וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הכריע: רומן זדורוב ישתחרר ממאסר עד סיום משפטו החוזר

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 16:30

15 שנה לאחר שהורשע ברצח תאיר ראדה, המחוזי בנצרת קבע כי זדורוב ישתחרר בתנאים מגבילים בזמן שיתנהל משפטו החוזר. "נקודת האיזון השתנתה, הדגש היום הוא על זכויותיו", כתב השופט. אשתו אולגה סיפרה בהתרגשות: "עדיין לא מעכלת, כי הוא עוד לא יצא פיזית"

15 שנה לאחר רצח תאיר ראדה, החליט היום (שלישי) על שחרורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח, בתנאים מגבילים - בזמן שיתנהל המשפט החוזר בעניינו. השופט ערפאת טאהא, שאינו נמנה על הרכב השופטים במשפט החוזר, קבע כי זדורוב ישוחרר תחת איזוק אלקטרוני וישהה בביתו במשך כל שעות היממה.

כמו כן, בית המשפט קבע כי זדורוב ישלם ערבות עצמית של 150 אלף שקלים, וכן 200 אלף שקלים ערבות התחייבות שיגיע לדיונים בעניינו. סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, אמר לשופט כי "הנטיה לבקש שיהיה בזמן מעצרו בביתו עם ילדיו".

זדורוב לא צפוי לצאת לחופשי בעשרה ימים הקרובים, שכן במהלכם הוא ינסה לגייס את כספי הערבות, ולהמתין לחוות דעת בעניין האיזוק האלקטרוני. לפי בקשתו ובקשת אישתו אולגה, הוא מעוניין לשהות בבית הוריה בקצרין.

ההחלטה המלאה

דיון בבקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 3 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
השתחרר בתנאים מגבילים. זדורוב, היום/אלי אשכנזי

"הטיעון שהשמיעה המדינה כי אין בראיות החדשות שהציגה ההגנה כדי להפחית מעוצמת הראיות המרשיעות וכי אין כל סיכוי שראיות אלה יביאו לשינוי בתוצאות המשפט הוא טיעון העומד בסתירה חזיתית לקביעת השופט מלצר בהחלטה על קיום משפט חוזר ועל כן, אין לקבלו", כתב השופט טאהא בהחלטתו.

"לעניין עילת המעצר - בחלוף 15 שנים שבהן שהה המבקש בכלא והרשעתו בוטלה, נקודת האיזון השתנתה, והדגש היום הוא על זכויות המבקש והשמירה עליהן נוכח הפרת האיזון שנקבע בחוק המעצרים לעניין משך תקופת המעצר אף בעבירות חמורות, כגון רצח, אינוס והריגה. המדינה כמעט והתעלמה בטיעוניה ממשך הזמן שבו שוהה המבקש בכלא, והעלתה את טענותיה כאילו מדובר בדיון ראשון בעניינו", הוסיף.

השופט טאהא סיכם: "לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה".

בווידאו: היהמ"ש החליט לשחרר את רומן זדורוב ממאסר עד תום המשפט החוזר/צילום: שלומי גבאי ואלי אשכנזי

לאחר הדיון, עו"ד הלוי אמר כי הוא נמצא בסיפוק גדול, אך כי המטרה הגדולה עדיין לא הושגה. "15 שנה רומן חיכה לזה, ואני אישית חמש וחצי שנים מחכה לרגע הזה. אבל יחד עם השמחה, הרגליים נטועות עמוק בקרקע. יש לי מטרה והיא לזכות את רומן", אמר.

לדבריו, "אני לא יכול להימנע מלתת מילה לא טובה לפרקליטות. השחרור הזה היה צריך להיות בהסכמה. לא היה צריך להתנהל משפט חוזר אלא הוא היה צריך להיות מזוכה בהסכמה. לא הייתי צריך להתאמץ כל כך בשביל השחרור הזה ואני מזמין את הפרקליטות להתעשת ולא לנהל את המשפט ובטח לא להגיש ערעור על החלטת השחרור".

רעייתו של זדורוב, אולגה, סיפרה בתום הדיון על ההתרגשות עם הישמע ההחלטה. "לא הבנתי ישר מה בדיוק קורה. קשה לתאר במילים את השמחה והאושר. אני עדיין לא מעכלת עד הסוף כי הוא עוד לא יצא פיזית". זדורוב סיפרה כי ביקשה שבעלה ישהה בבית הוריה, בזמן שהותו במעצר הבית. "הבית יותר מרווח. עוד לא דיברנו עם הילדים, הם לא מכירים את אבא מקרוב".

אולגה זדורוב בדיון בבקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 3 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
אולגה זדורוב בתום הדיון, היום/אלי אשכנזי

לפני ההכרעה אמרה אולגה כי "דיברתי עם רומן אתמול בערב. הוא לא מביע ציפיות. לא רוצה להתלהב מוקדם. אתמול ראיתי שהפרקליטות פותחת בחקירה חדשה ונדהמתי, שאחרי 15 שנים הם נזכרים. אני מוכנה להכל. יודעת שהם יערערו אם תהיה החלטה לטובתנו. אם הוא יגיע אכין לו ארוחת ערב טעימה".

לאון זדורוב, שנולד חודש לפני שנעצר אביו, אמר שכשאביו יבוא "זו תהיה פעם ראשונה שאבא בא אלי ולא אני אליו", ואמר שהוא מאוד שמח. אימה של אולגה, יבגניה גרשניב, שאצלה ואצל בעלה יתארח זדורוב בתקופה הקרובה, הביעה שמחה גם כן וציינה שהיא "עדיין לא מאמינה".

קסניה אברס, אחותו של זדורוב, בירכה על ההחלטה. "לא ציפינו להחלטה הזאת, זה בהחלט הפתעה מרגשת. אני קוראת לכל האזרחים לתרום ולעזור לנו לגייס את הסכומים שצריך כדי שרומן ישתחרר. אני בטוחה שהפרקליטת תערער לבית המשפט העליון אבל נתמודד גם עם זה". היא הוסיפה כי היא "מחכה שרומן יבוא הביתה נכין לו כל מה שחסר לו כל השנים במאסר".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

לפני כשלושה שבועות החליט פרקליט המדינה עמית איסמן כי זדורוב יעמוד למשפט חוזר. ההחלטה לקיים משפט חוזר הגיעה חודשיים לאחר שהשופט מלצר קבע כי יש לערוך משפט חוזר, כדי לברר בפני ערכאה דיונית את מחלוקת המומחים בנושא עקבות הנעליים וזליגות הדם שנמצאו בתא השירותים בו נרצחה.

לאחר ערעורו של זדורוב בשנה שעברה, השופט מלצר החליט כי יש לקיים משפט חוזר, נוכח חוות דעת של מומחה מטעם ההגנה שנסובה סביב סוגיית כתמי הדם שנמצאו בתא השירותים בו אירע הרצח. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר כמה ימים אחרי הרצח, הודה בביצועו ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully