וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ מאשים: "בגלל נתניהו וגנץ לא היה תקציב"

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 13:32

שר האוצר לשעבר יצא נגד יו"ר מפלגתו ויו"ר כחול לבן בריאיון ל-103FM: "ההסכם שלהם כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם אין תקציב אין רוטציה, ואז כולנו נקלענו לוויכוח על התקציב". על התקציב שעבר בממשלה: "לא הייתה סיבה כלכלית להעלות מסים"

שר האוצר לשעבר ובכיר הליכוד ישראל כץ התייחס היום (שני) בריאיון ל-103FM לתקציב שעבר בממשלה ואמר כי "בגלל ביבי וגנץ לא היה תקציב, כי ההסכם שלהם כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם אין תקציב אין רוטציה, ואז כולנו נקלענו לוויכוח על התקציב. גנץ חשב שהוא נלחם, מבחינתו בצדק, כדי לקיים את הרוטציה".

כץ נשאל בריאיון אם בכוונתו להתמודד בפריימריז עתידיים בליכוד וענה כי "אין פריימריז. אני נקטתי בעמדה שנתניהו נבחר להיות ראש הליכוד ומועמדנו לראשות הממשלה לארבע השנים הקרובות. לכן, אין צורך לעשות פריימריז עכשיו". כץ אמר כי אם הממשלה תיפול ייתכנו בחירות פנימיות במפלגתו, אך הבהיר: "הליכוד לא צריך עכשיו פריימריז".

כץ התייחס כאמור לתקציב שהעבירה הממשלה הנוכחית ולחוק ההסדרים והרפורמות הכללות בו ואמר: "לא הייתה סיבה כלכלית להעלות מסים, הגירעון ירד". "אני מכיר את העובדות, ישבתי שעות על הדברים האלה כשר האוצר עם אותה פקידות שלא התחלפה וניסו למכור לי את הסיפורים של העלאות מסים בשמות אחרים", הוסיף כץ. "השלכתי את זה למגירה האדומה ואמרתי 'זה לא יהיה'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ בישיבת ממשלה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
"בגלל נתניהו לא היה תקציב", כץ ונתניהו בישיבת ממשלה/רויטרס

"לא הייתי מעלה עכשיו את הגירעון", הוסיף שר האוצר לשעבר. "היה תקציב קורונה שגרם לגירעון, הוא הלך למטרה טובה, לסיוע לעסקים ולמובטלים. כרגע לצערי אני לא רואה היערכות של הממשלה לסגר. איך נערכים כששר האוצר עצמו לא מגיע לישיבות?".

כץ תקף את התקציב שעבר בממשלה וטען כי הוא גורר העלאת מסים בשל ההתחייבות בהסכם הקואליציוני למפלגת רע"ם. "אני גיבשתי תוכנית לפי קריטריונים כלכליים, על דעת כל הגורמים המקצועיים, שלא כללה העלאת מסים", אמר כץ ודחה את הטענות כי מקור ההתנגדות לתקציב למנסור עבאס הוא גזענות. "הוא חילק עשרות מיליארדים בלי קריטריונים ובלי שוויון. איפה היועמ"ש? איפה התקשורת? זה לא נקרא לעזור למגזר הערבי".

ישראל כ"ץ ובני גנץ. -, אתר רשמי
"הסכם שכלל סעיף מטורף", כץ וגנץ/אתר רשמי, -

כץ הוסיף לתקוף את ההתחייבות למנסור עבאס: "יושב אדם שהוא חבר כנסת, ראש התנועה האסלאמית בכנסת, עולים אליו לרגל השרים והוא מחליט מתוך ההתחייבות הפוליטית שקיבל, מתוך מה שסחט תמורת תמיכתו, לאיזה משרד הוא מעביר תקציבים. זה מנהל בלית תקין, בחיים כשר אוצר לא הייתי מסכים לדבר הזה. לשבת באופן פוליטי ולחלק עשרות מיליארדים זה לא נקרא סיוע למגזר הערבי, זה נקרא שוחד. היועמ"ש צריך להתערב".

שר האוצר לשעבר התייחס גם באופן ספציפי לכמה מהרפורמות המתוכננות במסגרת חוק ההסדרים, והביע את התנגדותו למס על משקאות מתוקים, להעלאת מחירי הכלים החד פעמיים ולאגרות גודש לכניסה לתל אביב: "פקידי האוצר לא דואגים לתחבורה או לבריאות ולחינוך, הם רוצים להכניס יותר כסף לקופת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully