וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוח" של עולם הפשע: המקורב לדומרני שפנה נגדו והפך לעבריין החזק בדרום

19.1.2020 / 11:30

במשך שנים נחשב בני שלמה ליד ימינו של שלום דומרני, ששלט בארגון הפשיעה הגדול בשפלה, עד שיום אחד החליט לצאת לדרך עצמאית. מאז, מלחמת השליטה באשדוד ובאשקלון הפכה את האזור לזירת קרב והמשטרה דלקה אחרי "הקומפיוטר של העבריינים" - עד שנעצר. פרופיל

צילום:דוברות משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

בעולם הפשע מכנים את בני שלמה "המוח", ובמשטרה הוא נחשב בעיני החוקרים ל"מבריק" ו"הקומפיוטר של העבריינים". ביום שישי, הותר לפרסום כי שלמה נעצר בשבוע שעבר, יחד עם 36 חשודים נוספים בעבירות מס. בין היתר, הוא חשוד בהקמת מערך של הפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כחצי מיליארד שקלים. הוא יובא היום (ראשון) לדיון נוסף בהארכת מעצרו.

מאז כליאתו של ראש ארגון הפשיעה ששלט באזור לכיש ונחשב ליריבו, שלום דומרני, נחשב שלמה לאיש החזק בדרום. אלא ששלמה החל את דרכו דווקא אצל מי שמולו הוא מנהל מלחמת חורמה. במשך שנים היה יד ימינו והאיש הקרוב אליו ביותר. בימ"ר (יחידה מרכזית) לכיש אמרו אז כי הוא היה איש הכספים והעסקים של הארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקומפיוטר של העבריינים". שלמה בבית המשפט, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני יותר מעשור החליט שלמה לעזוב את דומרני ולצאת לדרך עצמאית כראש ארגון פשע. אז החלה מלחמת השליטה באשקלון ואשדוד שכללה ניסיונות חיסול וחיסולים שהפכו את מרחב לכיש לזירת קרב. שלמה הצליח להעביר אליו רבים מחייליו ובכיריו של דומרני, שלא ראו את העריקה בעין יפה. בשנת 2015 שלום שלמה, אחיו של העבריין, נרצח בפתח ביתו במושב תלמים. האח, שניצל בעצמו מכמה ניסיונות חיסול, ניסה להגיב ומקורבי דומרני עמדו על הכוונת.

בעשור האחרון, בעוד דומרני יושב מאחורי סורג ובריח, שלמה הצליח לבסס את מעמדו כאיש הפשע החזק בדרום. ארגונו הגדיל את כוחו, תוך השתלטות על מקורות ההכנסה של מתחריו וניסה להפוך רבים מהעסקים לחוקיים. בפרשה הנוכחית במהלכה נעצר, "קו האופק", עקבו חוקרי ימ"ר לכיש חודשים ארוכים ונדהמו מהתחכום - כיצד הצליח איש אחד לנהל מערך של מאות מיליוני שקלים שתחתיו עשרות אנשים שממלאים את הוראותיו.

עוד בוואלה!

עשרות חשודים ומיליוני שקלים: המשטרה עצרה את ראש ארגון הפשע בני שלמה

לכתבה המלאה
שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
לא ראה את העריקה בעין יפה. דומרני/מערכת וואלה!, בני בן סימון

שמו של שלמה עלה לאחרונה לכותרות לאחר שנעצר בחשד למעורבות בניסיון חיסול באשקלון, ושוחרר לאחר שבית המשפט קבע כי המשטרה לא סיפקה ראיות למעצרו וכי צו המעצר ניתן יומיים לפני האירוע עצמו. "מדובר בצו שהוצא לפני הפיצוץ ונכון היה לבדוק האם צו המעצר הוצא בגין האירוע דנן או בגין אירוע אחר", קבע בית המשפט. כעת עם מעצרם של שלמה ודומרני, נשאר ואקום בעולם הפשע בלכיש.

גל מעצרים במסגרת חקירת פרשיית "קו האופק", 17 בינואר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
גל מעצרים השבוע במסגרת פרשיית "קו האופק"/אתר רשמי, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully