וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כניסת ההגבלות על אירועים: עלייה במספר החולים הקשים

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 10:23

נתוני הקורונה ממשיכים לעלות לפני כניסתו לתוקף של התו השמח שאישרו השרים. 430 מאומתים אובחנו אתמול, 1.47% מכלל הנבדקים. 6,622 חולים כעת בנגיף, בהם 63 במצב קשה ו-16 מונשמים. מומחים מהאוניברסיטה העברית הזהירו: ירידה ביעילות החיסון בקרב בני 50 ומעלה

מספר החולים הקשים בנגיף הקורונה עלה ל-63, חמישה יותר מאתמול - כך עדכן הבוקר (ראשון) משרד הבריאות. לפני כניסת הגבלות התו השמח על אירועים ברביעי, יתר נתוני הקורונה ממשיכים גם הם לעלות, עם 430 מאובחנים חדשים שהעלו את מספר החולים הפעילים ל-6,622.

בשבוע החולף נוספו 18 חולים קשים, ובבתי החולים מאושפזים 18 מאובחנים שזקוקים להנשמה. 32,657 בדיקות נערכו אתמול, 1.47% מהן חזרו חיוביות. 6,448 חולים מתו מתחילת המגיפה, שניים מתוכם אתמול, ו-851,142 אובחנו בנגיף. 167 מהחיילים בצה"ל חולים כעת.

עובד מד"א ממוגן עם חליפה נגד קורונה. יונתן זינדל, פלאש 90
18 חולים קשים נוספו בשבוע החולף/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, בנתב"ג מגבירים את קצב הבדיקות בניסיון לסגור את הפרצה. 37,289 בדיקות נערכו לאורך סוף השבוע, מחמישי עד שבת, ו-214,374 מתחילת החודש. הנוחתים בשדה התעופה המתינו בממוצע שמונה דקות בתור לבדיקה.

מומחים מהאוניברסיטה העברית הזהירו אתמול מפני פגיעה ביעילות החיסון נגד הנגיף במבוגרים. מתוך בני ה-50 ומעלה שאובחנו לאחרונה, 90% קיבלו את שתי המנות. "ניכרת ירידה ביעילות החיסון, לפחות עבור חלק מסוים באוכלוסייה", כתבו. "נדרש פילוח עומק על מנת להבין את מקור הירידה".

החוקרים הוסיפו כי בשבועות הקרובים צפויה עלייה במספר החולים הקשים "בוודאות גבוהה". עד לאמצע חודש אוגוסט חזו החוקרים כי מספר החולים הקשים בישראל יחצה את המאה.

הליך בדיקות קורונה בנתב"ג 14 ביולי 2021. ללא, מערכת וואלה!
מאמצים למנוע חדירת תחלואה. בדיקות בנתב"ג/מערכת וואלה!, ללא

אתמול נחצה רף אלף החולים המאומתים ביום לראשונה זה ארבעה חודשים. בצל העלייה בתחלואה סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ושר הבריאות ניצן הורוביץ על מתווה להפעלת תו ירוק מרוכך באירועים במקומות סגורים, שגובש בשיתוף נציגי בעלי אולמות האירועים.

על פי המתווה שהוסכם, הכניסה לאירועים שהוגדרו כבעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית, אולם לא צוין מי יישא בעלותן. על פי המתווה, כמות המשתתפים לא תוגבל, אך תחול חובת עטיית מסכות, למעט בזמן פעילות מותרת כמו שתייה ואכילה. בנוסף סוכם כי תוגבר האכיפה וכי הצעד ילווה במהלך הסברה בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully