וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "שנת הלימודים תיפתח כסדרה - נקים מערך בדיקות לילדים על חשבון המדינה"

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 18:00

בתדרוך לעיתונאים אמר שר הבריאות כי אנחנו עתידים לראות עלייה בתחלואה וכן גם עלייה בחולים קשה. הוא המשיך ואמר כי המטרה של הממשלה היא "לפתוח את שנת הלימודים כסדרה - כשהשיטה תהיה יותר בדיקות ופחות הגבלות". מחר יתכנס קבינט הקורונה כדי לאשר את החזרת התו הירוק

שר הבריאות ניצן הורוביץ ערך היום (רביעי) תדרוך לעיתונאים, יממה לפני כינוסו של קבינט הקורונה, שם תאושר החזרת התו הירוק. הורוביץ אמר כי אנחנו צפויים לראות עלייה בתחלואה וכן גם בחולים קשה. "אני מבקש מהציבור אל תהיו שאננים. מצפים לנו חודשים של מאבק בנגיף ובזן ה'דלתא'. יידרש מאבק משותף של כולנו, גם של חברי הממשלה", אמר.

לגבי פתיחת שנת הלימודים, שר הבריאות הדגיש כי הממשלה תעשה הכול כדי לפתוח אותה כסדרה. "נפתח מערך בדיקות לקראת שנת הלימודים כך שיהיה בדיקות לילדים על חשבון המדינה".

הורוביץ אמר כי תחת הממשלה הנוכחית, לא ייכנסו שיקולים זרים כמו בשנה וחצי האחרונות. "בניגוד להתנהלות שהכרנו בממשלה הקודמת ,אצלנו אין אף שיקול זר, לא שיקולים פוליטיים ולא אישיים. לא יוצרים פאניקה בציבור, אבל אני מבקש אל תהיו שאננים".

בווידאו: תדרוך שר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ

בעניין ההגבלות בנתב"ג אמר שר הבריאות כי אין כוונה לסגור את השדה. "מה שאנחנו מבקשים זו בדיקות בכניסה וביציאה. אני חושב שזו עסקה הגיונית". לגבי טיסות המעבר, שמקורן במדינה אדומה, אמר כי "המשרד לביטחון הפנים באכיפת העניין". הוא הוסיף כי "גם את הסדק הזה נסגור. אם מישהו חושב שהוא מתחכם או עובד עלינו - בסופו של דבר הוא פוגע רק בעצמו וסביבתו".

כנשאל באילו מקומות יפעל מתווה התו הירוק אמר כי "כרגע מדברים על אולמות שמחה ואירועים.
כשנרחיב את התו הירוק לכלל העסקים, ייכנסו גם מסעדות ומלונות". הוא המשיך והדגיש כי "אין כאן שום הגבלה על פעילות העסקים, אלא רק בדיקות. התו הירוק, המסכות והבידודים הם צעדים יעילים ביותר. אם במקביל תהיה אכיפה טובה נוכל לבלום את התחלואה".

עוד בוואלה!

הגבלות, בדיקות וקנסות של עד 10,000 שקלים: תקנות "התו השמח" נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג, החודש/ראובן קסטרו

מחר בקבינט הקורונה, יאושר התו הירוק שבמסגרתו רק מחוסנים, מחלימים או בעלי בדיקה שלילית יוכלו להיכנס לכל אירוע ועסק, כולל מסעדות וחדרי כושר, במקום פתוח או סגור. באירועים המשתייכים לתו השמח, כמו חתונות ומסיבות, גם ילדים מתחת לגיל 12 יחויבו בהצגת בדיקה כדי להיכנס לאירוע. לעומת זאת, באירועים המוניים מסוג אחר, כמו מופעי תיאטרון או קולנוע, לא ידרשו, ילדים מתחת לגיל 12 לא יזדקקו לאישור.

בדיון יציגו אנשי משרד הבריאות לשרים את קצב העלייה, והחשש שללא הגבלות יהיו בסוף אגוסט אלפי מאומתים ומאות חולים קשה. בשל אי הסכמות פוליטיות, משרד הבריאות לא יבקש בישיבה הזאת לבודד את כל החוזרים מחו"ל.

אתמול הציג משרד הבריאות תחזית פסימית בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט בקריה, לפיה אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום ולא יוטלו הגבלות נוספות, עד סוף אוגוסט נגיע ל-7,000 מאומתים מדי יום ועשרות חולים קשים חדשים. פרופ' רן בליצר אף אמר בדיון כי ללא תו ירוק שיגביל התקהלויות, ניאלץ להגיע לסגר.

בדיון הוסבר כי ללא הגבלת כמות האנשים בהתקהלויות, ההתפשטות לא תשתפר, אלא תחמיר. מנגד, במשרד הבריאות סבורים כי אם תהיה הגבלה וכן התו הירוק יפעל היטב - נרד לפחות מ-2,000 נדבקים יומיים עד אותה תקופת זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully