וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר את קיצור ימי הבידוד לשבוע ימים

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 0:00

משרד הבריאות המליץ לשרים על החלת תו ירוק ללא הגבלת זמן באירועים גדולים, אך לפי שעה תתקיים עבודת הכנה בלבד. עוד הוחלט על הגברת דרמטית של האכיפה בגין אי עטיית מסיכות. בנט: "קובעים אמצעים שהציבור יכול לעמוד בהם, ומצפים להיענות מלאה"

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט בפתח ישיבת קבינט הקורונה/צילום: איתי בית-און/ לע"מ

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את קיצור ימי הבידוד לשבוע ימים. זאת, לאחר בקשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא. הנושא עלה היום בדיון מקדים לקבינט שערכו בכירי המשרד בנוכחות בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

למרות המלצת משרד הבריאות, הקבינט לא אישר את החזרתו של התו הירוק והוחלט כי תתקיים עבודת הכנה בנושא. השרות אורית פרקש הכהן, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי וכן השרים חמד עאמר וחילי טרופר התנגדו לחידוש התו הירוק, בעוד השר לביטחון פנים עמר בר לב ושרת הפנית איילת שקד תמכו בהחזרת התו הירוק. הטענה של קבוצת השרים המתנגדת היתה כי החזרת התו הירוק תבלבל את הציבור ותפגע בעסקים רבים במשק. ראש הממשלה בנט אמר בישיבה כי הוא רצה לאשר את החזרת התו הירוק אבל אחרי ששמע את התייחסויות השרים שינה את דעתו וסבר כי ניתן לחכות עם המהלך ובינתיים לסיים את עבודות ההכנה של משרד הבריאות.

השרים החליטו על הגברת מאמצי ההסברה באופן רחב - בדגש על עטיית מסיכות, קבלת חיסונים והישמרות באירועים המוניים. עוד הוחלט כי משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב.השרים חליטו גם על הגברת דרמטית של האכיפה בגין אי עטיית מסכות.

ראש הממשלה בנט הדגיש בפתח הדיון כי הדרך הנכונה לפעול היא "לא להגיד מה לסגור, אלא איך כן לפתוח. להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים כדי לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו. הדבר יגביר את אמון הציבור ויפחית לחץ ובלבול".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 11 ביולי 2021. רויטרס
"לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו". בנט/רויטרס

במצגת שהועברה לשרי קבינט הקורונה ביקשו במשרד הבריאות להפעיל את התו הירוק על חללים בהם יש יותר ממאה איש. כך, יוכלו להיכנס מחוסנים, מחלימים ואנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית לאירועים גדולים כגון חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. במשרד לא מבקשים להחיל תו ירוק בקניונים, מסחר, שירותים חיוניים ותחבורה ציבורית, ויציעו להפעיל את התו הירוק במתווה הזה "לטווח ארוך" כחלק משגרת קורונה וללא הגבלת זמן.

מאחר והשחרור מבידוד מותנה בבדיקת קורונה שלילית, הדגיש בנט כי האכיפה בנושא תוגבר. "אנשים שמשתחררים מבידוד בלי לבצע בדיקה ייקנסו ב-5,000 שקלים. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו באים לקראת הציבור וקובעים אמצעים שהוא יוכל לעמוד בהם. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות".

שר הבריאות הורוביץ אמר כי "המהלך נועד להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור עם ההנחיות. אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום פגיעה בשגרת החיים. אני מבקש מכל אחד מכם לנהוג באחריות אישית, ומי שנדרש לבידוד - פשוט להישאר בבית".

שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן בירכה על ההחלטה לקצר את ימי הבידוד. "זהו צעד משמעותי שיאפשר לנו לשמור על חיים בריאים לצד פעילות במשק, וגם יאפשר שיתוף פעולה רחב יותר של הציבור. זהו עוד צעד בבניית האמון בין הממשלה לאזרחים. אני מודה לבני גנץ ולראש הממשלה על קידום המהלך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקוצרו ימי הבידוד. בדיקות וחיסונים לילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הצעת משרד הבריאות התו הירוק יאפשר הצגת בדיקה מהירה שתקפה ל-24 שעות או הצגת בדיקת PCR שתקפה ל-48 שעות כתחליף לתעודת מחוסן או מחלים. ילדים עד גיל שנה לא יהיו חייבים בבדיקה, ילדים עד גיל 16 יוכלו להיבדק במימון המדינה וילדים מעל גיל 16, למעט מי שאינם רשאים להתחסן, יצטרכו לממן בדיקות מכיסם הפרטי.

משרד הבריאות כתב במצגת לשרי קבינט הקורונה כי יידרשו עשרה ימים להקמת מערך הבדיקות המהירות. במסגרת המערך יוקמו "קיוסקים" עירוניים שימכרו ויפקחו על ביצוע הבדיקה. הבכירים הציעו לבחון מתן אישור לרכישת בדיקות מהירות בבתי המרקחת, אותן ניתן יהיה לבצע בבית.

כמו כן, דורש משרד הבריאות מקבינט הקורונה כי הממשלה תמשיך מימון של תקנים שנוספו למערכת הבריאות בשל הקורונה בעלות של 77 מיליון שקלים לחודש - עד להעברת תקציב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully