וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפקרות של ממש": בנט יתייצב מחר במליאת הכנסת כדי להגיב על "מחדל נתב"ג"

11.7.2021 / 17:45

יו"ר סיעת ש"ס יזם את דיון 40 החתימות, בשל "איום לחזרת המגיפה". בנט נדרש להגיע ולהציג עמדתו, עליה הכנסת תקיים הצבעה. גם יו"ר האופיזיציה נדרש להיות נוכח, ורשאי לנאום לאחר רה"מ. במקביל, מחר ייחנך אוהל בדיקות בנתב"ג, ברקע דוח אמ"ן לפיו יש עלייה בחולים קשים

מליאת הכנסת תקיים מחר (שני) דיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא "מחדל נתב"ג". מדובר בדיון שיזם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי יחד עם שאר סיעות האופוזיציה. ראש הממשלה נדרש להיות נוכח בכל הדיון, ולהציג את עמדתו פעם אחת במהלכו, לרוב בסופו. ראש האופוזיציה​, בנימין נתניהו, נדרש גם הוא להיות נוכח בכל הדיון, ורשאי לנאום מיד לאחר ראש הממשלה.

את הדיון יפתח אחד מחברי הכנסת שדרשו את קיומו, ומוקצבות לו לכך עד עשר דקות. משך הדיון כולו הוא 60 דקות, והזמן מחולק בין הסיעות לפי גודלן. דברי הפתיחה, כולל דבריהם של ראש הממשלה וראש האופוזיציה, אינם נכללים במסגרת 60 הדקות המוקצבות לדיון. בתום הדיון הכנסת מקיימת הצבעה על העמדה שהציג ראש הממשלה.

רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 11 ביולי 2021. רויטרס
יידרש להיות נוכח בדיון ולהציג עמדתו. בנט/רויטרס

בבקשה שהגיש ח"כ מלכיאלי בחודש שעבר, נכתב כי "לאור צעדים שננקט מבעוד מועד, מדינת ישראל נמצאת בחוד החנית בכל הקשור למלחמה בנגיף הקורונה, בשעה שאנו בדרך ליציאה בטוחה ומהירה והשבת החיים למסלולם, מדינות רבות בעולם נמצאות לצערנו בשיא המגיפה, על כל ההשלכות הנלוות לכך. אך לא לעולם חוסן. מערך בדיקות הנוחתים בנתב"ג קרס, מה שהחל בתורי ענק הסתיים בהחלטה תמוהה וחסרת אחריות לשחרר רבים מהנוסעים לביתם מבלי שעברו בדיקת קורונה".

"בשעה שאנו מתבשרים חדשות לבקרים על הגעת וריאנטים חדשים ממדינות העולם, יש בכך הפקרות של ממש, ואיום מידי ומוחשי לשובה של המגיפה בדלת הקדמית של מדינת ישראל", מלכילאי כתב. הוא הוסיף כי הוא דורש לקיים את הדיון בדחיפות "על מנת לוודא שמסקנות כותב הספר 'כיצד לנצח את המגיפה' מיושמות, כולל הפרק בדבר סגירת נתב"ג, עד לשמירה בטוחה על גבולות מדינת ישראל ואזרחיה".

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

בתוך כך, אוהל הבדיקות שהקים משרד הביטחון בנתב"ג ייחנך מחר בנוכחותו של שר הביטחון בני גנץ. מתחם הבדיקות יגיע עד ל-2,500 בדיקות בשעה והפעלתו צפויה להתחיל בעוד כשבוע, עם הרחבת כמות הטיסות הנכנסות לארץ. את הבדיקות תערוך חברת "פמי פרמיום", שלאחרונה החלה את פעילות דיגום הנוסעים הנכנסים לשדה התעופה לאחר זכייתה במכרז.

במהלך סוף השבוע האחרון, בוצעו 37,270 דגימות בכניסה לנתב"ג, בזמן המתנה ממוצע של 10.7 דקות. כמו כן, כמות הדגימות המצטברת מתחילת חודש יולי היא 121,959.

"עלייה חדה במספר החולים הקשים"

לפי דוח אמ"ן שהתפרסם היום, בשבוע האחרון חלה עלייה חדה במספר החולים החדשים במצב קשה, לראשונה מאז דעיכת המגפה. הדוח הדגיש כי לפי שעה עדיין מדובר במספרים קטנים, אך ההתפתחות משקפת את ההתפשטות המחודשת של הווירוס בארץ בשבועות האחרונים: "המאושפזים במצב קשה החדשים מהווים מדד מהימן לכך, שכן אינם תלויים במדיניות הבדיקות ומשקפים תחלואה חדשה".

לצרכי ייצוב התפרצות זן הדלתא, באמ"ן ממליצים על בקרה הדוקה על השבים מחו"ל בכולל בדיקות לכולם, בידוד לנדרשים לכך ואכיפה הדוקה של חובה זו ואכיפת איסור הנסיעה למדינות בהן שיעור התחלואה גבוה מאוד.

בדוח עוד מבהירים כי ככל שרבים יותר יתחסנו, כך יידבקו פחות אנשים עד להגעה לאיזון מחודש מול הווריאנט, וכן כי יש להתחסן בשתי המנות לחיסון. מנתונים שפורסמו בבריטניה, עולה כי המנה הראשונה של החיסון מייצרת מוגנות מועטה, אך המנה השנייה מייצרת יעילות משמעותית נגד הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully