וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הנחה: כתבי אישום נגד חולי קורונה שהפרו בידוד והגברת האכיפה בחתונות

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 13:30

בצל העלייה בתחלואה, הורה ראש הממשלה על צעדי אכיפה חדשים נגד מפרי תקנות הקורונה. בדיון בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון הפנים והמפכ"ל, ביקש לשים דגש על ההגבלות באירועים ולהסדיר את האישורים למעקב טכנולוגי אחר מבודדים. "תהיה אכיפה אגרסיבית ויעילה", הצהיר

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה היום (ראשון) על צעדים להגברת אכיפת הגבלות הקורונה. בדיון שכינס הורה ראש הממשלה על הגשת כתבי אישום פליליים נגד חולים שמפרים בידוד, הגדרת אירועים - בדגש על חתונות - בראש סדר העדיפויות לאכיפה והסדרת האישורים המשפטיים להפעלת אמצעים טכנולוגיים למעקב אחר מבודדים.

בין האמצעים שישמשו את גורמי האכיפה תהיה מערכת "הסכמון", שמעבירה מיקום של מבודדים דרך SMS. לצד זאת, הוחלט לנסות לייעל את הליכי האכיפה, ולקצר את הזמן שחולף בין הטלת קנס על מפרי הנחיות למימושו בפועל.

אכיפה חוף ראשון לציון, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מערכת SMS למעקב אחר מבודדים. אכיפה בחוף בראשון לציון/ראובן קסטרו

בישיבה השתתפו, בין היתר, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, המפכ"ל קובי שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. את התכנית שסוכמה הציג המשרד לביטחון הפנים, לאחר שבדיון קבינט הקורונה הוחלט כי ירכז את אכיפת התקנות. היא תוצא לפועל הן על ידי שוטרים והן על ידי פקחים עירוניים.

"מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגריסיבית ויעילה כנגד המפרים", אמר בנט. "מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

עוד בוואלה!

לקראת כניסת ההגבלות על אירועים: עלייה במספר החולים הקשים

לכתבה המלאה
שוטרים מחלקים דוחות לאזרחים שהפרו את העוצר בדרך נמיר /קק"ל בתל אביב,8 באפריל 2020. שלומי גבאי
"מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת"/שלומי גבאי

בחמישי, יום לאחר הטלת האחריות על המשרד לביטחון הפנים בישיבת הקבינט, הודיע המשרד כי חולקו 50 קנסות למפרי ההגבלות. מתוכם, 31 ניתנו בעקבות אי-עטיית מסיכה, ו-19 על הפרת חובת בידוד.

"האכיפה תלך ותגבר בימים הקרובים, כש-1,600 פקחים עירוניים יצטרפו למערך האכיפה, אמצעים טכנולוגיים מתקדמים יכנסו לשימוש לניטור הפרות הבידוד ברחבי הארץ ומטה התכלול של אכיפת הקורונה תושלם הקמתו במשרד הבט"פ בהובלת פרויקטור האכיפה ויפעל במלוא הקצב", התחייבו במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully