וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוח" השתחרר מהכלא, השותף שהפך ליריב בדרך: קרב הדמים בעולם הפשע יתחדש?

14.8.2021 / 11:45

ראש ארגון הפשע בני שלמה שוחרר לפני כשבועיים לאחר 20 חודשי מאסר, וכעת עולה החשש כי שחרורו הקרוב של אויבו המר שלום דומרני, שארגונו עומד מאחורי חיסול אחיו של שלמה, יצית מלחמה בשטח. "גם כשבני ישב בכלא, הארגון שלו המשיך לפעול, הברית שכרת עוד מחזיקה"

לאחר כ-20 חודשים בכלא, לפני כשבועיים השתחרר ממאסר ראש ארגון הפשע בני שלמה. גם עכשיו, למרות הזמן הרב שבילה מאחורי סורג ובריח, שלמה עדיין נחשב לאחד מראשי ארגוני הפשע החזקים בארץ. בעבר, הודבקו לו כינויים רבים, בין היתר, "המבריק" ו-"המוח", בשל יכולותיו לייצר מנגנונים שיכניסו כסף רב לארגון.

שלמה החל את דרכו בעולם הפשע דווקא אצל מי שבשנים האחרונות נחשב ליריבו המר, ומי שנחשב לאיש החזק בעולם הפשע בדרום - שלום דומרני. שלמה היה איש הכספים ומספר 2 בארגון של דומרני, כך אומרים גורמים המעורים בעולם הפלילי, עד שחל פיצוץ בין השניים.

מאז, שלמה הפך ליריבו של דומרני, והחל קרב דמים בין שני הארגונים, שבהם גם נרצח אחיו של בני, שלום. לאחר שדומרני נעצר ונכנס לכלא, שלמה וארגונו התחזקו. "גם כשבני ישב בכלא, הארגון שלו המשיך לפעול ולהתחזק", אמרו גורמי מודיעין, הסבורים כי הברית שכרת שלמה עם הכנופייה הגרוזינית עדיין עומדת בעינה, ולא התפרקה.

בני שלמה. אין, צילום מסך
רק שוחרר ושוב מסתבך. שלמה/צילום מסך, אין

בחודש הקרוב אמור להשתחרר מהכלא גם דומרני, יריבו המר של שלמה. בחודשים האחרונים נרצחו שני תושבי הדרום, האחד נחשב מקורב לארגונו של שלמה, והשני מקורב לארגון דומרני. במשטרה חושדים כי מדובר ביריבות בין הארגונים וכי הבריתות שנכרתו הן שהביאו לרציחות. כעת, עולה החשש כי קרב הדמים בין הארגונים עלול להתחדש.

כזכור, שבוע לאחר שהשתחרר שלמה מהכלא, הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום על עבירות כלכליות, והמשטרה מנהלת חקירה כלכלית נגד ארגונו ועצרה את מי שנחשב למספר 2 בארגון. כתב האישום הוגש לאחר חקירת ימ"ר לכיש, בגין הלבנת הון בסך שמונה מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, קיבל בני שלמה במרמה בנסיבות מחמירות ארבעה מגרשים מרשות מקרקעי ישראל במושב חלץ בפטור ממכרז, תוך שהוא מציג מצג שווא בשלושה מקרים כי המגרשים נועדו לאחרים. ראש ארגון הפשע דאג לכאורה שהמגרשים יירשמו על שם אנשי קש ושידווחו לגביהם דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעין.

עוד בוואלה!

שבוע לאחר שחרורו ממאסר: העבריין בני שלמה נאשם בהלבנת הון של מיליונים

לכתבה המלאה

בפרקליטות טוענים כי שלמה צבר הכנסות ממקור לא ידוע בהיקף של לפחות כ-6.28 מיליון שקלים, והלבין הון בסכום של קרוב לשמונה מיליון. במקביל, כאמור, עצרה המשטרה לפני כמה ימים את מספר 2 בארגונו, אייל נגר, בחשד כי הוא ועוד שניים מחבריו הצליחו לאסוף מחוקרי המשטרה ראיות על העלמות מס והלבנת הון בסכומים של מיליוני שקלים. על פי חשדות המשטרה, כספים אלו מימנו את ארגונו של שלמה.

לאחר הגשת כתב האישום, טענו עורכי דינו של שלמה, נעמה אלחדד וג'וליאן חדד, כי "באופן לא מפתיע, על אף שניתן היה לנהל את ההליך במסגרת הליכי ביקורת במס הכנסה, הוא נותב למסלול פלילי. פרשייה זו הינה תולדה של התנהלות שערורייתית מצד גורמי האכיפה, אשר החלה עוד מימי החקירה. לא ניתן להתנער מהתחושה כי השם בני שלמה מאפשר הגשת כתבי אישום בכל מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully