וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: היכולת של החיסונים הקיימים חלשה יותר מול זן הדלתא; צריך אסטרטגיה

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 17:29

בדיון בקריה על ההתפשטות המחודשת של הנגיף, סוכם לנסות ולקדם שימוש בבדיקות קורונה ביתיות, להיערך לאכיפה מוגברת באירועים ולבחון את המשך המדיניות בנתב"ג. עוד הוחלט כי תקני מערכת הבריאות יוארכו עד לאישור התקציב. "כולנו מקווים לראות האטה - אבל העובדות הן שאין"

בתום הדיון הערכת מצב שקיים היום (שישי) ראש ממשלה נפתלי בנט בקריה, הוחלט לקדם שימוש בבדיקות ביתיות לקורונה החל משבוע הבא, ולהיערך לאכיפה מוגברת של מתווה ה"תו השמח" לחתונות ואירועים עם כניסתו לתוקף ביום רביעי. בדיון נכחו שרי הממשלה ובכירים במערכות הבריאות והביטחון.

עוד הוחלט כי צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה ייבחן את המשך המדיניות בנתב"ג, וכי תקני הקורונה במערכת הבריאות יוארכו עד לאישור התקציב. במהלך הדיון עלתה גם ההיערכות לחגי תשרי ולפתיחת שנת הלימודים. גורם במשרד ראש הממשלה אמר כי משרד הבריאות יגבש מתווים לרמות שונות של תחלואה ויציג לקבינט הקורונה בשבועות הקרובים.

בנט אמר בדיון כי ההערכה המתגבשת היא שיכולת ההגנה של החיסונים הקיימים אל מול זן הדלתא של הקורונה, היא חלשה יותר ממה שקיוו בתחילה. "אנחנו לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון עוזר, אבל בצורה משמעותית פחות. כולנו מקווים לראות האטה, אבל העובדות כרגע הן שאין האטה - לא פה ולא בעולם", אמר. "מי שקיווה שהחיסונים לבדם יפתרו את הבעיה, הם לא. צריך אסטרטגיה שמביאה כמה שיותר חיסונים מצד אחד אבל מצד שני מבינה גם את מגבלות החיסונים".

הוא ציין בישיבה כי האסטרטגיה של הממשלה תתבסס על שמירה על מלאי חיסונים והגברת מאמצי החיסון, לצד בדיקה של מתן זריקה שלישית לפחות לאוכלוסיה המבוגרת. במקביל, הוא ציין, הממשלה מתכוונת לגבש כללי קורונה לשגרה לאורך זמן. "אנחנו צריכים להתרגל לזה. זה לא נעים לאף אחד, אבל זה עובד. מכל הפעולות ומכל הטכנולוגיות, זה הדבר הכי אפקטיבי נגד כל הנגיפים", אמר.

בווידאו: דיון בנושא נגיף הקורונה בקריה בתל אביב/צילום: לע"מ
דיון בעניין נגיף הקורונה בקריה בתל-אביב, 16 ביולי 2021. עמוס בן גרשום / לע"מ, אתר רשמי
יכולת ההגנה של החיסונים חלשה יותר ממה שקיוו. הדיון בקריה, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע"מ

בתוך כך, עדכן משרד הבריאות היום כי החל מיום שישי הבא, כל השבים מבריטניה, קפריסין, טורקיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה יהיו חייבים בבידוד. בנוסף, ספרד וקירגיזסטן ייכנסו לרשימת המדינות בסיכון מירבי, והטיסה אליהן תהיה אסורה.

נכון להיום, רשימת המדינות שהחזרה מהן מחייבת בבידוד כוללת את איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. רשימת המדינות שהטיסה אילהן אסורה עד להודעה חדשה כוללת את ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן.

לנוכח העלייה בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום בצהריים דיון בעקבות העלייה העולמית בתחלואה בזן הדלתא של הקורונה. בדיון ישתתפו שרים ונציגים ממשרדי הבריאות, הביטחון, ביטחון הפנים, האוצר, התחבורה והכלכלה. משרד הבריאות ימליץ בישיבה להרחיב את התו הירוק המרוכך שהוכרז אתמול, ולהחילו על כל החללים הסגורים מעל 100 איש. המשרד יבקש גם תקציב נוסף למערכת הבריאות לטיפול בהתפרצות החדשה.

בדיון שיכנס בנט ידונו השרים בהגברת הפיקוח על כניסות ויציאות מישראל, במיוחד בנתב"ג; תחילת הכנסה לשימוש של בדיקות מהירות ברחבי הארץ; אפשרות הגדלת גובה הקנסות על הפרת ההנחיות; והגברת ההסברה לציבור.

עוד בוואלה!

בלי הגבלת משתתפים, עם מסיכות: מתווה התו הירוק המרוכך לאירועים יוצא לדרך ביום רביעי

לכתבה המלאה
בווידאו: תקנות הקורונה החדשות ייכנסו לתוקף: במתחם הבדיקות בנתב"ג נערכים לחודשי הקיץ/מערכת וואלה!

המתווה להפעלת התו הירוק המרוכך באירועים במקומות סגורים, שכונה על ידי לשכת ראש הממשלה בשם "התו השמח", גובש בשיתוף נציגי בעלי אולמות האירועים וצפוי, אם יאושר על ידי קבינט הקורונה, להיכנס לתוקף מיום רביעי הבא - 21 ביולי. על פי המתווה שהוסכם, הכניסה לאירועים שהוגדרו כבעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית, אולם לא צוין מי יישא בעלותן. כמות המשתתפים באירועים אלה לא תוגבל, אך תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת כמו שתייה ואכילה. בנוסף סוכם כי תוגבר האכיפה וכי הצעד ילווה במהלך הסברה בציבור.

הוחלט על שורת תנאים מצטברים על מנת להגדיר אירוע כבעל סיכוי להדבקה. מלבד התנאי המרכזי והטבעי - קיום האירוע במקום סגור - הוחלט על קריטריונים נוספים: מעל למאה משתתפים, אירוע תחום בזמן, כולל אכיפה ושתייה, וכן צפויה בו עמידה ותנועה באופן שעלול להיווצר בו ערבוב בין המשתתפים. בין השאר נכללים בהגדרה זו חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים - התואמים לקריטריונים. כעת מבקשים במשרד הבריאות, כאמור, להרחיב אותו עוד.

מהיום: בידוד של יממה לכל השבים מחו"ל

מהיום, חובת בידוד חלה על כל השבים מחו"ל עד לקבלת תשובה שלילית, כשבמקביל תקופת הבידוד לחייבים התקצרה לשבוע.

התקנות שאישר קבינט הקורונה מחייבות את הנכנסים לארץ מכל מעברי הגבול להיכנס לבידוד עד לקבלת תשובה שלילית בבדיקה, לרבות מחלימים ומחוסנים. התקנות מגיעות ברקע התפרצות הקורונה המחודשת וכניסתם של וריאנטים חדשים לגבולות הארץ. על פי התקנות, התשובה לבדיקה צריכה להגיע לנבדק עד 24 שעות מרגע הנחיתה, ובמידה שלא - הנבדק משוחרר מבידוד.

במקביל, הוחלט על קיצור בידוד מ-14 יום לשבוע בלבד, בתנאי שנעשית בדיקה ביום השביעי. על פי נתוני משרד הבריאות, 60% מהמחויבים בבידוד לא מקשיבים להנחיות במרחב הביתי וגורמים לתחלואה בתוך המשפחה. מטרת קיצור הבידוד היא להבטיח שיותר אנשים ישמרו על הבידוד כראוי.

אלפי תקנים זמניים יהפכו לקבועים

לקראת ישיבת החירום, משרד הבריאות והאוצר סיכמו כי כלל תקני הקורונה - 600 רופאים, 2,050 אחיות ו-700 עובדי מקצועות הבריאות ומנהל ומשק - יוארכו עד לסיום דיוני התקציב (התקצוב המקורי ניתן עד סוף יוני ועד היום בצהריים סירב האוצר אפשר הארכה). תקנים אלה צפויים להפוך קבועים במסגרת תקציב המדינה.

יינתן תקצוב מיידי ל-75 אלף בדיקות PCR ביום ו-20 אלף בדיקות מהירות, זאת לחודשים יולי אוגוסט. כמו כן יינתן גם תקצוב מיידי למבצע איתור קורונה בביוב.

במהלך השבוע יתקיים מרתון שיחות בין נציגי האוצר והבריאות כדי לסכם תקציבית היערכות רבעונית לגל התפרצות נוסף. הובהר כי מצבה של מערכת הבריאות הציבורית יצטרך לקבל ביטוי גם בתקציב המדינה, מעבר לתקצוב זמני של צרכי הקורונה.

תוך שלושה שבועות: מספר הנדבקים הוכפל פי 6

855 בני אדם בישראל אובחנו ביממה החולפת כחולים בקורונה - כך לפי משרד הבריאות. זהו הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. מתוך המאומתים, 89 הם ישראלים שחזרו מחו"ל, ומבין אלו - 60 הם מחוסנים ועוד שישה מחלימים.

בסך הכול, 4,531 בני אדם אובחנו השבוע כחולים - נתון שלא נרשם כמותו גם כן מאז סוף מרץ. מדובר בעלייה של 155% לעומת השבוע שעבר, אז אובחנו 2,905 בני אדם, ופי שישה מהנתון מלפני שלושה שבועות. מספר הנדבקים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה הוא 849,654.

בתוך כך, מספר החולים קשה נותר יציב ביממה החולפת, אך לאורך השבוע גדל ב-13, מ-39 ל-52 - נתון זהה לשבוע שעבר. מספר המונשמים גדל בחמישה בשבוע החולף, ועומד כעת על 17. מספר המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ גדל מ-70 ל-99 בני אדם. תשעה חולים בקורונה מתו בשבוע החולף. מפרוץ המגיפה מתו בישראל 6,443 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully