וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות מהירות וצמצום גודל הכיתות: המלצת קבינט המומחים לקראת שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 18:30

במשרד הבריאות מתכוננים לחזרת מערכת החינוך עם פעולות שיבלמו התפרצות נוספת של קורונה. בעוד מוסדות הלימוד החרדיים נפתחים כבר ב-8 באוגוסט, צוות המומחים של המשרד פרסם את עמדתו. בין ההמלצות, תלמידים שלא חוסנו יידרשו לבידוד, בעוד מחוסנים יעברו בדיקה מהירה

צוות המומחים לטיפול במגיפות המליץ למשרד הבריאות על שורת צעדים והגבלות למערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים בספטמבר. "מטרת ההמלצות היא להתחיל את שנת הלימודים כסדרה, תוך יצירת שגרה חדשה שתאפשר מענה מספק ככל שהתחלואה תימשך ותתגבר", כך לפי לשון המומחים.

עמדת המומחים וההיערכות לשנה החדשה מגיעות כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים הכללית, אולם מערכת חינוך החרדית נפתחת כבר ב-8 באוגוסט, מעט יותר משבועיים.

אחת ההמלצות הראשונות שגיבש צוות המומחים היא צמצום גודל הכיתות והגנים. זאת, על ידי קפסולות ומתן אפשרויות למידה בשעות אחר הצהריים. לגילאי 11-5, הנמצאים בגנים ובבתי הספר היסודיים, יומלץ כי במידה ויימצא ילד חולה בכיתה, תתבצע חקירה אפידמיולוגית וילדים שהיו בקרבת החולה, ימשיכו בלימודים בתנאי של ביצוע בדיקה מהירה, טרם הכניסה לבית הספר מדי בוקר למשך שבעה ימים. בהיעדר בדיקות מהירות - ייכנסו הילדים שהיו בקרבת החולה לבידוד.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
המלצות שהגיעו כשבועיים לפני פתיחת שנה הלימודים בחברה החרדית. חזרה ללימודים בפ"ת, אפריל/ראובן קסטרו

לכיתות החטיבה והתיכון, גילאי 18-12, במידה ויימצא ילד חולה בכיתה - תתבצע חקירה אפידמיולוגית, הילדים המחוסנים יבצעו בדיקה, וימשיכו ללמוד כרגיל, וילדים לא מחוסנים ייכנסו לבידוד של שבוע בהתאם לכללים הנהוגים לגבי מבוגר.

בנוסף לכך אמרו המומחים כי במקרה של התפרצות נרחבת, בתי הספר והגנים יפעלו בהתאם לשיקול הדעת של הרופא באותו המחוז.

עוד בוואלה!

הקבינט אישר: הגבלות גם על אירועים פתוחים, רשימת המדינות האדומות הורחבה

לכתבה המלאה
בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"/צילום: לע"מ

אתמול קבינט הקורונה אישר את מתווה התו הירוק, תקנות הקורונה על אירועים ועסקים שנועדו לבלום את התפשטות התחלואה. לצד זה, הקבינט אישר הגבלות נוספות על כניסה ויציאה מישראל דרך נתב"ג. המתווים יעלו לאישור הממשלה ביום ראשון. אם יאושר מתווה התו הירוק, הוא ייכנס לתוקף החל מ-29 ביולי. אם יאושר מתווה נתב"ג, ההגבלות ייאכפו החל מיום שישי הבא, 30 ביולי.

שלשום אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בתדרוך מיוחד לעיתונאים לגבי פתיחת שנת הלימודים כי הממשלה תעשה הכול כדי לפתוח אותה כסדרה. "נפתח מערך בדיקות לקראת שנת הלימודים כך שיהיה בדיקות לילדים על חשבון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully