וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית הפסימית של משרד הבריאות: 7,000 מאומתים ביום אם לא יוטלו הגבלות

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 23:04

הנתונים הוצגו בדיון שכינס בנט בקריה, לפיהם אם מקדם ההדבקה לא ירד, יהיו עשרות חולים קשים חדשים יומיים עד סוף אוגוסט. פרופ' בליצר אף אמר כי ללא תו ירוק שיגביל התקהלויות - נאלץ להגיע לסגר. זאת, ברקע כניסתו לתוקף של "התו השמח", שלא ימנע אירועים רבי משתתפים

משרד הבריאות הציג הערב (שלישי) תחזית פסימית בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט בקריה, לפיה אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא היום ולא יוטלו הגבלות נוספות, עד סוף אוגוסט נגיע ל-7,000 מאומתים מדי יום ועשרות חולים קשים חדשים. פרופ' רן בליצר אף אמר בדיון כי ללא תו ירוק שיגביל התקהלויות, נאלץ להגיע לסגר.

הדיון נערך ברקע כניסתו לתוקף של "התו השמח" הלילה בחצות, לפיו לא תוגבל כמות אנשים באירועים בחללים סגורים - אלא הוא רק יחייב את העסקים לוודא שהמשתתפים הינם מחוסנים, מחלימים או בעלי בדיקה שלילית לקורונה בתוקף של 72 שעות. זאת, באירועים שיפעלו בתפוסה של יותר ממאה איש בלבד.

בדיון הוסבר כי ללא הגבלת כמות האנשים בהתקהלויות, ההתפשטות לא תשתפר, אלא תחמיר. מנגד, במשרד הבריאות סבורים כי אם תהיה הגבלה וכן התו הירוק יפעל היטב - נרד לפחות מ-2,000 נדבקים יומיים עד אותה תקופת זמן.

עומסים במתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומס במתחם הבדיקות בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

פרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן, לשעבר ראש הצוות שייעץ למל"ל בנושא הקורונה, טען כי לפי המודל שלו נדרשת הדבקה של 30% מהלא מחוסנים (כמיליון איש) בשביל שההתפרצות המחודשת תיעצר על ידי חסינות עדר. המשמעות היא כ-15 אלף חולים קשים, 5,000 מתים והדבקת מאות ילדים שיסבלו מנזקים ארוכי טווח של הנגיף.

בווידאו: פרופ' אש מבהיר שכל מי שטס לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו/צילום: לע"מ

מוקדם יותר, בנט קיים שיחה עם ראשי קופות החולים, במהלכה דנו על עידוד ותמרוץ בני הנוער להתחסן, וראשי הקופות אמרו שהם לא מצאו דרך נוספת מלבד התו ירוק. לגבי חיסון האוכלוסיה המבוגרת במנה שלישית, ראש הממשלה אמר כי הוא מבין את חשיבות הזריקה הנוספת, אך כי בממשלה ובמשרד הבריאות בודקים וחוקרים אם יש לבקש לכך אישור מיוחד מה-FDA.

ביממה האחרונה אובחנו בארץ 1,377 מאומתים לנגיף הקורונה, שהם 1.86% מתוך כ-74 אלף בדיקות. לפי שעה, מאושפזים בבתי החולים 59 חולים במצב קשה, מתוכם 10 מונשמים. עד היום מתו בישראל 6,452 בני אדם מהנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully