וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט ל-1 בספטמבר? כאוס בפתיחת הלימודים במגזר החרדי: "אין שום היערכות"

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 13:29

יותר מ-200 אלף תלמידים חרדים התחילו את שנת הלימודים, אך משרד החינוך לא נערך כראוי לפתיחה. בכמה מהערים לא יבוצעו היום בדיקות סרולוגיות, בניגוד לתכנון הראשוני, ובחלק מהכיתות לא הקפידו אפילו על עטיית מסכות. "אם תהיה הדבקה - יתחילו לעשות בדיקות"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים בתלמוד תורה בבית שמש/צילום: ניב אהרונסון

יותר מ-200 אלף אברכים, בחורי ישיבות ותלמידי תלמודי התורה התחילו היום (שני) את שנת הלימודים. פתיחת הלימודים במגזר החרדי נועדה להיות פיילוט עבור פתיחת מערכת החינוך כולה ב-1 בספטמבר. אלא, שבפועל נראה כי היא נפתחה בכאוס, ובשל העובדה שמשרד החינוך לא נערך כראוי לפתיחה, יהיה קשה ללמוד ממנה.

כך למשל, בבתי ספר בבית שמש, שבה החלו ללמוד הבוקר כ-14 אלף תלמידים, לא בוצעו בדיקות סרולוגיות לאיתור תלמידים שכבר החלימו מקורונה. למעשה, במוסדות החינוך בעיר לא נראה שבוצעו הכנות כלשהן לפתיחת הלימודים, כשאפילו על עטיית מסכות בכיתות לא נרשמה הקפדה.

לפי משרד החינוך, מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים בני 12-3 יתחיל היום רק בשעה 16:00, למרות שהלימודים החלו כבר בבוקר, בשלוש רשויות בלבד - אלעד, קריית יערים ומודיעין עילית. בבית שמש המבצע יחל רק מחר, ובבני ברק רק בהמשך השבוע, טרם ידוע מתי בדיוק.

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
לא מקפידים על מסכות. פתיחת שנת הלימודים בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

כזכור, על פי מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים, שאושר אתמול על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, הבדיקות אמורות להתבצע קודם במגזר החרדי, בבית שמש, בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית ואלעד, ובהמשך במוסדות החינוך בכל הארץ.

איתמר דנילוב, הורה לנתן שעלה הבוקר לכיתה א' אמר לוואלה! כי "בסופו של דבר הרבה מהילדים עברו קורונה או המשפחות שלהם, כך שלא בטוח אם נראה הדבקה משמעותית. בכל מקרה, הבעיה היא של משרד החינוך. החרדים בכל מקרה היו מתחילים את שנת הלימודים בא' אלול".

פתיחת שנת הלימודים בבית שמש 9 באוגוסט 2021. דוברות עיריית בית שמש, אתר רשמי
"בפועל אין שום היערכות", פתיחת שנת הלימודים בבית שמש, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית בית שמש

"המדינה אמרה 'בואו נעשה פיילוט על החרדים', אבל מה קרה בפועל? כלום. שום היערכות ושום דבר", אמר דנילוב, "מה שכרגע קורה בכיתות, זה שהתלמידים שמים מסכות ובמקרה של הדבקה יתחילו לעשות בדיקות ובידודים. אבל לדעתי הכול ידפוק כרגיל".

אהרון, תלמיד ישיבה בעיר בן 17, סיפר לוואלה! כי הוא אינו מודאג מנגיף הדלתא, אך הבהיר כי הוריו חששו לשלוח אותו למוסד הלימודים הבוקר. "אני לא מוטרד מהחזרה ללימודים עם כל הסיפור הזה של נגיף הדלתא, היינו סגורים לאורך כל שנת הקורונה במוסדות, אבל ההורים שלי כן היו מודאגים הבוקר", אמר.

פתיחת שנת הלימודים בבית שמש 9 באוגוסט 2021. דוברות עיריית בית שמש, אתר רשמי
"ההורים מודאגים מנגיף הדלתא", פתיחת שנת הלימודים בבית שמש, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית בית שמש

בעיריית בית שמש התקשו להסביר כיצד נפתחו מוסדות החינוך ללא הכנות מראש. בינתיים, לקראת החזרה ללימודים העירייה מקדמת תגמול כספי למוסדות ששיעור המתחסנים בהם יהיה גבוה. בכך, מקווה ראש העיר עליזה בלוך שהצורך בבידודים יפחת".

"יכול להיות שנכנס לסגרים וללמידה מרחוק", אמרה הבוקר בלוך לתלמידי כיתה ח' בתלמוד תורה "דרכי נועם" בעיר, במהלך סיור חגיגי לרגל פתיחת שנת הלימודים. "אבל תמיד לזכור שחייבים להצטיין, לא משנה מה יהיה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "שנת הלימודים במערכת החינוך בחברה החרדית נפתחה הבוקר כסדרה, תוך הקפדה ושמירה על כל הכללים והנהלים לצמצום התחלואה בנגיף: עטיית מסיכות בחללים סגורים, אוורור מתמיד של כיתות הלימוד וחדרי מורים, שמירה על מרחק, הקפדה על הייגניה אישית ועל וניקיון מסגרות החינוך, הקפדה על הנחיות הבידוד והתניית כניסת מפעילים חיצוניים בהצגת תו ירוק או תוצאות בדיקה שלילית".

הבוקר, בריאיון ל-103FM, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות יגאל סלוביק לעובדה שילדי המגזר החרדי לא קיבלו ואוצ'ר לבדיקת אנטי גן לפני שחזרו ללמוד, למרות שהילדים שיחזרו ב-1 בספטמבר צפויים להיבדק על חשבון המדינה, ואמר כי "לא הכול מושלם, יצאנו למתווה רק אתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully