וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: נגיב לכל תקיפה אווירית של ישראל, זאת התפתחות חמורה

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 10:19

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי הירי לצפון היה "הכרחי", אחרי התקיפות של ישראל בתוך לבנון. הוא הזהיר מפני הסלמה נוספת, וטען כי בנט "ראה במו עיניו" את הכישלון במלחמת לבנון ה-2. "רצינו להראות בשטח שכל תקיפה אווירית של ישראל תיענה בתגובה הולמת"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו  לרגל 15 שנה למלחמת לבנון השנייה 7 באוגוסט 2021. צילום מסך, אתר רשמי
מנסה לקבוע משוואה חדשה. נסראללה בנאומו, הערב/אתר רשמי, צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר הערב (שבת) מפני הסלמה נוספת מול ישראל, אחרי מטח הרקטות הכבד ששיגר הארגון אתמול לעבר הצפון. בנאום לרגל ציון 15 שנה למלחמת לבנון השנייה, אמר נסראללה כי "מה שקרה בימים האחרונים זאת התפתחות מסוכנת", בהתייחסו לתקיפות של חיל האוויר בדרום לבנון ביום חמישי בלילה, בתגובה לירי רקטות יום קודם לכן.

לדברי נסראללה, "היה הכרחי להגיב" על התקיפות של ישראל, שפגעו בשטחים פתוחים. הוא אמר כי ירי התגובה של חיזבאללה, שכוון אף הוא לשטחים פתוחים באזור חוות שבעא, הוא "צעד ראשון" והזהיר מפני עליית מדרגה בשלב הבא. "מנהיג חיזבאללה הוסיף כי "רצינו להראות בשטח שכל תקיפה אווירית של ישראל תיענה בתגובה הולמת. האפשרויות פתוחות, והתגובה יכולה להיות בשטחים פתוחים" בצפון, בגליל או ברמת הגולן.

נסראללה לעג לראש הממשלה נפתלי בנט, שלחם באותה מלחמה, ואמר כי הוא "ראה במו עיניו את הכשלון". עוד הוא טען כי ישראל חוששת לקיומה יותר מבעבר "בשל סכסוכים פנימיים".

"לא היו תקיפות ישראליות במשך 15 שנה, למה? האויב הישראלי פחד ללכת לעימות נרחב עם ההתנגדות בלבנון", אמר נסראללה. "הוא פחד ממלחמה. הוא פחד על הצבא שלו. היום האויב חושש יותר מפעם לקיומו בגלל מה שקורה בפלסטין והסלמת ציר ההתנגדות". נסראללה הוסיף כי "אנחנו צריכים לשמור על ההישגים והנצחונות של מלחמת לבנון השנייה".

בווידאו: חיזבאללה פרסם תיעוד מירי הרקטות לעבר ישראל/מערכת וואלה!

נסראללה נשא דברים כמה פעמים בחודשים האחרונים, אך שיעוליו התכופים באחד מנאומיו, שהוקדש לציון 21 שנה לנסיגת ישראל מלבנון, עוררו שאלות ושמועות בנוגע למצב בריאותו. בלבנון דווח אז כי הוא לא חלה בקורונה, אלא מחלים מדלקת ריאות, ובנאומו הערב הוא לא השתעל או הפגין בעיה רפואית כלשהי.

נעים קאסם, סגנו של נסראללה, אמר אתמול לרשת אל-מיאדין על לירי הרקטות לעבר ישראל כי "מה שחיזבאללה עשה הוא תגובה על התוקפנות שראה כל העולם. חיזבאללה התחייב פומבית שכל תקיפה על לבנון תיענה בתגובה הולמת". לדבריו, "ישראל צריכה להבין שלבנון אינה זירה פתוחה לחיסול חשבונותיה ובחינת יכולותיה. על ישראל להבין שעליה להישאר מורתעת ואם לא - אנחנו נכונים להגיב".

אתמול שוגרו 19 רקטות מלבנון לעבר שטח ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את רובן, והיתר נפלו בשטחים פתוחים באזור הר דב. מדובר בפעם השנייה השבוע שבה מבוצע ירי מלבנון, לאחר הרקטות ששוגרו ביום רביעי, ככל הנראה על ידי ארגון פלסטיני. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי ובמהלך הלילה גם תקף מהאוויר מרחבים באזור, לראשונה מאז תום מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully