וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א"ק: "אני לא מפחדת לעמוד על הדוכן במשפט של זדורוב, אין לי מה להסתיר"

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 9:09

אחרי שפרקליט המדינה החליט לגנוז את התיק נגדה, אולה קרבצ'נקו מוחה על הניסיונות להפנות אליה אצבע מאשימה. "סימנו אותי, העולם התהפך מבחינתי. אני מתמודדת נפש, אבל המציאות עצמה הפכה למשוגעת". האזינו לריאיון המלא ב-103fm

לאחר שפרקליט המדינה עמית איסמן החליט לערוך משפט חוזר לרומן זדורוב בגין רצח תאיר ראדה ולגנוז את התיק נגדה, שוחחה הבוקר (שישי) אולה קרבצ'נקו, הידועה גם בתור א"ק, עם ניסים משעל ב-103FM, ותקפה את סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, שממשיך להפנות אצבע מאשימה נגדה. "אין לו ראיות נגדי", אמרה קרבצ'נקו. "הוא מביך את עצמו ואת המקצוע שלו, והוא מתנהג בצורה מחפירה. הוא איש מפחיד, אבל אני לא מפחדת ממנו, ולא מפחדת לעמוד מולו על הדוכן".

קרבצ'נקו הביעה מחאה על שימוש שנעשה לדבריה בציטוטים מתוך טיפולים פסיכיאטרים שעברה. "לכל מתמודד נפש יש עולם משלו, וזה לא עניינו של אף אחד. להביא ציטוטים מתוך הטיפול הפסיכיאטרי שלי זה פלילי ומבחינה מוסרית זה פסול", אמרה. "קל לקחת שורה או שתיים מתוך טיפול ולשים עליה את הזרקור. זה לא דבר נכון לעשות, וזה נורא שעורך דין פשוט מצטט מתוך שיחות עם פסיכיאטר. מה שאתה אומר בחדר הזה אמור להיות פרטי ומקודש".

צל כבד סיפורה של א"ק אולה קרבצ'נקו. כאן 11, צילום מסך
"זה נורא שמצטטים מתוך שיחות עם פסיכיאטר". קרבצ'נקו/צילום מסך, כאן 11

"אין לי מה להסתיר", הבהירה, "הוא (עו"ד הלוי) מנסה להיות התליין שלי, השופט שלי והחוקר שלי. אני לא מאמינה שעורך דין מתנהג בצורה כזאת, זאת סיטואציה מבישה, פוגענית ואלימה".

כשנשאלה אם תגיש תביעת דיבה נגד הלוי, אמרה קרבצ'נקו כי הייתה רוצה לעשות זאת. "אני לא ממהרת לתבוע אותו שכן תביעת דיבה זה לא משהו שצריך לעשות מהבטן, זה לא עניין רגשי. אבל הייתי רוצה לתבוע את הבן אדם הזה, ואני יודעת שהוא גם רוצה שאתבע אותו, כי תביעות דיבה הן לא קלות לשני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד ירום הלוי, מייצג את רומן זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 31 במאי 2021. שלומי גבאי
"מביך את עצמו ואת המקצוע שלו". עו"ד ירום הלוי/שלומי גבאי

בהמשך הריאיון סיפרה קרבצ'נקו על ההתרגשות הגדולה והעול הכבד שירד ממנה בעקבות החלטת הפרקליט לסגור את התיק נגדה. "ציפיתי וחיכיתי ליום הזה, זה נמשך הרבה זמן אבל אני שמחה לקבל את החותמת החשובה הזאת", אמרה קרבצ'נקו, וסיפרה כי תצא לחגוג את המאורע עם משפחתה באוקראינה, שם היא שוהה.

"מהרגע שעלתה הסדרה 'צל של אמת' וסימנו אותי, העולם התהפך מבחינתי. אני מתמודדת נפש, אבל המציאות עצמה הפכה למשוגעת, כאילו שכל הפרנויות שלי קמו לתחייה. בעבור אדם שמתמודד עם סכיזופרניה פרנואידית, זה היה לא ייאמן. לא פעם שאלתי את הפסיכיאטרית שלי האם זה באמת קורה, האם אני לא הוזה את זה", סיפרה.

ביהמ"ש דן בבקשת זדורוב לעדות מוקדמת מאולגה קרבצנ'קו, לפני כחודשיים

בווידאו: זדורוב בדיון בבית המשפט המחוזי לקראת משפטו החוזר/צילום: אלי אשכנזי ושלומי גבאי

שלב נוסף בפרשה

תאיר ראדה נרצחה בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, תושב זר שהתגורר בקצרין, ברצח הנערה. אולם מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, כך שלמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה.

עם זאת, לאחר ערעורו של זדורוב בשנה שעברה, השופט מלצר החליט כי יש לקיים משפט חוזר, נוכח חוות דעת של מומחה מטעם ההגנה שנסובה סביב סוגיית כתמי הדם שנמצאו בתא השירותים בו אירע הרצח. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר כמה ימים אחרי הרצח, הודה בביצועו ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח.

הכרעת הדין פרסה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו של זדורוב ברצח הנערה. בהמשך, הציגה ההגנה שתי חוות דעת חדשות, שעסקו בסוג הסכין בו נרצחה ראדה ובסוגיית הסימנים על המכנסיים אותם לבשה - ולפי מומחה התביעה מדובר היה בסימני סוליות נעליו של זדורוב. העליון אז הורה על המחוזי בנצרת כי עליו לבחון את חוות הדעת, אך לאחר בחינת הראיות בית המשפט החליט להותיר את ההרשעה על כנה.

צוות ההגנה של זדורוב אז ערער שוב לבית המשפט העליון, וגם הפעם הוא הורשע ברצח, ובפעם זו - בדעת רוב. השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל הרשיעו את הנאשם, בעוד השופט יורם דנציגר זיכה אותו מחמת הספק.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נרצחה לפני 15 שנה. תאיר ראדה/ג'יני

לפני כחודשיים קבע השופט חנן מלצר כי יש לערוך משפט חוזר, כדי לברר בפני ערכאה דיונית את מחלוקת המומחים בנושא עקבות הנעליים וזליגות הדם שנמצאו בתא השירותים בו נרצחה. השבוע הכריע פרקליט המדינה עמית איסמן החליט כי זדורוב אכן יעמוד למשפט חוזר, וכי התיק נגד קרבצ'נקו ייגנז מחוסר אשמה.

עו"ד ירום הלוי, המייצג את זדורוב, הביע אכזבה מהחלטתו של איסמן. "חשבתי שעם פרקליט מדינה חדש אולי נשמע מנגינות אחרות מהמנגינות הישנות והרעות של הפרקליטות, והתבדיתי. הראיות המדעיות החדשות מוסכמות על כל המומחים, גם מומחי ההגנה וגם מומחי התביעה, שקבעו את אותם קביעות שמלמדות שהעקבות הזרות הן של הרוצחת (או רוצח אחר) ולא של דני דני, המחלץ האלמוני, ולכן רומן חף מפשע באופן ברור", אמר עו"ד הלוי.

הוא המשיך ואמר כי "למרות המצב הזה, הפרקליטות שוב מתחילה את המשפט בשקר. הגוף שאמור להיות אחראי על הצדק. זה איום ונורא. אני חושב שזה עצוב למדינת ישראל. אם הציבור היה מיטיב להכיר את הראיות כמוני הציבור היה מתאשפז. אני אמשיך להילחם למען רומן ולמען הצדק. בעזרת השם לא ניתן לחוסר היושר לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully