וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 מאומתים לקורונה שבו מחו"ל ביממה האחרונה - בהם 135 מחוסנים ומחלימים

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 12:42

התחלואה ממשיכה לטפס עם 1,398 מאומתים שאובחנו ב-24 השעות האחרונות, כשמספר החולים הקשים עומד על 62. יוון היא המדינה ממנה שבו 35 נדבקים - יותר מכל שאר המדינות

1,398 בני אדם בישראל אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה - כך עדכן הבוקר (רביעי) משרד הבריאות. מתוך אלו שנבדקו אתמול ואובחנו כמאומתים, 150 היו חוזרים מחו"ל כש-135 מהם מחוסנים או מחלימים. רק 20 מהשבים מחו"ל שנמצאו כחולים חזרו ארצה ממדינות שהוגדרו כאדומות וכתומות. המדינה ממנה חזר מספר הנוסעים הרב ביותר שנדבק בנגיף היא יוון עם 35 מאומתים.

בעוד מספר המאומתים מזנק, מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה נותר יציב עם 62 בלבד. מהם, עשרה מונשמים. רק 32% מהחולים קשה אינם מחוסנים.

עומסים במתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומס במתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה, השבוע/ראובן קסטרו

בסך הכל הגיעו ביממה האחרונה הגיעו 12 מאומתים ממדינות המוגדרות אדומות ושאליהן נאסרה הנסיעה. מאוזבקיסטן הגיעו שבעה חולים, מרוסיה ארבעה ומברזיל נוסע אחד. שמונה מאובחנים הגיעו ממדינות עם אזהרת מסע חמורה, שבעה מספרד ונוסע אחד מקירגיזסטן. ממדינות אחרות, אליהן לא פורסמה אזהרת מסע הגיע מספר הנדבקים הרב ביותר. מיוון הגיעו 35 מאומתים, מארצות הברית 15, מקפריסין 13 ומטורקיה 12.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

אמש הציג משרד הבריאות תחזית פסימית בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט בקריה, לפיה אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום ולא יוטלו הגבלות נוספות, עד סוף אוגוסט נגיע ל-7,000 מאומתים מדי יום ועשרות חולים קשים חדשים. פרופ' רן בליצר אף אמר בדיון כי ללא תו ירוק שיגביל התקהלויות, ניאלץ להגיע לסגר.

הדיון נערך ברקע כניסתו לתוקף החל מהיום של "התו השמח", לפיו לא תוגבל כמות אנשים באירועים בחללים סגורים - אלא הוא רק יחייב את העסקים לוודא שהמשתתפים הינם מחוסנים, מחלימים או בעלי בדיקה שלילית לקורונה בתוקף של 72 שעות. זאת, באירועים שיפעלו בתפוסה של יותר ממאה איש בלבד.

בדיון הוסבר כי ללא הגבלת כמות האנשים בהתקהלויות, ההתפשטות לא תשתפר, אלא תחמיר. מנגד, במשרד הבריאות סבורים כי אם תהיה הגבלה וכן התו הירוק יפעל היטב - נרד לפחות מ-2,000 נדבקים יומיים עד אותה תקופת זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully