וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתל נוף ובאמ"ן: הקורונה ממשיכה להכות במוקדים הרגישים של צה"ל

עודכן לאחרונה: 24.7.2021 / 20:13

לפי שעה, כ-20 איש נדבקו בשתי ההתפרצויות. לדברי גורמים צבאיים, התפשטות הנגיף והבידודים שנלוו לה בבסיס חיל האוויר - לא פגעו מבצעית בתפקוד הטייסת. ההתפרצות הנוספת, שנרשמה בחטיבת המחקר של אגף המודיעין, נקשרה לכנס רב משתתפים שנערך בשבוע שעבר במבנה סגור

התפרצות קורונה נרשמה ביממה האחרונה (שבת) בבסיס חיל האוויר בתל נוף. בין הנדבקים ישנם שני מפקדים שאינם נמנים על אנשי צוות אוויר, שמונה חיילים בשירות סדיר, ועוד כמה ילדים המתגוררים בשיכון המשפחות בבסיס, הצעירים מכדי להתחסן (בבסיס קיימים מגורי משפחות של בעלי תפקידים מבצעיים חיוניים, מרביתם טייסים ומפקדים בכירים - א.ב). כל אלו שבאו במגע עם החולים הוכנסו לבידוד, כמתחייב לפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה. גורמים צבאיים אמרו כי אין כל פגיעה מבצעית בתפקוד הטייסות בבסיס.

בתוך כך, נרשמה התפרצות נוספת בחטיבת המחקר באמ"ן. לדברי גורמי צבא, ביום שני שעבר התקיים כנס רב משתתפים של חטיבת המחקר במבנה סגור באזור המרכז, וחיילים ומפקדים שנכחו בו נחשפו לנגיף. כך, כעבור ימים אחדים דווח על כמה מפקדים שסובלים מסימפטומים של שפעת. החיילים שנכחו במקום נבדקו, ונכון ליום שישי ישנם ארבעה חיילים, ביניהם קצין, שנדבקו בנגיף. גורמי צבא רשמיים טענו כי אין קשר בין הכנס להידבקות החיילים, שכן ההתפרצות שנרשמה היא נקודתית ולא רובה. יתרה מזאת, נטען, מפקדי הכנס בחטיבת המחקר החמירו עם הנהלים עוד טרם נכנס התו השמח לתוקף.

מטוס בז F15 בבסיס חיל האוויר תל נוף  - ברקע התקיפה בעזה. דובר צה"ל
התפרצות של המחלה. בסיס תל נוף/דובר צה"ל

מנגד, גורם צבאי הבהיר כי בחטיבת המחקר ארבעה חולים, שמטופלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "אין בהכרח קשר ישיר לכנס המדובר", טען. עוד הוסיף כי בבסיס תל נוף, שני מפקדים שאינם לוחמי צוות אוויר ו-שמונה חיילים שחלו כמו כן, מספר ילדים בשיכון מטופלים בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

נכון לאתמול בבוקר, בצה"ל ישנם 219 חיילים בשירות חובה, אנשי צבא קבע ועובדי צה"ל שאובחנו כחולי קורונה, כולם במצב קל על פי גורמי הרפואה. נכון ליום חמישי בערב, 539 משרתים בצה"ל נדרשו לבידוד ביתי. עד כה לא התקבלה החלטה בצה"ל לפתוח את כפר המחלימים באשקלון לחיילים בבידוד.

מדובר צה"ל נמסר: בחטיבת המחקר מספר נמוך של מאומתים לקורונה. באשר לבסיס תל נוף אין אף לוחם צוות אוויר מאומת לקורונה וכלל הטייסות פועלות כבשגרה. אין שום פגיעה ברציפות התפקודית של חטיבת המחקר או בסיס תל נוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully