וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנות החדשות ייכנסו לתוקף בחצות: בנתב"ג נערכים לבידודים מקוצרים וחוששים ממחדל ברכבת

מתחם בדיקות עיקרי שיכול להגיע ל-90 עמדות, מתחם מיוחד לבעלי מוגבלות ומשפחות ואפשרות לרישום מראש בסכום מופחת. בנתב"ג מתכוננים להגעתם של עשרות אלפי בני אדם באופן יומי בחודשי הקיץ, ולצד תקווה שהמאמצים יבלמו את הנגיף, ישנן חששות שהתחלואה תגבר בקרונות הרכבת

בווידאו: תקנות הקורונה החדשות ייכנסו לתוקף: במתחם הבדיקות בנתב"ג נערכים לחודשי הקיץ/מערכת וואלה!

מחר (שישי) ייכנסו לתוקף התקנות החדשות עליהן החליט קבינט הקורונה, המחייבות את הנכנסים לארץ מכל מעברי הגבול להיכנס לבידוד עד לקבלת תשובה שלילית בבדיקה, לרבות מחלימים ומחוסנים. התקנות מגיעות ברקע התפרצות הקורונה המחודשת וכניסתם של וריאנטים חדשים לגבולות הארץ. על פי התקנות, התשובה לבדיקה צריכה להגיע לנבדק עד 24 שעות מרגע הנחיתה, ובמידה שלא - הנבדק משוחרר מבידוד.

במקביל, הלילה יכנסו לתוקף התקנות המורות על קיצור בידוד מ-14 יום לשבוע בלבד, בתנאי שנעשית בדיקה ביום השביעי. על פי נתוני משרד הבריאות, 60% מהמחויבים בבידוד לא מקשיבים להנחיות במרחב הביתי וגורמים לתחלואה בתוך המשפחה. מטרת קיצור הבידוד היא להבטיח שיותר אנשים ישמרו על הבידוד כראוי.

חברת פמי פרמיום, שזכתה במכרז לבדיקות הנוחתים, מתכוננת לקראת חודשי הקיץ, במהלכם צפויים לנחות בישראל למעלה מ-50 אלף טסים בכל יום. נכון לאתמול כמות הדגימות בכניסה לנתב"ג הייתה 12,113, כשזמן המתנה ממוצע עמד על 9 דקות. כמות הדגימות שהצטברו מתחילת חודש יולי: 177,081.

הנוחתים בנתב"ג מנותבים מיד למתחם בדיקות הקורונה, בעוד השילוט והסדרנים מנסים לייצר סדר. הנוסעים מתבקשים לשלם על הבדיקה מראש, עוד בטרם עלו למטוס לישראל, אולם גם אם לא עשו זאת, ישנה אפשרות לשלם בשדה התעופה, אך במחיר גבוה יותר - 80 שקלים לרישום מראש לעומת מאה שקלים לתשלום במקום.

הליך בדיקות קורונה בנתב"ג 14 ביולי 2021. ללא, מערכת וואלה!
מתחם בדיקות בנתב"ג/מערכת וואלה!, ללא

בשדה הקצו מקום מיוחד לבדיקות לבעלי מוגבלות ומשפחות, כך שהם לא יכבידו על התור הרגיל ולאפשר רגישות מיוחדת לצרכים שלהם. משפחות עלולות לגרום לעיכוב גדול בתורים, בין היתר כי הילדים עלולים לחשוש מהבדיקה, ולשם כך יש במקום הסחי דעת עבורם כמו ממתקים ומדבקות כדי להקל על התהליך. במתחם הנגיש יכולות להיפתח במידת הצורך עד 27 עמדות.

בהמשך ישנו מתחם בדיקות ענק בו מופעלות 65 עמדות בדיקה, מספר שיכול אף לעלות ל-90 עמדות במידת הצורך. המתחם רווי בסדרנים, שעוזרים לנבדקים להגיע לעמדות הפנויות כך שהעבודה תהיה כמה שיותר יעילה. בכל עמדה יעמוד רמזור ירוק ואדום שיעזור לסדרנים להבין איזה דוגם פנוי ואיזה דוגם איננו. אידיאלית, התהליך יכול לקחת גם 5 דקות בדיוק. במקרה הצורך, כל דוגם הוא גם חובש, כך שאם ישנם מקרים רפואיים חריגים יהיה מענה ראשוני.

ביום שני שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות ניצן הורביץ חנכו את אוהל הבדיקות הנוסף, שבו יהיו עוד 40 עמדות בדיקה. מטרת האוהל היא לאפשר לקבוצות מאורגנות או עולים חדשים להיבדק ביחד מבלי להתערבב עם שאר הנוסעים. החוזרים ממדינות האסורות, שם רמת הסיכון מרבית, נוחתים בטרמינל 1, שם יש מתחם בדיקות מיוחד, שאינו מתערבב עם הנוסעים משאר המדינות. במקביל, ברשות שדות התעופה עובדים על מבנה קבע שצפוי להיפתח בעוד שלושה חודשים. הבעיה המרכזית בנתב"ג היא שמתחם הבדיקות שהוקצה הוא עמדות צ'ק אין לטיסות לחוץ לארץ. בשל כך נוסעים רבים, היוצאים מהארץ, מצטופפים באולם קטן יותר בתוך תורים צפופים. אוהל הקבע ייתן מענה לכך, אך רק ברבעון הבא.

הליך בדיקות קורונה בנתב"ג 14 ביולי 2021. ללא, מערכת וואלה!
"המטרה היא שהבדיקות יהיו כמה שפחות מעיקות על הנוסע". נתב"ג/מערכת וואלה!, ללא

במתחם הבדיקות בשדה נמצא באופן קבוע מנהל מערך הדיגום בנתב"ג של חברת "טסט אנד גו", ניר בר-און. "המטרה שלנו היא שהבדיקות יהיו כמה שפחות מעיקות על הנוסע ולאפשר כאן חווית שרות", אמר לוואלה!. "יש הרבה גופים שאחראיים על החוזרים בנתב"ג ואני מדבר עם פרויקטור הקורונה בנתב"ג רוני נומה, שהתפקיד שלו להכתיב מדיניות. זה אירוע מתגלגל ואנחנו בזמן קצר מאוד אפשרנו לנתב"ג להמשיך בשגרת טיסות מבלי לפגוע בבריאות הנוסעים".

במתחם נמצאת גם כנרת גוטליב, אחות מוסמכת ואחראית בקרת איכות של החברה. העבודה שלה היא לראות שהבדיקות נעשות באופן טוב ואיכותי ולא רק יעיל. לרשותם של בר-און וגוטליב עומדים כל העת אחראית מטעם משרד הבריאות ואחראי מטעם פיקוד העורף, במטרה לתת מענה שלם.
הבדיקות של החוזרים עוברות לשלוש מעבדות שזכו במכרז של משרד הבריאות, כשלפני מספר שבועות הבדיקות היו מגיעות בכל יום למעבדה אחרת. העומס על המעבדות ניכר והנוסעים התלוננו שהתוצאות לא מגיעות גם יומיים אחרי הנחיתה. לשם כך הוחלט לחלק את העבודה בין המעבדות, כך שבכל יום מגיעה כמות קטנה יותר לכל אחת משלוש המעבדות, והן יכולות לבדוק אותן במהירות ולהחזיר תשובה.

ההנחיה של פיקוד העורף היא שתהיה יציאה למעבדה בכל שש שעות. בפועל בכל שלוש שעות יוצא משלוח לאחת המעבדות, כשהמעבדות עובדות 24 שעות ביממה כמו מתחם הבדיקות. התוצאות עוברות לקופות החולים, וכל קופה מדווחת למבוטחים שלה. במקביל, מיום שישי, הנוסעים יקבלו הודעה על תוצאת הבדיקה לנייד שלהם ישירות מפמי פרמיום, בנוסף להודעה מקופת החולים שקיבלו עד עכשיו, כך שקבלת התשובה תהיה מהירה ככל הניתן.

רכבת ישראל, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
חשש שהתחלואה העיקרית תגיע לרכבת/ראובן קסטרו

בעוד מתחם טרמינל 3 הפך בשבועות האחרונים ללוקיישן צילומים נחשק עבור פוליטיקאים, מקור התחלואה הבא עשוי לעבור ממנו לרכבת, אליה ייצאו אלפי נוסעים מחויבי בידוד. לצד ההצהרות על החמרת האכיפה והקנסות המוגדלים, מתאפשר לנוסעים היוצאים מהטרמינל לעלות על אמצעי התחבורה הציבורית ללא מגבלה. זאת, בניגוד לתקופה בה חויבו כל הנוסעים הנוחתים בבידוד, אז נוהלה ההעברה למלונית ישירות מהשדה על ידי פיקוד העורף.

ברשות שדות התעופה אומרים שהם עשו ככל שביכולתם ובסמכותם על מנת לנהל את הנוסעים בתוך הטרמינל, אולם אין להם שליטה על הנעשה ברגע שיצאו ממנו הנוסעים. ברכבת ישראל מבהירים כי להם אין סמכויות לדרוש הזדהות או אפילו לנהל רישום של הנכנסים אליה. לדבריהם, הם גם לא קיבלו כל הנחיות ממשרד התחבורה.

בכל הנוגע לכוונה לתת הנחיות חדשות או לבצע הסדרים שונים בכניסה לתחנת הרכבת, ממשרד התחבורה נמסר כי "הנושא מטופל על ידי משרד הבריאות ולא על ידינו". ממשרד הבריאות נמסרה תגובה דומה, המפנה את האחריות למשרד התחבורה.

הליך בדיקות קורונה בנתב"ג 14 ביולי 2021. ללא, מערכת וואלה!
מתחם בדיקות בנתב"ג/מערכת וואלה!, ללא

במצב הדברים הנוכחי, בו משרד הבריאות מאפשר במו ידיו לנוסעים הנדרשים לבידוד לנסוע באמצעות התחבורה הציבורית, קשה לקחת ברצינות את הדיבורים על מאבקים ומאמצים. למרות שבמשרדי הממשלה השונים נעשים מאמצים למציאת מתווה, שיאפשר שגרת חיים עם כמה שפחות מגבלות אך שבכל זאת יבלום את העלייה בתחלואה, עשויות התכניות לקרוס ולאבד מהיעילות שלהן בגלל פרצה אחת קטנה.

קבינט הקורונה החליט כי סמכויות האכיפה יועברו ממשרד הבריאות למשרד לביטחון הפנים. במסגרת העברת הסמכויות יקבל המשרד את הסמכויות לצד האחריות על תקצוב, הסברה והקצאת משאבים שונים. בין היתר, במשרד לביטחון הפנים מתכוונים להקים יחידת מטה קורונה שתרכז לראשונה נתוני אכיפה מכל הארץ ותתאם בין גופי הפיקוח השונים.

כ-300 שוטרים ו-1600 פקחים מהרשויות המקומיות שיסופחו לעבודת המשטרה, יאכפו את חובת הבידוד ועטיית מסיכות בחללים סגורים. המשטרה מקבלת מדי מספר שעות משרד הבריאות את רשימת האזרחים שחייבים בבידוד. שוטרים ייעודים החלו להישלח באופן מדגמי לבתי אזרחים שחייבים בבידוד על מנת לוודא שהם בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully