וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: הגבלות גם על אירועים פתוחים, רשימת המדינות האדומות הורחבה

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 22:01

השרים אישרו את מתווה התו הירוק וכן הגבלות חדשות על כניסה ויציאה מישראל. לפי המתווה, באירועים שיכילו יותר מ-100 איש הכניסה תתאפר למחוסנים, מחלימים ונבדקים. כמו כן, נאסרו הטיסות לבריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. המתווים יעלו לאישור הממשלה בשבוע הבא

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את מתווה התו הירוק, תקנות הקורונה על אירועים ועסקים שנועדו לבלום את התפשטות התחלואה. לצד זה, הקבינט אישר הגבלות נוספות על כניסה ויציאה מישראל דרך נתב"ג.

המתווים יעלו לאישור הממשלה בשבוע הבא ביום ראשון. אם יאושר מתווה התו הירוק, הוא ייכנס לתוקף החל מ-29 ביולי. אם יאושר מתווה נתב"ג, ההגבלות ייאכפו החל מיום שישי הבא, 30 ביולי.

לפי מתווה התו הירוק, על אירועים של עד מאה משתתפים לא יחולו הגבלות חדשות ואלו יתקיימו כרגיל. עם זאת, באירועים שכוללים יותר ממאה משתתפים במקום סגור - או פתוח - הכניסה תתאפשר רק למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הגבלות חדשות. מתחם חיסונים בכפר סבא/ראובן קסטרו

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה. אירועי חתונות ומסיבות יהיו מחייבים הצגת אישור לכל הגילאים, גם למי שגילו פחות מ-12.

כמו כן, במסגרת התו הוחלט כי התשלום עבור הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק, למעט מנועי חיסון, ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון היתה היחידה מבין שרי הקבינט שהצביעה נגד ההחלטה להחזיר את ההגבלות.

עוד בוואלה!

"40 אורחים נאלצו לשוב על עקבותיהם": כך נראו החתונות תחת התו השמח

לכתבה המלאה

רשימת המדינות האסורות לטיסה

מתווה נתב"ג שאישרו השרים ממליץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות אליהן הטיסה אסורה למעט אישור ועדת חריגים. לרשימה זו התווספו המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה.

כמו כן, נוסעים מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. נוסעים לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך שבעה ימים ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הרשימה התרחבה. נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

מנתוני התחלואה שהתקבלו הבוקר ממשרד הבריאות עולה כי חלה ירידה קלה במספר המאומתים היומי - 1,337 חולים, אולם חל זינוק במספר המאושפזים במצב קשה - 72 חולים.

במסגרת המאבק בהתשפטות התחלואה הוחלט אתמול כי מפקדת אלון, הגוף הצה"לי שהוקם במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה בגלים הקודמים, תתרחב מחדש, והיא כבר החלה בקליטת חוקרים אפידמיולוגיים.

בשיאה כללה המפקדה 3,000 בני אדם שעסקו בחקירה אפידמיולוגית ומאז מאוד הצטמצמה. אמש נקלטו מחדש 150 חיילים שהועסקו כחוקרים בגלים הקודמים, ומאה נוספים בשבוע הבא. בסך הכול, תוך כמה שבועות מקווים להעסיק במפקדה כ-500 חיילים חוקרים.

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה. אתמול/ראובן קסטרו

במקביל, מספר החוקרים בשכר (סלקטורים), צפוי לעלות בשבועות הקרובים מ-340 ל-850. לדברי גורם ביטחוני, השינויים בשוק התעסוקה מקשים על גיוסם. "הם בהתחלה גויסו כשהיה סגר וכולם רצו לעבוד. היום מרביתם עובדים. זה אתגר", הסביר הגורם. גם ברשויות המקומיות מתבצע גיוס חוקרים. כיום פועלים במסגרת זאת כ-160 חוקרים בכל הארץ, ומדי יום מצטרפים עוד עשרות שעוברים ריענון, לפי הערכות במשרד הביטחון היקפם יעלה לכאלף תוך כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully