא, זה יגרור הרבה בידודים מיותרים", אמרה.

טלי, אם לשלושה מחיפה, הביעה התנגדות עזה למתווה, שכולל בדיקות רבות לתלמיד שילד מכיתתו יימצא חיובי, ואמרה לוואלה! כי "הילדים שלי לא ילכו לבית הספר אם ייערכו שם בדיקות. הילדים שלי בריאים והם לא יעברו בדיקות כל הזמן, הם לא ישתתפו במשחק הזה".

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
"הילדים שלי לא ישתתפו במשחק הזה". בדיקות קורונה בבית ספר בבנימינה, בחודש יוני/יואב איתיאל

"ברור לי שהבדיקה עצמה אינה מסובכת ושאפשר לעשות אותה ממש בקלות, אבל לבדיקה הזו יש משמעויות נוספות שלא ממש חשבו עליהן עד הסוף. מדובר ברמיסת זכויות אזרחיות בהיקף בלתי נתפס", הוסיפה טלי. "אף אחד לא אמור להיכנס לקרביים של אדם בריא, להיכנס לתיק הרפואי שלו".

"לוקחים אוכלוסייה שלמה של תלמידים ומנפצים את הזכות שלהם לפרטיות ואת הזכות לגופם, ומנצלים את זה שאנשים חושבים שכבר אין להם ברירה", טענה טלי. "אנשים חושבים שירד איזה חוק מלמעלה וחייבים לבצע את זה. אז אני דווקא מזכירה מקרים בהם אסור לבצע הוראה, ואת 'מבחן הדגל השחור' ומה הוא אומר על פקודה בלתי חוקית בעליל. זה המקרה".

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד החינוך: בעד חיסונים בבתי ספר - לא בשעות הלימודים

לכתבה המלאה
התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
"חשש מלחץ חברתי". בדיקות בכניסה לבית ספר בבנימינה, בחודש יוני/יואב איתיאל
בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לבדיקות הקורונה במערכת החינוך/צילום: ערוץ הכנסת

"באופן אישי אני נגד הבדיקות האלה, בית ספר זה לא קופת חולים", אמר לוואלה! יו"ר ועד ההורים היישובי של חיפה, עופר גרין בן ה-53, אב לשלוש בנות, שאחת מהן עדיין תלמידת בית ספר העולה לכיתה ח'. "אני לא חושב שזו הדרך הנכונה להילחם בקורונה ואני מאוד חושש מלחץ חברתי. יהיה איזה ילד שמפחד להיבדק ויתחילו ללחוץ עליו למה, וידביקו עליו איזה אות קין כמישהו שעלול להדביק אחרים.

"יש אנשים שרוצים את הבדיקות, אבל צריך כמובן לכבד גם כאלה שלא רוצים. אנחנו חברה פתוחה ולא צריכים שינהלו אותנו בצורה כזאת", טען גרין. "בכל מקרה ילד לא ייבדק ללא אישור הורים, אז הורה שרוצה שהילדים שלו ייבדקו שיתכבד וייקח אותם לקופת חולים. אנחנו לא רוצים לעשות משהו כזה באופן גורף בתוך בתי הספר, שנועדו ללמד ולחנך. לבדיקות וחיסונים נועדו קופות החולים ומוסדות רפואיים אחרים"

גרין הדגיש כי דבריו מכוונים כלפי בדיקות תלמידים בלבד. "הסגל זה משהו אחר כמובן", אמר. "יושבים מקבלי ההחלטות ומקבלים החלטות הזויות לגבי בדיקות בתוך בתי הספר. אנחנו כוועד הורים נתכנס כבר בימים הקרובים ונגבש עמדה. אני חש שרוב חברי הוועד מתנגדים לבדיקות האלה, ולא רק חברי הוועד, גם ההורים נגד. אני מקבל הרבה פניות מהורים שלא לאפשר את זה".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
בית ספר נועד להעשיר ידע. חזרה ללימודים/ראובן קסטרו

מורה ומחנכת בחטיבת ביניים בחדרה שביקשה להישאר בעילום שם אמרה לוואלה! כי "לדעתי זאת טעות גדולה לבצע בדיקות וחיסונים בתחומי בית הספר, כיוון שזה יסיט לגמרי את הריכוז בלימודים. התלמידים יתרכזו בבדיקות ובחיסונים ולא בלימודים. ההמולה והעיסוק בחיסונים תגרום לפחדים וחששות אצל אחוז לא קטן מהתלמידים. ילד צריך ליווי אישי של הוריו כדי לעבור הליך כזה בצורה בטוחה וללא חשש. בית הספר נועד ללמד ולהעשיר את ידע התלמידים, ולא לשמש כבית חולים שדה".

מנגד, יש הורים שלא מתנגדים למתווה הבדיקות. אחד מהם, משה בן חמו מטבריה, אמר לוואלה! כי "זו דרישה סבירה ואם היא תבטיח רציפות של לימודים, אני מסכים לכך. כמובן שאי אפשר לכפות בדיקות, אבל זה הוגן שאפשר לדרוש ממי שלא נבדק שיישאר בבית". בן חמו, שהוא ובתו בת ה-15 הלומדת בעיר כלל לא התחסנו, מבהיר כי הוא מתנגד באופן מוחלט לחיסונים בבתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully