וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ומה יקרה כשהרקטות יחזרו לקריית שמונה?": הפטור המסוכן שישראל מעניקה לחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 8:59

בניגוד למדיניות התגובה האוטומטית ברצועת עזה, השיגורים הקודמים מלבנון נותרו ללא מענה. התקיפה הראשונה של חיל האוויר אחרי שנים של שתיקה עשויה לסמן שינוי במדיניות. "הגישה הזו בעייתית. לחיזבאללה יש המון מה להפסיד", אמר אלוף במיל' ידלין בריאיון ל-103FM

תקיפת חיל האוויר הלילה (חמישי) בלבנון, הראשונה זה 14 שנה, עשויה לסמן שינוי מגמה ביחס של ישראל לגזרה הצפונית. בניגוד למדיניות התגובה האוטומטית ברצועת עזה, שיגורי הרקטות האחרונים מלבנון נותרו ללא מענה באמתלה שחוליות סוררות בשירות חמאס, ולא חיזבאללה, הן האחראיות. אולם עם התבססות איראן באזור והישנות הירי לצפון, ייתכן שדין לבנון יהפוך דומה לדין עזה.

"חיזבאללה הוא הבוס בדרום לבנון, וכמעט בכל לבנון. יש פה שאלה מאוד קשה: האם אנו הולכים להטיל על לבנון את אותה דוקטרינה כמו בעזה?", הסביר ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס ידלין, בריאיון ל-103FM. "כשג'יהאד יורה, אנו פוגעים בחמאס, כי אנו אומרים שחמאס אחראי. בלבנון הייתה מדינה ולצערי לא אמרו לה שהיא אחראית".

נפילת רקטה בסמוך לגבול ישראל לבנון, 4 באוגוסט, 2021. רויטרס
שינוי במדיניות. נפילת הרקטה, אתמול/רויטרס

לדבריו, "לא רק שמדינת לבנון מקבלת פטור כי היא לכאורה לא כל כך קיימת, גם חיזבאללה מקבל פטור. הגישה הזו מאוד בעייתית, אלא אם היא נתמכת במודיעין מטורף. מה היה קורה אם הרקטה שפגעה בקריית שמונה, במקום לפגוע בשדה קוצים הייתה פוגעת במרכז מסחרי ליד, והיו לנו חמישה הרוגים? יש מודיעין טוב מאוד בדרום לבנון. הדבר הבא זה להזהיר את חיזבאללה ולהסביר לו שיש לו המון מה להפסיד, ולחדש את ההרתעה בדרום לבנון".

ידלין טען כי הבעיה מתחילה מאיראן. "מאז שממשל ביידן מנהל את העניינים האמריקניים במזרח התיכון, האיראנים השתחררו מהפחד שהיה להם בתקופת טראמפ. היום הם מפעילים את השליחים שלהם, לפעמים באופן ישיר כמו שהם תקפו את הספינה השבוע. האיראנים לכל אורך המזרח התיכון מפעילים לחץ נגדי. באיראן גם יש נשיא חדש".

עוד בוואלה!

הכאוס בלבנון: חיזבאללה מאבד שליטה, בישראל נערכים להסלמה בגבול

לכתבה המלאה

הוא הסביר כי "לאיראן יש שתי זרועות שהיא מפעילה כבר שנים והן מחפות אחת על השנייה. אחת היא הגרעינית שצריכה לאפשר להם הרבה יותר חופש פעולה בלבנון, עזה ותימן כשתהיה להם פצצה. השנייה היא החזית הקונבנציונלית, מהטילים המדויקים ועד ההתבססות בסוריה".

"זה צריך להיות הדיון הראשון של הקבינט המדיני-ביטחוני, איך מתמודדים עם הטילים המדויקים", טען. "אין לי שום ידע קונקרטי, אך יכול להיות שדווקא אירוע כזה מלבנון יכול להכניס אותה למארב אסטרטגי. תגובה של ישראל יכלה להיות מול מערך הטילים המתקדמים, אם ייפגעו אזרחים, זה דיון מאוד רציני. אני לא חושב שהטילים המדויקים הם איום קיומי, אך הם איום אסטרטגי ממדרגה ראשונה, וייתכן שמדינת ישראל צריכה לעשות פעולת מנע".

השריפה בקריית שמונה, שפרצה בעקבות ירי הרקטות מלבנון. 4 באוגוסט 2021. ., אתר רשמי
"מה היה קורה אם הרקטה הייתה פוגעת במרכז מסחרי?". השריפה בצפון, אתמול/אתר רשמי, .

לפי דובר צה"ל, פעולת מטוסי הקרב כוונה נגד מרחבים שמהם נורו רקטות ותשתית המשמשת לטרור. צה"ל לא תקף מטרות של חיזבאללה, ובמערכת הביטחון סבורים כי הארגון לא קשור לאף אחד מאירועי ירי הרקטות לעבר ישראל, גם לא בהכוונה או במתן אור ירוק לארגוני טרור אחרים.

תקיפת חיל האוויר אירעה לאחר שאתמול נורו שלוש רקטות מלבנון לכיוון ישראל, כשאחת נחתה בשטח לבנון ושתיים נפלו בשטח ישראל, ללא נפגעים. אזעקות נשמעו באזור קריית שמונה, מכללת תל חי וקיבוץ כפר גלעדי. שריפה פרצה סמוך לכביש 99. בקרית שמונה ובמטולה קראו לתושבים להישאר במרחבים מוגנים, ובהמשך קראו לחזור לשגרה. זמן קצר לאחר השיגורים הגיב צה"ל בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully