וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה הכריע: רומן זדורוב יעמוד למשפט חוזר

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 22:19

הפרקליטות הודיעה כי איסמן החליט לנהל בשנית את משפטו של זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה ב-2006. כמו כן, הוחלט לגנוז את התיק בעניינה של אולה קרבצ'נקו מחוסר אשמה. סנגורו של זדורוב: "הציבור היה מתאשפז אם היה מכיר את הראיות". עורכי דינה של א"ק: "היא מאושרת"

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט כי רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה ב-2006, יעמוד למשפט חוזר - כך הודיעה הערב (רביעי) הפרקליטות. כמו כן, הוחלט לגנוז את התיק שנפתח בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה.

בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, איסמן החליט להקים צוות פרקליטים מנוסים, ממחוזות שונים, שלא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב. הצוות התבקש לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפני איסמן האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

"לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית", נכתב בהודעת הפרקליטות. "המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר".

רומן זדורוב בדיון , בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. שלומי גבאי
זדורוב בביהמ"ש, במאי/שלומי גבאי

עו"ד ירום הלוי, המייצג את זדורוב, הביע אכזבה מהחלטתו של איסמן. "חשבתי שעם פרקליט מדינה חדש אולי נשמע מנגינות אחרות מהמנגינות הישנות והרעות של הפרקליטות, והתבדיתי. הראיות המדעיות החדשות מוסכמות על כל המומחים, גם מומחי ההגנה וגם מומחי התביעה, שקבעו את אותם קביעות שמלמדות שהעקבות הזרות הן של הרוצחת (או רוצח אחר) ולא של דני דני, המחלץ האלמוני, ולכן רומן חף מפשע באופן ברור", אמר עו"ד הלוי.

הוא המשיך ואמר כי "למרות המצב הזה, הפרקליטות שוב מתחילה את המשפט בשקר. הגוף שאמור להיות אחראי על הצדק. זה איום ונורא. אני חושב שזה עצוב למדינת ישראל. אם הציבור היה מיטיב להכיר את הראיות כמוני הציבור היה מתאשפז. אני אמשיך להילחם למען רומן ולמען הצדק. בעזרת השם לא ניתן לחוסר היושר לנצח".

עורכי דינה של קרבצ'נקו אמרו בתגובה לגניזת התיק כי "קשה לתאר את עוצמת הרגשות. תשע שנים לאחר עלילת השווא של בן הזוג המתעלל שאותו החליטה לנטוש בעקבות עשור של פגיעות פיזיות ומיניות ולאחר שחייה הפכו לגיהינום בלתי נסבל בשל משפט השדה הנורא שנערך לה ברשת החברתית - זוכה אולה סוף סוף בהחלטה המתבקשת. אולה מאושרת".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

ההחלטה לקיים משפט חוזר הגיעה חודשיים לאחר שהשופט מלצר קבע כי יש לערוך משפט חוזר, כדי לברר בפני ערכאה דיונית את מחלוקת המומחים בנושא עקבות הנעליים וזליגות הדם שנמצאו בתא השירותים בו נרצחה.

תאיר ראדה נרצחה בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, תושב זר שהתגורר בקצרין, ברצח הנערה. אולם מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, כך שלמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה.

עם זאת, לאחר ערעורו של זדורוב בשנה שעברה, השופט מלצר החליט כי יש לקיים משפט חוזר, נוכח חוות דעת של מומחה מטעם ההגנה שנסובה סביב סוגיית כתמי הדם שנמצאו בתא השירותים בו אירע הרצח. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר כמה ימים אחרי הרצח, הודה בביצועו ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח.

אולגה קרבצ'נקו (א"ק). מתוך טוויטר, צילום מסך
התיק נגנז. קרבצ'נקו/צילום מסך, מתוך טוויטר
עו"ד עמית איסמן, פרקליט המדינה. ראובן קסטרו
החליט כי זדורוב יעמוד למשפט חוזר. איסמן/ראובן קסטרו

הכרעת הדין פרסה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו של זדורוב ברצח הנערה. בהמשך, הציגה ההגנה שתי חוות דעת חדשות, שעסקו בסוג הסכין בו נרצחה ראדה ובסוגיית הסימנים על המכנסיים אותם לבשה - ולפי מומחה התביעה מדובר היה בסימני סוליות נעליו של זדורוב. העליון אז הורה על המחוזי בנצרת כי עליו לבחון את חוות הדעת, אך לאחר בחינת הראיות בית המשפט החליט להותיר את ההרשעה על כנה.

צוות ההגנה של זדורוב אז ערער שוב לבית המשפט העליון, וגם הפעם הוא הורשע ברצח, ובפעם זו - בדעת רוב. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל הרשיעו את הנאשם, בעוד השופט יורם דנציגר זיכה אותו מחמת הספק.

השופט דנצינגר כתב כי יש לזכות את זדורוב מחמת הספק, וכן כי מדובר ב"מקרה גבולי, המצוי כ'פסע' מהרשעה", כאשר מכלול נסיבות העניין מחייב התרחשות של סדרת צירופי מקרים נדירה. המרחק בין עמדות הרוב והמיעוט של השופטים לא היה רב בהכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully