וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: מטח מלבנון לעבר ישראל; חיזבאללה קיבל אחריות לירי

19 רקטות נורו לאזור הר דב, רובן יורטו וכמה מהן נפלו בשטח פתוח. אין הנחיות מיוחדות לעורף. צה"ל תקף בתגובה את מקור הירי. לראשונה מ-2006, ארגון הטרור הודיע כי ביצע ירי, בתגובה לתקיפות ישראל השבוע. בנט, גנץ וכוכבי יקיימו התייעצות. דו"צ: "אין לנו עניין בהסלמה"

בווידאו: ירי מלבנון לשטח ישראל/עריכה: אביעד בללי

19 רקטות נורו הבוקר (שישי) מלבנון לעבר שטח ישראל. כיפת ברזל יירטה את רובן, והיתר נפלו בשטחים פתוחים באזור הר דב. מדובר בפעם השנייה השבוע שבה מבוצע ירי מלבנון, לאחר הרקטות ששוגרו ביום רביעי. בתגובה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

בעקבות ההסלמה בצפון, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים התייעצות עם שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ובכירי מערכת הביטחון. בכיר ישראלי אמר כי בינתיים אין כוונה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני, והכוונה היא לנסות לסיים את האירוע.

לראשונה מאז המלחמה ב-2006, ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על מטח הרקטות, והודיע כי ירה עשרות רקטות לעבר חוות שבעא, בתגובה לתקיפות האחרונות של חיל האוויר במדינה, לפני יומיים. על פי גורמי ביטחון לבנונים, הרקטות נורו מאזור אל-ערקוב שבדרום המדינה. בתוך כך, צבא לבנון טען שעצר ארבעה אנשים שהיו מעורבים בירי.

רכב שיגור הרקטות בלבנון. 6 באוגוסט, 2021. תמונות גולשים
19 רקטות שוגרו. הרכב שממנו בוצע השיגור, היום בלבנון/תמונות גולשים

צה"ל: "אין לנו עניין בהסלמה, חיזבאללה ירה בכוונה לשטח פתוח"

דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב, מסר לאחר האירוע בתדרוך לכתבים צבאיים כי שלוש מהרקטות שנורו התפוצצו בשטח לבנון, ו-10 מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. לדבריו, חיזבאללה ירה בכוונה לשטחים פתוחים ולא מאוכלסים, משום שהוא מורתע.

"חיזבאללה לא מצליח להטיל את המורא שלו על הסוררים הפלסטינים ובעקבות המצב בלבנון גם ממשלת לבנון לא מצליחה לעשות את מה שצריך בדרום המדינה", אמר דובר צה"ל. "חיזבאללה ניסה להראות שהוא מגיב לתקיפות הללו. התגובה של חיזבאללה מראה שהוא לא הריבון, הפלסטינים ביצעו את הירי ולחיזבאללה אין בררה אלא להגיב והוא בחר בירי לשטחים פתוחים".

עוד הוסיף כוכב כי "נעריך את המצב ונחליט איך נכון להגיב, עד כה ירינו עשרות פגזים למקורות הירי. אין לנו עניין להסלים את המצב, ולא לצאת למלחמה, אבל לא נהפוך את קו הגבול לקו עימות. מדובר בתגובה מתונה של חיזבאללה, כדי לא להסלים את המצב. אם הוא היה רוצה להגיב באופן משמעותי, גם את זה הוא יודע לעשות.

נפילת רקטה סמוך לאורטל. 6 באוגוסט, 2021. TPS, TPS
ירי שני בתוך שלושה ימים. נפילת רקטה סמוך לאורטל, היום/TPS, TPS

"הירי בוצע לעבר שטחים פתוחים בחוות שבעא הכבושות, על ידי חוליה על שמם של עלי כאמל מוחסן ומוחמד קאסם טחאן", מסר חיזבאללה. טחאן היה פעיל בארגון שנהרג במהלך ההפגנות בגבול לבנון בעת מבצע "שומר חומות" במאי, ומוחסן נהרג בשנה שעברה בתקיפה אווירית בדמשק שיוחסה לישראל. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח פעמים רבות להגיב על הרג של אנשי הארגון בידי ישראל.

בעקבות האזעקות, שנשמעו ביישובים עין קנייא, שניר ונווה אטיב, תושבים באזור הונחו זמנית להיכנס למרחבים המוגנים. עם זאת, בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף, למעט בזמני ירי. בקריית שמונה הודיעה העירייה כי המרחבים המוגנים יישארו פתוחים בסוף השבוע.

תיעוד: תושבים בדרום לבנון מנסים למנוע את הירי לישראל

דרוזים בלבנון לאחר שיגור הרקטות לישראל/סרטוני גולשים
ירי מלבנון לעבר רמת הגולן, 6 באוגוסט, 2021. תמונות גולשים
שוב אזעקות מפריעות לשגרת החיים. הירי מלבנון, היום/תמונות גולשים

בעקבות המתיחות בצפון, דרש ראש העיר עכו ויו"ר אשכול גליל מערבי, שמעון לנקרי, לתקצב באופן מידי את מרכזי החוסן: "מי שחשב שהצפון שקט כבר מבין שזה עניין של זמן. אנו דורשים את תקצוב מרכזי החוסן כבר מחר. כמו שצה"ל נערך לתגובה, גם העורף חייב להיערך".

"כפי שצפינו והתרענו, הגזרה הצפונית היא הנפיצה והמסוכנת ביותר במדינת ישראל", אמר לוואלה! משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום ישובי קו העימות. "לדאבוננו הרב אויבינו מחפשים לשבש את שגרת החיים דווקא בשיא עונת הקיץ, שהיא קריטית גם לחקלאות וגם לתיירות בגליל ובגולן. זו תזכורת לדרישות המוצדקות שלנו בדבר הצורך בהגנה על תושבינו ואורחינו בבניית ממ"דים לכל תושבי קו העימות, ובדבר הצורך לשים סוף אחת ולתמיד לסחבת המתמשכת ביישום ההחלטה למגן את הישובים בקו העימות".

ירי מלבנון לעבר רמת הגולן, 6 באוגוסט, 2021. תמונות גולשים
חיזבאללה קיבל אחריות על הירי. יירוטים בצפון, היום/תמונות גולשים

ביום רביעי, כזכור, שתי רקטות שנורו מלבנון נפלו בשטח ישראל. בתגובה, צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקור השיגורים בדרום לבנון. לא היו נפגעים בצד הישראלי. מאוחר יותר חידש הצבא את הירי ללבנון, וביצע שתי מתקפות ארטילריות נוספות.

תיעוד: תושבים בדרום לבנון מנסים למנוע את הירי לישראל

דרוזים בלבנון לאחר שיגור הרקטות לישראל/סרטוני גולשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully