וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"40 אורחים נאלצו לשוב על עקבותיהם": כך נראו החתונות תחת התו השמח

ברחבי הארץ נערכו אירועים בצל התקנות החדשות. בחתונה בירושלים אורחים חזרו לביתם בהיעדר תעודת מתחסן, מחלים או בדיקה שלילית, בטבריה מחו חלק מהמוזמנים על עצם הדרישה, ועובדים באולם בנתיבות טענו: "אף אחד לא יאכוף את עטיית המסיכות, לא כולם יקפידו על התו"

"התו השמח" שגובש בידי הממשלה נכנס היום (רביעי) לתוקף. במסגרת התו, באירועים עם מעל מאה איש, ההגבלות שמות דגש מיוחד על חובת עטיית המסיכות וכן אישור מחוסן או מחלים או בדיקת קורונה שלילית. ברקע התקנות הללו, הערב נערכו ברחבי הארץ כמה אירועי חתונות. "זו לגוסיטיקה לא פשוטה", אמר אחד מבעלי האולמות.

בהודעה שקיבלו בעלי אולמות אירועים מהמשטרה, נכתב כי הגבלות על בתי עסק עם חלל סגור מעל מאה איש, יפעלו במתווה "התו הירוק". בין הקריטריונים לעסקים כאלה יהיו אולם או גן אירועים שאינם בהושבה בלבד וכוללים מזון, הקריטריון השני הוא מועדון או דיסקוטק או כל מקום שמתקיים בו אירוע שאינו בהושבה בלבד וכולל מזון והאחרון הוא מקום לעריכת כנסים כוללים מזון.

אותם המקומות המחויבים לפעול בהתאם לתו, מחויבים גם למנות במקום ממונה קורונה וכן לבדוק את תעודת הזהות של אורחי המקום בעת שהם מציגים את אישוריהם. כמו כן, על מקומות אלו להציב שלטים המורים כי חובת הכניסה היא בהתאם לתו הירוק, לפיו יוכלו להכניס רק מחוסנים, מחלימים או כאלו שברשותם תוצאת בדיקה שלילית לנגיף בתוקף של 72 שעות וליידע את האורחים מראש על חובתם להציג את האישורים.

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"אנשים שותים או אוכלים ולא תמיד עם מסיכה"/ראובן קסטרו
מתחם האולמות פבליון. שלומי הלר, מערכת וואלה!
לא נכניס אדם ללא אישור. מתחם האולמות "פבליון" בירושלים, הערב/מערכת וואלה!, שלומי הלר
אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
התו השמח זה שם של בדיחה לא מוצלחת. המשטרה בסיור אכיפה באחד האולמות, הערב/ראובן קסטרו

למתחם האולמות "פבליון" באיזור התעשייה בתלפיות בירושלים הגיעו כאלף אורחים, והשתרכו בתורי ענק בעמדות מתווה ה"תו השמח". מתוכם, "כ-40 אורחים נאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר שלא הציגו תו ירוק", מספר בעלי האולם חיים המנדינגר. "כל אורח נדרש לעבור בעמדת רישום בכניסה למתחם הכולל שלושה אולמות, במידה ויש לו תו ירוק הוא מקבל צמיד שמותאם לאירוע אליו הוא הוזמן. בכניסה לאולמות עומדים סלקטורים שמכניסים רק אנשים עם צמידים ומסכות".

"זו לגוסיטיקה לא פשוטה", ממשיך המדינגר. "גם די מעצבן להיות היחידי במשק שמתמודד עם הגבלות על הקהל, לא קניונים, לא אולמות תיאטרון נדרשו לעמוד תחת מגבלות כאלה".

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
שעת מבחן. אולם חתונות בהרצליה, הערב/ראובן קסטרו

לדבריו, "ברגע שהוחלט על יישום התו השמח, בעלי האירוע מתקשרים ומבקשים לבטל מנות כי חלק מהמוזמנים חושדים שיהיו להם בעיות עם הכניסה שלהם או של הילדים לאירוע. עכשיו, גם במהלך האירוע עצמו, אנשים שותים או אוכלים ולא תמיד עם מסיכה. אני באמת לא מבין מה רוצים מאיתנו".

מנגד, דוד, שותפו לניהול המתחם מרכך את הביקורת על המהלך: "בשונה מהממשלה הקודמת שסגרה אותנו בהתרעה קצרה, בזבנג וגמרנו, פה גם קיבלנו התרעה מראש, גם המתווה יחסית משהו שניתן להתמודד אתו. נותנים לך הרגשה שלא רוצים להרוג אותך. יש פה יותר הבנה למצוקה של בעלי האולמות מצד ראש הממשלה בנט מאשר אצל הקודם - נתניהו".

שי אורח באחד האירועים אמר כי "פה כולם מציגים תעודה בכניסה, אבל בתוך האולם לא כולם מקפידים כל הזמן להיות עם מסיכות. עובדי האולם מבקשים מספר פעמים אך לא כל האורחים נענים לבקשה".

הכניסה לאולם "מגיה" בטבריה 21 ביולי 2021. גיא צרחי, מערכת וואלה!
ייתכן ויהיו אורחים שלא יגיעו מכיוון שאינם עונים על דרישות התו. אולם "מגיה" בטבריה, הערב/מערכת וואלה!, גיא צרחי
בווידאו: החתונות תחת התו השמח/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

דוד חמייאס, מנהל אחוזת דניאל בנתיבות, המכילה יותר מ-1,500 עובדים ואורחים אמר כי "הקצתי מספר עובדים כדי שיבדקו את האורחים בכניסה עם אפליקציית רמזור, גם מי ששכח את תעודת המתחסן, אנחנו הולכים לקראתו ונבדוק דרך האפליקציה. לא נכניס אדם ללא אישור".

עובד באולם אירועים אחר בדרום אמר "כל התו השמח הזה הוא בולשיט אחד גדול. אף לא יאכוף את עטיית המסיכות ויש אולמות שלא יקפידו על התו השמח".

קובי אוחיון מנהל אולמי גן הפקאן בנתיבות סיפר כי "בגל הקודם של הקורונה לאורחים הייתה יותר מודעות לעטיית המסיכת ולהצגת תעודת מתחסן, כרגע אין עדיין מודעות. הערב לא הכנסתי במשך דקות ארוכות אורחים שבאו בלי התעודה, הצבתי עובדים בכניסה שיפקחו על הנושא".

"קשה מאוד לאכוף את המסכות בתוך האולם", הוסיף אוחיון. "אנחנו מבקשים מהם אבל לא כולם מקפידים. אני נאלץ לבקש מספר פעמים ולא תמיד זה עוזר. אולי בשבוע הבא יקפידו יותר. זה לא רק האולמות זה צריך להיות בכל העסקים. התו השמח זה שם שלא כל כך תפס, זה שם של בדיחה לא מוצלחת. אולי הם צריכים לחזור לתו הירוק. אנשים כבר מורידים מוזמנים עקב החשש מקורונה".

הכניסה לאולם "מגיה" בטבריה 21 ביולי 2021. גיא צרחי, מערכת וואלה!
לא נכניס אדם ללא אישור. אולם "מגיה" בטבריה, הערב/מערכת וואלה!, גיא צרחי

באולם האירועים גני אילון שבטבריה נערכת בשעה זו חתונה כשבכניסה בודקים אם בידי האורחים אישור מתחסן או תעודת מחלים או אישור שנבדקו ב-72 שעות אחרונות ויצאו שליליים. מנהל האירועים, איריס עופר, אמרה שבודדים הגיבו במורת רוח לדרישות אלו, בעוד שהרוב קיבלו בהבנה את ההנחיות. לטענתה לא היו אורחים שהגיעו ללא אישורים, אולם ייתכן מאוד שיש כאלה שמראש לא הגיעו משום שאינם מחוסנים או שלא נבדקו.

"בסוף הערב אנחנו ובעלי השמחה נדע אם אכן היו כאלה שלא הגיעו בשל ההנחיות החדשות ונתחשב בכך", אמרה.

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"מספיק אורח אחד שנמצא חולה והוא יכול להדביק את כולם"/ראובן קסטרו

שליו, אחד מחבריו של חתן שחוגג הערב הסביר כי התו השמח "לא פגע בשמחה של החתן והכלה, כי הם במקום אחר, הם מאושרים עד הגג, וזה נראה לי פחות מטריד אותם הערב, אבל ההורים והמשפחה הקרובה הבנתי שזה יצר להם קצת בלאגן כל הסלקציה פה של המוזמנים. אבל אין מה לעשות, זה החוק ונצטרך להתמודד איתו".

"מה שכן, צריך לראות שזה באמת אפקטיבי ועוזר לבלום את המגפה, כי מספיק אורח אחד שנמצא חולה והוא יכול להדביק את כולם", הזהיר.

"היתרון שלנו הוא שיש לנו גג נפתח וכך בעונה הזו רוב האירועים אצלנו במילא לא כפופים לתו 'השמח'", אומר אבי קוגן ממלון גארדן בחיפה שם נערכת הערב חתונה. "אבל, יש לי הרגשה אישית שתוך כמה ימים ההנחיות יוחמרו ונחזור שלב לאיפה שהיינו כבר, ויאכפו על כולם".

בעלי אולם האירועים "אמדו" בהרצליה, רמי חלפון אמר כי "היתרון של האולמות על פני עסקים אחרים זה שאצלנו האורחים מסומנים וגם מי שלא מגיע נמצא ברשימות, מופיע כרזרבה. ככה שאם חס וחלילה אנחנו יודעים שיש מאומת, אפשר לקחת את האקסל של כל האורחים שהגיעו ויש בקרה מלאה של משרד הבריאות על כל האורחים שהגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully