וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל העלייה בתחלואה בקורונה: מפקדת אלון מתרחבת מחדש

21.7.2021 / 21:45

היחידה של פיקוד העורף שהוקמה כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה ועם דעיכת המגיפה צומצמה באופן דרמטי, החלה לקלוט ולגייס מחדש מאות חוקרים חדשים. בשלב זה, משרד הביטחון אינו מתכוון להפעיל יותר משלוש מלוניות למבודדים

מפקדת אלון, הגוף הצה"לי שהוקם כדי במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה בקורונה בגלים הקודמים, תתרחב מחדש עם העלייה בתחלואה, והיום (רביעי) היא תחל בקליטת חוקרים חדשים. המפקדה, שבשיאה כללה 3,000 בני אדם שעסקו בחקירה אפידמיולוגית והצטמצמה מאז מאוד, תקלוט היום מחדש 150 חיילים שהועסקו כחוקרים בגלים הקודמים, ומאה נוספים בשבוע הבא. בסך הכול, תוך כמה שבועות מקווים להעסיק במפקדה כ-500 חיילים חוקרים.

במקביל, מספר החוקרים בשכר (סלקטורים), צפוי לעלות בשבועות הקרובים מ-340 ל-850. לדברי גורם ביטחוני, השינויים בשוק התעסוקה מקשים על גיוסם. "הם בהתחלה גויסו כשהיה סגר וכולם רצו לעבוד. היום מרביתם עובדים. זה אתגר", הסביר הגורם. גם ברשויות המקומיות מתבצע גיוס חוקרים. כיום פועלים במסגרת זאת כ-160 חוקרים בכל הארץ, ומדי יום מצטרפים עוד עשרות שעוברים ריענון, לפי הערכות במשרד הביטחון היקפם יעלה לכאלף תוך כמה שבועות.

פעילות מפקדת ׳אלון׳ של פיקוד הערוף במאבק בקורונה 22 באוטקובר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
מפקדת אלון, אוקטובר 2020/אתר רשמי, דובר צה"ל

"זה כמו לתקן ולתדלק מטוס בהמראה", הסביר הגורם הביטחוני, "היינו במצב של 10,000 דגימות ביום ותוך שבועיים אנחנו ב-80,000 דגימות ביממה". לפי ההערכות, תוך שבועיים מסבר הבדיקות עשוי לעלות ל-130 אלף ביממה, עם פוטנציאל להגיע ל-150 אלף, במידת הצורך, כשהמעבדות מנתחות כמעט את כל הבדיקות (כ-98%) תוך 24 שעות.

לדברי הגורם הביטחוני, התחזית היא שבכל שבוע יעלה היקף הנדבקים ב-25%. "תוך שבועיים נעמוד על 3,000 נדבקים ללא ספק. כמה קשים? לא ברור. כנראה הרבה פחות ממה שחשבנו מלכתחילה. האם החיסון הוא יעיל? כן. כמו שאנחנו רוצים? לא בהכרח. מה יוריד את מספר הנדבקים? מסיכה וריחוק חברתי. פחות חיבוקים ונשיקות. אני לא רואה את הקורונה נעלמת בשנים הקרובות", אמר. עם זאת, בשלב הזה, אין כוונה במשרד הביטחון להגדיל את מספר המלוניות למבודדים מעבר לשלוש שפועלות כרגע.

עוד בוואלה!

הגבלות, בדיקות וקנסות של עד 10,000 שקלים: תקנות "התו השמח" נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה
פעילות מפקדת ׳אלון׳ של פיקוד הערוף במאבק בקורונה 22 באוטקובר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
השאיפה: כ-500 חיילים חוקרים תוך כמה שבועות. מפקדת אלון, אוקטובר 2020/אתר רשמי, דובר צה"ל

כעת המפקדה נערכת לקליטה מידע מבדיקות מהירות לקורונה, שיאפשרו תוך 15 דקות לדעת האם הנבדק מדביק (תוצאה ברמת אמינות גבוהה) והאם הוא בכלל חולה (ברמת אמינות נמוכה בהשוואה לבדיקת PCR). הפרוצדורה והתשלום עליה טרם סוכמו, כמו גם דרכי העברת המידע, אך הפרטים צפויים להיסגר בהקדם, בהתאם להנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully