וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלו על טיסה לחתונת האחיין, וגורשו בחזרה לארה"ב: "לא מילאו טופס כניסה"

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 11:41

קצין צה"ל לשעבר ורעייתו, שניהם אזרחים אמריקנים, הוזמנו לאירוע בארץ. לדבריהם, טרם עלייתם למטוס נבדקו האישורים הנדרשים בתקופת הקורונה, פרט לטופס אחד שלא הכירו. הניסיונות לרכך את הבירוקרטיה לא עזרו והם נדרשו לעשות את הדרך ההפוכה. "זו בושה וחרפה", אמרה אחותו

פרופ' עודד גונן, בן 66, קצין צה"ל לשעבר, גורש אתמול (שבת) מנתב"ג בחזרה לארצות הברית ביחד עם אשתו. זאת, לאחר שהתברר כי אין בידו את האישורים הנדרשים במסגרת הנחיות נגיף הקורונה.

גונן עזב את ישראל לפני 35 שנה, והיום הוא אזרח אמריקני ומשמש מומחה מחשבים בתחום ה-MRI באוניברסיטה בארצות הברית. אתמול עלה ביחד עם אשתו פולין, אמריקנית בת 58, על טיסת "יונייטד איירליינס" בשדה התעופה "ניוארק" בניו ג'רזי. לדבריהם, טרם עלייתם למטוס, נבדקו כל מסמכיהם, הכוללים 11 תעודות ואישורים שונים הנדרשים לכניסה לישראל.

עם נחיתתם בנתב"ג, הודיעו להם פקיד רשות ההגירה כי חסר להם "טופס אישור כניסה לישראל", הנדרש בשל המצב החל מיום רביעי, 14 ליולי. הם לא הכירו את הטופס, אך לטענתם היו מוכנים לעשות כל שנדרש כדי להסדיר זאת, ובלבד שיותירו אותם בארץ.

פרופ' עודד גונן ורעייתו, 18 ביולי 2021. -, באדיבות המצולמים
לא היה עם מי לדבר. הזוג גונן במטוס/באדיבות המצולמים, -

השניים הגיעו לישראל לביקור מיוחד כדי להשתתף בחתונת אחיינו של גונן המתקיימת ביום רביעי, ולפגישה עם אמו בת ה-88, שלא ראתה אותו מאז ביקור האחרון לפני כשנה וחצי.

"לא היה עם מי לדבר", הוא מוסר מתוך המטוס באמצעות אחותו. "הדיילים בנתב"ג התחמקו מלהזדהות כשביקשנו, והסתובבו עם תגים הפוכים. אחד הואיל בטובו לומר ששמו 'בר' וכי 'בר יש כאן רק אחד'. לקחו לנו את הדרכונים והם מחזיקים אותם אצלם, איימו שאם לא נסכים יעצרו אותנו ויחתימו לנו את הדרכון בחותמת שחורה שתמנע מאיתנו כניסה לישראל במשך עשר שנים".

הוא מוסיף כי "לא אפשרו לנו לדבר עם נציגי יונייטד, איימו ואמרו שאסור לצלם את ההתנהלות שלהם מולנו. דחקו בנו לשוב על עקבותינו לשרוול המטוס, וכל הזמן זירזו אותנו, אמרו שאנחנו מגורשים והעלו אותנו על המטוס החצי ריק ללא כרטיס עלייה למטוס". לדבריהם היה זוג נוסף במצב דומה, הבעל ישראלי והאישה אמריקנית. לבעל התירו להישאר בארץ ואת האישה גירשו.

עוד בוואלה!

התקנות החדשות ייכנסו לתוקף בחצות: בנתב"ג נערכים לבידודים מקוצרים וחוששים ממחדל ברכבת

לכתבה המלאה
נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אין לי לב לבקש ממנו שיסדיר הכול ושוב יבוא"/ראובן קסטרו

אחותו, ענוה שבתאי מקיבוץ הסוללים, שהזמינה אותו לחתונת בנה, הביעה תסכול על כך שנמנעה הגעתו לחגיגות. "הוא ביקש שייתנו להם שעתיים להתארגן. אפשר היה להסדיר הכול על הקרקע אם היו נותנים להם קצת זמן. אחי אדם מסודר מאוד. הוא ניסה להתקשר לקונסוליה הישראלית בניו יורק ולשגרירות האמריקנית בישראל, אבל בגלל שעכשיו סוף שבוע לא ממש היה עם מי לדבר כדי להסדיר את זה". היא אמרה כי "מדובר באכזבה רבה למשפחה, שלא לדבר על הנזק הכספי בטיסת הסרק הזו לישראל. אם היה מעט רצון טוב והבנה, אפשר היה למנוע את מפח הנפש הזה".

היא המשיכה והוסיפה כי "זו בושה וחרפה. זה כואב מאוד. הוא בא לבקשתי, כמחווה של אח אחרי שנה קשה מאוד למשפחה. אין לי לב לבקש ממנו שיסדיר הכול ושוב יבוא. נצטרך לחגוג לבד את החתונה ומי יודע מתי יראה שוב את אימא. לא מבינים למה זה היחס. כולם מבינים שהתקנות כל הזמן משתנות. אפשר להתחשב".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "מדובר בזוג אמריקנים (ולא באזרח ישראל כפי שניתן להבין) אשר נחתו בישראל ללא אישור כניסה כנדרש. נבהיר כי מזה כשנה וחצי נהוגה מדיניות כניסת זרים מותאמת לתקופת הקורונה ובמסגרתה נדרש כל זר המבקש להגיש בתקופה זו, בה אסורה כניסת תיירים זרים, להצטייד באישור מראש. פירוט רחב בנושא המדיניות מופיע הן באתר הממשלתי בישראל והן באתר משרד החוץ במספר שפות, לרבות באנגלית. זאת ועוד, הנושא הובהר כמה פעמים במהלך השנה לחברות התעופה וכך נעשה אך בשבוע האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully