וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הגבלת משתתפים, עם מסיכות: מתווה התו הירוק המרוכך לאירועים יוצא לדרך ביום רביעי

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 18:45

רה"מ בנט סיכם עם השרים הורוביץ וברביבאי על מתווה חדש לקיום אירועים במקומות סגורים, באופן שיאפשר את המשך קיומם למרות העלייה בתחלואה. המתווה, שגובש עם בעלי אולמות האירועים וכונה "התו השמח", כולל שורת תנאים להגדרת אירועים כבעלי סיכויי הדבקה ותנאים לקיומם

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם היום (חמישי) עם שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, ושר הבריאות ניצן הורוביץ, על מתווה להפעלת תו ירוק מרוכך באירועים במקומות סגורים, זאת בצל העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. המתווה, שהוגדר על ידי לשכת ראש הממשלה "התו השמח", גובש בשיתוף נציגי בעלי אולמות האירועים ייכנס לתוקף מיום רביעי הבא - 21 ביולי - בכפוף לאישור שרי קבינט הקורונה.

על פי המתווה שהוסכם, הכניסה לאירועים שהוגדרו כבעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית, אולם לא צוין מי יישא בעלותן. על פי המתווה, כמות המשתתפים לא תוגבל, אך תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת כמו שתייה ואכילה. בנוסף סוכם כי תוגבר האכיפה וכי הצעד ילווה במהלך הסברה בציבור.

חופה לחתונה בגן האירועים ביער משואות בגוש עציון. 18 ביולי 2019. גרשון אלינסון, פלאש 90, פלאש 90
הכניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית/פלאש 90, גרשון אלינסון, פלאש 90

מתווה "התו השמח"

  • כמות המשתתפים לא תוגבל
  • תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת (כמו שתייה ואכילה)
  • חיזוק האכיפה
  • הסברה לציבור

עוד בוואלה!

לראשונה מחודש מאי: יותר מ-50 חולי קורונה במצב קשה

לכתבה המלאה

אירוע שיוגדר כבעל סיכויי הדבקה גבוהים

  • מתקיים במקום סגור
  • מעל 100 משתתפים
  • תחום בזמן
  • כולל אכילה ושתייה
  • מתקיים בעמידה ותנועה

במסגרת הפורום המדובר, הוחלט על שורת תנאים מצטברים על מנת להגדיר אירוע כבעל סיכוי להדבקה. מלבד התנאי המרכזי והטבעי - קיום האירוע במקום סגור - הוחלט על קריטריונים נוספים: מעל למאה משתתפים, אירוע תחום בזמן, כולל אכיפה ושתייה, וכן צפויה בו עמידה ותנועה באופן שעלול להיווצר בו ערבוב בין המשתתפים.

בין השאר נכללים בהגדרה זו חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים - התואמים לקריטריונים. ראש הממשלה בנט בירך על גיבוש המתווה והסביר כי יתרונו הוא בכך שאין בו הגבלות מוחלטות. "הוכחנו שברצון טוב ובהידברות מגיעים לפתרונות טובים יותר מה'הנחתות'", אמר. "מטרתנו היא לאפשר קיום חתונות ושמחות באולמות. אם לא נבצע זאת, החתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

בווידאו: הצהרה של ראש הממשלה בנט ושר הביראות הורוביץ/מערכת וואלה!

לדברים הצטרפה גם השרה ברביבאי. "ככל שנגלה יותר אחריות אישית כך נוכל לחיות לצד נגיף הקורונה", ציינה. "אני מאמינה כי הדיאלוג הישיר עם בעלי העסקים יביא לפתרונות יצירתיים אשר יאפשרו לממשלה לקבל החלטות המאפשרות עבודה ואיכות חיים לצד הקורונה".

השר הורוביץ הוסיף: "אנו עושים הכל כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום הגבלות. המתווה החדש יאפשר לכולנו לחיות לצד הקורונה, להמשיך את פעילות ענף האירועים מבלי לסכן את החוגגים. אני מודה למשרד הבריאות על המאמץ לגיבוש המתווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully