וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילים בצפון לא מתרגשים מירי הרקטות: "היינו במקלט והחלטנו שממשיכים כרגיל"

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 14:29

שרון מקריית שמונה לא שינה את התוכניות לבילוי משפחתי בנהר הירדן, לוטם מהקריות אמרה כי ברגע שראו שהמצב לא מדרדר, "כולם נשארו רגועים, ולא הייתה היסטריה". הישראלים שנקלעו לירי הרקטות מלבנון ממשיכים בחופשה: "לא ניתן לזה להשפיע על החיים שלנו"

אלפי מטיילים גודשים את אתרי התיירות בצפון בתקופת החופש הגדול וימי בין הזמנים. ואולם, אותם המונים שיצאו לחופש באזור הגליל הופתעו היום (רביעי) בעת קול האזעקות שפקד את האזור, בעקבות ירי הרקטות מלבנון לשטח ישראל. למרות זאת, רבים מהם החליטו להמשיך בחופשה כרגיל.

בין המטיילים היה שרון ונונו, תושב קרית שמונה. הוא סיפר כי המשפחה החליטה שלא לשנות את התוכניות לבילוי משפחתי בנהר הירדן. "הייתי בבית של ההורים, שמעתי אזעקה ואז נפילות", אמר. "התוכנית היתה לעשות רפטינג. הילדים רצו למקלט, ואחרי כמה דקות החלטנו שממשיכים כרגיל. גדלתי עם נפילות, זה לא דבר פשוט. לא נותן לזה להשפיע על החיים שלי. ממשיכים בשגרה".

לוטם שטרנברג מקרית ביאליק הייתה עם קבוצה של 17 מבוגרים וילדים שבילו יחדיו בצפון. "שמענו פיצוצים וישר המשפחות שלנו התקשרו והרגיעו שזה לא מדרדר. מסביב כולם היו רגועים", אמרה. "המבוגרים לחששו אחד לשני , אבל לא היתה היסטריה והשייט המשיך בכיף".

נופשים בכפר בלום לאחר הירי לצפון, 4 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
נופשים בכפר בלום לאחר הירי לצפון/אלי אשכנזי

יוסי תורג'מן, תושב קרית אתא אמר כי הוא שמעה שהייתה נפילה בעת טיול חברים של שלוש משפחות עם ילדים. "ממשיכים לטייל ונשארים פה. אין חששות, נמשיך כרגיל", הוא אמר.

ענת נסים, מנהלת מוזיאון בית אוסישקין שבקיבוץ דן, סיפרה: כשהיתה אזעקה היו במוזיאון כ-50 מבקרים. הורדנו אותם לקומת המרתף ואחרי זמן קצר, ששמענו שחוזרים לשיגרה. כולם שבו לסיור", אמרה. לא היה לחץ והמוזיאון המחודש, שעבר שיפוץ ומתיחת פנים, ממשיך לקלוט מבקרים כרגיל".

נופשים בכפר בלום לאחר הירי לצפון, 4 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
נופשים בכפר בלום לאחר הירי לצפון/אלי אשכנזי
נופשים בכפר בלום לאחר הירי לצפון, 4 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
"ממשיכים לטייל". יוסי תורג'מן/אלי אשכנזי

האירוע החל כשאזעקות נשמעו באזור קריית שמונה, מכללת תל חי וקיבוץ כפר גלעדי. לאחר מכן הודיע צה"ל על שלושה שיגורים שזוהו מלבנון, כשרקטה אחת נפלה בשטח לבנון ושתיים בשטח ישראל. לא נרשמו נפגעים בצד הישראלי. בתגובה, צה"ל תקף בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בדרום לבנון. בקרית שמונה ובמטולה קראו לתושבים להישאר במרחבים מוגנים, ובהמשך קראו לחזור לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully