וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות הקורונה הביתיות כבר כאן: כל מה שצריך לדעת

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 9:46

החל מהשבוע ניתן לרכוש בדיקות ביתיות, לעבור בדיקת PCR בבתי המרקחת או לעבור בדיקה שתחזיר תשובה זריזה תוך כרבע שעה. האם בדיקות בבית נחשבות לצרכי התו הירוק, היכן ניתן לרכוש אותן וכמה הן עולות? המדריך המלא

שנה וחצי לאחר פרוץ המגיפה בישראל, האפשרויות לערוך בדיקות קורונה מתרבות, כשלשוק מצטרפות בדיקות ביתיות, בדיקות מהירות, וגם בדיקות PCR זמינות יותר. עם זאת, מבין אלו, הערכות הביתיות לא ייחשבו כשקולות לבדיקת PCR רשמית, ותוצאותיהן לא יאפשרו כניסה למקומות הפותחים רק לבעלי תו ירוק או טיסה לחו"ל.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מעכשיו: בדיקות מהירות ונגישות יותר/ראובן קסטרו

מהן הבדיקות הביתיות, ומה הבעיה איתן?

הבדיקה הביתית (אנטיגן) לשימוש עצמי מאפשרת לאזרחים שחוששים שהם חולים בקורונה לברר אם הם נדבקו. הבדיקה מאושרת לשימוש, אך בשלב זה אין לה תוקף רשמי, והיא אינה שקולה לבדיקת PCR. לכן, אדם שנמצא שלילי לקורונה בבדיקה הביתית לא יוכל להיכנס למקומות הפתוחים במגבלות התו הירוק או לטוס לחו"ל. בנוסף, על פי הוראות משרד הבריאות, מי שיימצא מאומת בבדיקה ביתית, יצטרך להיבדק גם בבדיקת PCR רשמית.

בין הבדיקות ניתן למצוא את "QuickVue At-Home" שפיתחה חברת קווידל, המספקת תשובה כעבור עשר דקות, וזוכה לדיוק של 99.3%; ואת "InteliSwab", בדיקה ללא מטוש, שמספקת תשובה תוך חצי שעה והדיוק שלה עומד על 98%.

חברה נוספת המספקת תשובה תוך פחות מ-15 דקות היא "רניום מדיקל". ערכת הבדיקות מציעה בדיקת קורונה פשוטה להפעלה ברמת אמינות של 99%. הערכה דומה במתכונתה לערכת בדיקות הריון וכוללת כמה רכיבים: מטוש, מבחנה, קסטת בדיקה לזיהוי אנטיגנים של נגיף הקורונה.

עוד בוואלה!

בדיקות מהירות וצמצום גודל הכיתות: המלצת קבינט המומחים לקראת שנת הלימודים

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה מהירות וביתיות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אחת הערכות לבדיקה ביתית/אתר רשמי, מערכת וואלה!
בדיקות קורונה מהירות וביתיות. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אחת הערכות לבדיקה ביתית/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הרגישות של בדיקת אנטיגן טמונה בכך שהיא לא מצליחה לגלות באופן מלא חולים שרק נדבקו במחלה, והנגיף טרם התפשט בגופם. כך, שאם הנבדק יצא חיובי, הוא ככל הנראה מאומת לקורונה - אך גם אם הוא יצא שלילי, ייתכן שהוא חיובי.

"עמיתיי בכל העולם מדווחים על שימוש רציף בבדיקות עצמיות ביתיות וגם הציבור בישראל כבר משווע לפתרונות מיידים", מסר דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל. "מדובר בצורך ממשי שכבר נערכנו לקראתו בחודשים האחרונים בכל בתי המרקחת".

איפה אפשר למצוא את הבדיקה, וכמה היא עולה?

הבדיקה זמינה בבתי המרקחת החל מאתמול. ברשת סופר-פארם ימכרו מארז של שתי בדיקות במחיר של 76.90 שקל.

הקמת עמדות בידוק מיידיות באמצעות סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח 16 בנובמבר 2020. דוברת סופיה ישראל, אתר רשמי
הקמת עמדת בדיקות מהירות של סופיה ב"איים הירוקים", נובמבר 2020/אתר רשמי, דוברת סופיה ישראל

ומה בנוגע לבדיקות המהירות?

הבדיקות המהירות (בדיקות סופיה) מספקות תשובה תוך 15 דקות בלבד. הן מבוססות גם הן על האנטיגן, אך הן יעילות ומהימנות יותר מהבדיקות הביתיות, והן כן יהיו שקולות לצרכי התו הירוק. ניתן למצוא את הבדיקות בסניפי ביקור רופא או בבתי חולים ציבוריים, והחל מהיום, הן ייפרסו בשלל מוקדים, בין היתר בתחנות של פיקוד העורף, שם נבדקים גם בבדיקת PCR. נטען כי הבדיקה רגישה ב-96.7%, וכי היא מזהה את כל הווריאנטים הנפוצים של הנגיף. רשמית, המערך יפעל בצורה מלאה החל מ-8 לאוגוסט.

שגיא יניב, מנהל שיווק ומכירות בחברת "סופיה ישראל" מקבוצת רימיפארם - הספקים של הבדיקות המהירות, פירט את היתרונות הרבים של הבדיקה, בפרט לתחום החינוך. "אנחנו מקבלים אלפי פניות מהורים ומוסדות חינוך שמחפשים פתרונות מידיים ונגישים", אמר יניב. "זה חוסך זמן קריטי להורים ובידוד מיותר לילדים".

וכמה זה עולה?

הבדיקות חינמיות לילדים מתחת לגיל 12, שאינם בגיל החיסון. עם זאת, נבדקים מבוגרים יותר יישאו במלוא עלות הבדיקה - 69 שקלים.

אילו עוד אפשרויות להיבדק נוספו עכשיו?

החל ממחר, ניתן לעשות בדיקת PCR גם ב-14 עמדות ייעודיות בסמוך לסניפים של רשת סופר פארם. עלות בדיקה יחידה תעלה 119 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully