וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בנט: "יש לקיים שגרת חיים וכלכלה, יותר שקיפות ופחות סגרים"

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 20:23

במסיבת עיתונאים הציג בנט את מפת ההתפשטות הגוברת והולכת של וריאנט הדלתא בעולם, ואמר כי "הייתה שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו. הכי קל להחליט על סגר - אך אנו מחפשים איפה אפשר להגיד כן". הורוביץ: "קיצרנו את ימי הבידוד כדי שהציבור יוכל לעמוד בזה, אבל תהיה אכיפה"

בווידאו: הצהרה של ראש הממשלה בנט ושר הביראות הורוביץ/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ ערכו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בנוגע לקצב ההדבקה הגובר בנגיף הקורונה בישראל. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וכן ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. בנט אמר כי "הייתה שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו בנתב"ג, אך סתמנו את פרצת הטיסות למדינות האדומות. הכי קל להחליט על סגר - אך יש לקיים שגרת חיים וכלכלה לצד הנגיף".

עוד הוסיף בנט כי ההצלחה במלחמה בנגיף תהיה רק אם הציבור והממשלה יעבדו יחד. "נעשה הכל לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים. יש שלוש פעולות בלבד שעלינו לעשות: מרגע זה יש לעטות מסיכות בחללים סגורים, המסיכות הן הגנה יעילה - זה עובד. מי שלא עושה זאת, מסכן את עצמו, את משפחתו, את העסקים ואת פתיחת שעת הלימודים".

בנט הוסיף כי המשטרה תאכוף ביד קשה אזרחים שלא יעטו מסיכות בחללים סגורים. "הפעולה השנייה היא להתחסן. יש עוד מיליון וחצי ישראלים שעוד לא התחסנו - רוצו להתחסן. הפעולה השלישית היא לשמור על ריחוק, במיוחד באירועים המוניים". בשלב זה בנט המליץ לישראלים "שלא לטוס לחו"ל. המספרים בכל העולם הולכים ועולים". עוד ציין כי "יש לבדוק איך כן מקיימים חתונה או הופעה, במיוחד באירועים של 100 איש ומעלה. יש לקחת אחריות, ולכן סביר שבעתיד הקרוב מי שלא התחסן, אך יכול היה להתחסן, יצטרך להציג בדיקה שלילית, אחרת לא יוכל להיכנס לאירוע".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה, משרד ראש הממשלה, 14 ביולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"צריכה להיות שמירה משולשת: מסיכות, חיסונים וריחוק חברתי". רה"מ בנט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"עד כה לא סמכו על הציבור - וסגרו את המדינה"

ראש הממשלה בנט נשאל על מדיניות הממשלה אל מול הנגיף, בטענה כי הממשלה מחכה כל הזמן לראות לאן יתפתח הנגיף ורק מגיבה בהתאם. על כך השיב בנט כי "אנו כל הזמן עם היד על הדופק, ובעיקר מסתכלים מה קורה בבריטניה שגם בה הנגיף ההודי פשט בצורה משמעותית. משרד הבריאות מנהל את המגיפה הרב־מימדית הזו - מימד חברתי, כלכלי ונפשי בצורה מבוססת מדע".

בנט הדגיש בשנית כי השילוב המשולש של מסיכות, חיסונים וריחוק חברתי - הוא שימנע את התפשטות הנגיף. בנט התייחס לפתיחת השוק לבדיקות עצמיות אמינות: "דמיינו לעצמכם שאתם קונים ערכת דגימה ובדיקה עם תשובות מהירות. הרי אנו לא רוצים לסגור את המדינה. עד כה לא היו את כל האלמנטים האלה. הדבר העיקרי שלא היה: לא סמכו על הציבור. כל הזמן סגרו את המדינה. אנו נותנים צ'אנס להביס את הדבר הזה בלי להרוס את החיים. ככל שיהיו יותר ספקים של בדיקות עצמיות, אנשים יבדקו את עצמם תדיר".

בנט אמר כי "יש להביס את הנגיף גם עבור פתיחת שנת הלימודים. הלימודים בזום גרמו לבעיות פיזיות, נפשיות, השמנה בילדים ועוד. החיסונים עצרו את הנגיף המקורי, אבל הווריאנטים החדשים משכפלים את עצמם במהירות גדולה יותר. לכן צריך שילוב של המסיכות ובידוד חברתי".

עוד בוואלה!

לראשונה מחודש מאי: יותר מ-50 חולי קורונה במצב קשה

לכתבה המלאה
שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה, משרד ראש הממשלה, 14 ביולי 2021. ללא, צילום מסך
"קיצרנו את הבידוד כדי שהציבור יעמוד בזה. תהיה אכיפה מחמירה על כך". הורוביץ/צילום מסך, ללא

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי "אנו שואפים למינימום פגיעה בזכויות האזרח ובפרנסה. אנו משנים מדיניות כדי לשנות כיוון, הקורונה הרי לא תעזוב אותנו בקרוב. אנו צריכים לחיות לצד הקורונה - ולכן אנו מסתכלים קדימה, לטווח יותר רחוק".

גם הורוביץ חזר על חשיבות עטיית המסיכה וביצוע החיסונים. "בעבר היו שיקולים פוליטיים שקבעו את ההחלטות, אבל אנו מציבים מולנו רק את האינטרס הציבורי. בכל העולם, אנשים מתחננים לקבל חיסונים. אני חושב שזה גובל בחוסר אחריות לא לנצל את הזכות שיש לנו להתחסן, זו אחריות אישית וסולידריות חברתית", ציין.

עוד הוסיף הורוביץ כי משרדו עמל על מערך בדיקות מהירות לקורונה. "ככה נימנע מהחלטות הרבה יותר כואבות - בדיקות מהירות וזמינות". הוא ציין כי הוא מעדיף שמי שצריך להיכנס לבידוד - יעשה זאת מבלי שיצטרכו לאכוף את ביצוע הבידוד. "קיצרנו את תקופת הבידוד לשבעה ימים כדי שהציבור יוכל לעמוד בזה. אם נשמור על כל הכללים - ננצח את הקורונה וכל נגיף אחר שיאיים עלינו בעתיד. חלק מהאנשים שצריכים להיות בבידוד - לא נמצאים בבידוד. אנו מודעים לזה, הם לא 'עובדים' עלינו, תהיה אכיפה".

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה, משרד ראש הממשלה, 14 ביולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש לקיים שגרת חיים וכלכלה, יותר שקיפות ופחות סגרים". בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי ראש הממשלה: "בנט כינס מסיבת עיתונאים כדי להודיע שאין לו שום החלטות או הנחיות בזמן שהקורונה חוזרת לישראל תחת אחריותו. אף תירוץ שקרי של בנט לא יסביר איך הוא נתן לקורונה לחזור לישראל אחרי שהוא קיבל מנתניהו מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. אולי כדאי שיחזור לספרון שהעתיק וייזכר איך דרש 'לפתוח את כל המשק' בעיצומה של מגיפת הקורונה בשנה שעברה".

לראשונה מאז חודש מאי, יותר מ-50 חולי קורונה במצב קשה מאושפזים בבתי החולים. כמות החולים במצב קשה גדלה בשמונה בני אדם, ומספרה עומד כעת על 53. מספר המונשמים עומד על 15 בני אדם, ומספר המתים מפרוץ המגיפה נותר על 6,440 איש, לאחר שאף אדם לא מת ביממה החולפת.

לפי נתוני משרד הבריאות, 754 בני אדם אובחנו חולי קורונה ביממה החולפת. מדובר בנתון מעט גבוה יותר מאשר יום קודם לכן, אז אובחנו 730 בני אדם. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.45%, לעומת 1.26% אתמול.

קבינט הקורונה התכנס אתמול בערב, ובתום הישיבה אישר את קיצור ימי הבידוד לשבוע ימים. זאת, לאחר בקשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא. קודם לכן עלתה הסוגיה בדיון מקדים לבכירי משרד הבריאות בנוכחות בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

למרות המלצת משרד הבריאות, הקבינט לא אישר את החזרתו של התו הירוק. הוחלט כי תתקיים עבודת הכנה בנושא. השרות אורית פרקש הכהן, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי וכן השרים חמד עאמר וחילי טרופר התנגדו לחידוש התו הירוק, בעוד השר לביטחון פנים עמר בר לב ושרת הפנית איילת שקד תמכו בהחזרת התו הירוק. הטענה של קבוצת השרים המתנגדת היתה כי החזרת התו הירוק תבלבל את הציבור ותפגע בעסקים רבים במשק. ראש הממשלה בנט אמר בישיבה כי הוא רצה לאשר את החזרת התו הירוק אבל אחרי ששמע את התייחסויות השרים שינה את דעתו וסבר כי ניתן לחכות עם המהלך ובינתיים לסיים את עבודות ההכנה של משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully