וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "מנסים לשנות הרגלים"; נתניהו: "תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 16:23

במהלך ישיבות סיעה בכנסת, באופוזיציה תקפו את העברת התקציב ל-2022-2021 בעוד בקואליציה שיבחו את המהלך. יו"ר הליכוד כינה זאת "אוסף של גזירות כלכליות והעלאת מיסים" שקשורה ל"מיליארדים שהבטיחו לעבאס". יו"ר יש עתיד: "3 שנים שלא עשו פה כלום"

נושא אישור תקציב המדינה ל-2021-2022 עלה היום (שני) במהלך ישיבות סיעה של מפלגות הבית בכנסת, כשבאופוזיציה מתחו ביקורת על התקציב ובקואליציה שיבחו את העברתו. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בחריפות את הממשלה וכינה זאת "אוסף של גזירות כלכליות". שר החוץ יאיר לפיד אמר כי הוא יעבור גם בכנסת, ושר המשפטים גדעון סער ציין כי הוא ישיב את היציבות הפוליטית.

"יש לי לא מעט ניסיון בכלכלה, העברתי הרבה תקציבים, אבל תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי", אמר נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד. "הממשלה הרעה שיקרה לאזרחי ישראל לצורך הקמתה והיא ממשיכה לשקר לצורך הישרדותה", תקף.

"זה אוסף של גזירות כלכליות והעלאת מיסים ומחירים", המשיך. "כשהיינו בממשלה הורדנו מיסים והורדנו את מחירי החשמל, ומה עושה הממשלה הנוכחית? מעלה את מחירי החשמל, תחבורה הציבורית, מטילה מס על רכישת מוצרים באינטרנט, מטילה מס על הנטפליקס ופוגעת בחקלאים. מעלים מיסים ופוגעים באזרחי ישראל. למה? כי הם צריכים לשלם 53 מיליארד שקלים שהבטיחו למנסור עבאס. זה מס עבאס", נתניהו הוסיף.

בווידאו: נתניהו מאשים את הממשלה ביצירת תקציב גרוע ומלא גזירות/צילום: ערוץ הכנסת

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, היו"ר לפיד אמר כי התקציב "עבר פה אחד בממשלה כי כולנו מאמינים בו, והוא יעבור בכנסת מפני שאזרחי ישראל צריכים אותו".

הוא המשיך ואמר כי "שלוש שנים מדינת ישראל התנהלה בלי תקציב. הכול בגלל פוליטיקה", לפיד תקף. מנגד, הוא שיבח את עבודתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שלדבריו "ניהל את זה יוצא מן הכלל", וכן את הממשלה כולה. "זה מה שממשלה עושה - קמה בבוקר והולכת לעבוד בשביל האזרחים. הבטחנו שקט, הבטחנו עשייה. אנחנו מקיימים".

בווידאו: לפיד מתייחס לתמיכה אפשרית של המשותפת בתקציב/צילום: ערוץ הכנסת

לפיד נשאל על העלאת מיסים, והגיב לביקורת. "זה מה שקורה שאתה רוצה לייצר שינוי התנהגות. אתה לא יכול להסתובב כל החיים ולהגיד שיש מגיפת השמנה ולא לעשות שום דבר נגד זה. לא עלה מס הכנסה, לא עלה מע"מ ולא עשינו צעדים שמכבידים על אזרחי מדינת ישראל. במובן הזה, עשינו צעדים שקשורים לשינויי התנהגות של הציבור בנושאים שחשובים לממשלה הזאת".

על תמיכה אפשרית של הרשימה המשותפת בתקציב בכנסת, לפיד אמר: "אנחנו נדבר עם כל מפלגות הבית על התקציב הזה, ללא קשר לאצבע כזאת או אחרת, הן מייצגות ציבורים רבים ואמרנו מראש שלא נהיה ממשלה רק של אלה שהצביעו לנו". הוא הדגיש כי "זה כולל חרדים, ערבים וכל קבוצה אחרת".

תקציב. דובר צה"ל, GettyImages
ישיבת הממשלה על התקציב, היום/GettyImages, דובר צה"ל

שר המשפטים גדעון סער התייחס גם הוא לתקציב בפתח ישיבת תקווה חדשה. "ישראל זקוקה ליציבות פוליטית ויציבות כלכלית", קבע. "כולנו צריכים להירתם כעת כדי לקדם את התקציב וחוק ההסדרים שיובאו לכנסת. האופוזיציה מנסה למשוך את ישראל חזרה לכאוס פרלמנטרי, פוליטי וכלכלי. כולנו מחויבים להבין את האחריות האדירה שמוטלת עלינו להחזיר את המדינה למסלול של עשייה ושגשוג". הוא הוסיף: "נביא את החוק שימנע מנאשם להרכיב ממשלה ואת החוק להגבלת קדנציות לראש הממשלה במושב החורף של הכנסת".

יו"ר העבודה השרה מרב מיכאלי הכריזה בפתח ישיבת סיעתה: "יש תקציב בירושלים. חגיגה גדולה וזה היסטורי אחרי שלוש שנים של חוסר תפקוד ברמה הנמוכה ביותר". היא הוסיפה כי "זה תקציב של שינוי סדרי העדיפויות. נוכל לממש את החזון שלנו במשרדים שלנו, ואם זה מה שהצלחנו עם 7 מנדטים, תארו לכם מה יקרה כשנחזור להיות מפלגת שלטון".

גנץ: "נדאג שרפורמת החקלאים תותאם לצרכי החקלאות"

גם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ שיבח את המהלך. "אחרי שלוש שנים של ואקום שלטוני, אנחנו מחזירים את הממשלה לתפקוד", הוא אמר בפתח ישיבת סיעתו. "תקציב הביטחון שהעברנו נותן מענה לאיומים ההולכים וגדלים. הוא לא כולל את כל חלומותיי אבל הוא נכון ואחראי".

הוא התייחס למאבק החקלאים ואמר כי "הרפורמה הכרחית אבל יש לעשות אותה בהסכמות ובהבנות שיחזקו את החקלאות הישראלית. אמש קיימתי שיחות עם שר האוצר ושר החקלאות בנושא וכבר מחר יתקיים מפגש עם ארגוני החקלאים. נדאג שהרפורמה תשונה, תותאם לצרכי החברה והחקלאות, נדאג לחקלאים ולאזרחי המדינה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully