וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעים, העדים והראיות שהתווספו: כיצד ייראה המשפט החוזר של זדורוב?

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 6:40

פרשת רצח תאיר ראדה עברה לאורך השנים שורה של תפניות משפטיות. כעת, לאחר ההחלטה לקיים משפט חוזר למי שהורשע פעמיים ברצח, ושהגיע 3 פעמים לביהמ"ש העליון, השאלה המרכזית היא איך יתנהל ההליך הנדיר. תיק זדורוב - התרחישים

פרקליט המדינה עמית איסמן הכריע אמש (רביעי) על משפט חוזר לרומן זדורוב, 11 שנה לאחר שהורשע ברצח של תאיר ראדה לראשונה. משמעות המשפט החוזר של התיק - שכבר הגיע שלוש פעמים לבית המשפט העליון - היא חזרה לנקודת ההתחלה. בשל המורכבות והייחודיות של המשפט, על השופטים יהיה לבחון את אופן התנהלותו עוד בטרם יתכנסו לדיון הגורלי עצמו.

תאיר ראדה בת ה-13 נרצחה בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט ארבע שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב, תושב זר שהתגורר בקצרין, ברצח הנערה. אולם מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, כך שלמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה שוב ושוב, כשהיא משאירה את ההרשעה על כנה.

לאחר ערעורו האחרון של זדורוב בשנה שעברה, השופט חנן מלצר החליט כי יש לקיים משפט חוזר, נוכח חוות דעת של מומחה מטעם ההגנה שנסובה סביב סוגיית כתמי הדם שנמצאו בתא השירותים בו אירע הרצח. בעקבות ההחלטה, איסמן הורה על הקמת צוות פרקליטים מנוסים, ממחוזות שונים, שלא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

הצוות התבקש לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפני איסמן האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. כעת, כאשר צוות הבדיקה הגיע למסקנה כי קיימים סיכויים סבירים להרשעה חוזרת, השאלה המרכזית היא כיצד יתנהל המשפט.

רצח תאיר ראדה | בקשת משפט חוזר של רומן זדורוב. בית המשפט העליון, ירושלים , 10 בנובמבר 2020. יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
קיימים סיכויים סבירים להרשעה חוזרת. זדורוב/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

בשל העובדה שהתיק עבר שורה של ערכאות, על השופטים אשר קולה, דני צרפתי ותמר נסים שי, יהיה להכריע האם לנהל את המשפט מראשיתו ולחקור שוב את העדים, או לבקש מהצדדים לקבל את פסקי הדין הקודמים, ולצמצם את יריעת המחלוקת לראיות החדשות שהגיש סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, לבית המשפט העליון.

בבקשה למשפט חוזר נכללו חוות דעת של מומחים לגבי האפשרות של זליגת הדם מגופתה של ראדה שעות לאחר הרצח וראיות נוספות, וכן טענות כי אולה קרבצ'נקו (א"ק) רצחה את ראדה. במסגרת ההחלטה על עריכת המשפט החוזר לזדורוב, פרקליט המדינה איסמן החליט לסגור את התיק נגד קרבצ'נקו מחוסר אשמה, ולכן יריעת המחלוקת מצטמצמת לראיות הפורנזיות.

עוד בוואלה!

פרקליט המדינה הכריע: רומן זדורוב יעמוד למשפט חוזר

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
משפט חוזר 15 שנים לאחר הרצח. ראדה/ג'יני

בהחלטתו בחודש מאי האחרון ציין השופט חנן מלצר את סוגיית זליגת הדם על גבי העקבה שעל מכסה האסלה בזירת הרצח, וכן את הימצאות כתם דמה של ראדה בתא השירותים השלישי. לטענתו, די בהן כדי להורות על קיום משפט חוזר לזדורוב.

"לגישתי, על בית המשפט המברר לצלול לעומק הסוגייה", כתב מלצר, "יש לקיים חקירות של המומחים, אשר חוות הדעת שלהם הוגשו בהקשרים אלה במסגרת ההליך של בקשה למשפט חוזר, ולעמוד על טענות הצדדים בעניין עקבות הנעליים הזרות וראיית הדנ"א המיטוכונדריאלי, ונפקדותיהם האפשריות של כל אלה על הרשעה, או זיכוי".

סוגיה נוספת שהשופטים יצטרכו להכריע בה בקרוב היא מאסרו של זדורוב. עם חידוש המשפט, צפוי סנגורו של זדורוב לבקש לשחרר אותו למעצר בית, לתקופת הדיונים. הפרקליטות צפויה להתנגד, לנוכח ההנחה כי מדובר ברוצח שנשקפת ממנו מסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully