וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הראשונה בעולם: ישראל החלה לחסן במנה שלישית נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 21:16

ועדת החיסונים קבעה שיש לחסן במנה נוספת את מדוכאי החיסון, שרבים מהם לא מפתחים תגובה נוגדנית מספקת משתי מנות. מושתלי לב, ריאות וכליות יתחסנו ללא בדיקת נוגדנים; למושתלי כבד וחולים נוספים מומלץ לערוך בדיקה סרולוגית לפני מתן החיסון השלישי. "חייבים לשמור עליהם"

מבצע מתן המנה השלישית של החיסון נגד קורונה החל היום (שני) בארץ, כך שישראל היא המדינה הראשונה בעולם שנותנת מנה נוספת מעבר לשתי המנות שכבר ניתנו. ההחלטה התקבלה בוועדת החיסונים בשל עדות מצטברת, לפיה מטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני אינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר קבלת שתי מנות בלבד, וחלקם עשויים לפתח נוגדנים לאחר מנה שלישית.

קופות החולים ובתי החולים קיבלו הסבר מפורט ממשרד הבריאות לגבי הקריטריונים למדוכאי חיסון. על פי ההנחיות, המטופלים יתחלקו לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא קבוצת מושתלי לב, ריאות וכליות, בה ניתן לחסן במנה שלישית ללא צורך בבדיקת נוגדנים לפני או אחרי המנה השלישית. בקבוצה השנייה, בהם מושתלי כבד, חולים הסובלים מליקוי ראשוני במערכת החיסון ועוד - מומלץ לבצע בדיקה סרולוגית לפחות 14 יום לאחר מתן מנת החיסון השנייה ולפני מתן המנה השלישית.

בווידאו: מדוכאי חיסון מקבלים את המנה השלישית נגד הקורונה/מערכת וואלה!
ד״ר טוביה בן גל, מנהל המרפאה להשתלות לב בבית החולים בילינסון. ללא קרדיט, אתר רשמי
"הסיכון של המושתלים הוא כמו לפני החיסון", ד"ר בן גל/אתר רשמי, ללא קרדיט

ד"ר טוביה בן גל, מנהל המרפאה להשתלות לב בבית החולים בילינסון, הסביר לוואלה! כי משותלים, ובמיוחד מושתלי לב, נמצאים בסיכון רב: "הסיכון של המושתלים הוא כמו לפני החיסון. בשלב הזה של ההתפרצות אנחנו חייבים לשמור עליהם". לדבריו, הסיכון במנה השלישית מצומצם לעומת הסיכון לחלות בקורונה. "אני שמח שהתקבלה ההחלטה הזו, למרות שאין לנו ממי ללמוד כי מדינות אחרות לא במצב שלנו, אך הכול מגובה מבחינה רפואית ומדעית".

אשל מרדכי מושתל לב, שהגיע להתחסן בבית החולים שיבא בתל השומר, אמר: "אני לא פוחד מהחיסון השלישי, גם לא פחדתי מהראשון. אנחנו המושתלים חיים בסיכון, ואני מקווה שזה יציל אותנו. שני החיסונים הראשונים לא עזרו, נקווה שהשלישי יעזור. אני מקווה שנהיה יותר עמידים מול הזנים החדשים שמגיעים לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully