וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף המבצעים: לא ניתן לנקוט צעדים נגד חיילים שאינם מתחסנים

19.7.2021 / 21:56

לידי וואלה! הגיע מסמך הנחיות למיגור התפשטות הקורונה שפרסם אלוף עודד בסיוק, נוכח העלייה בתחלואה, וכן ברקע טענות של חיילים לפיהן נמנעו מהם שיבוצים בשל אי-התחסנות. במקביל, נקבע כי סגן הרמטכ"ל יקבל לידיו את ניהול משבר הנגיף. כמו כן הומלץ למשרתים לא לטוס לחו"ל

ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף עודד בסיוק, פרסם הבוקר (שני) הנחיות למיגור התפשטות נגיף הקורונה, נוכח העלייה החדה בתחלואה ברחבי הארץ ובצה"ל בהתאמה. במסמך שתוכנו הגיע לידי וואלה!, הדגיש בסיוק כי צה"ל לא מחייב את המשרתים להתחסן, ובכך לא ניתן להפעיל עליהם סנקציות או למנוע מהם שיבוץ לתפקיד בשל ההחלטה שלא להתחסן. זאת, ברקע טענות חיילים לפיהן נמנעו מהם תפקידים לאחר שבחרו לא להתחסן.

לפי המסמך, סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי יקבל לידיו את ניהול משבר הקורונה, לאחר שמפקדי היחידות יקיימו הערכות מצב בנושא ויגישו לאגף המבצעים את מסקנותיהם. האגף אז ירכז את מספרי החולים, המבודדים והטענות השונות שעולות בין המשרתים - ויגיש את הנתונים לסגן הרמטכ"ל, שיקבל החלטות המשך בהתאם.

כמו כן, בסיוק ביקש מהמפקדים לפעול להגברת המודעות לשמירה על ההנחיות והשלכות הנגיף. בשלב זה ישנם 166 חולי קורונה וכ-530 מבודדים בצה"ל.

חייל צה"ל מתחסן ביום גיוסו. משה שי / פלאש 90, אתר רשמי
לא יינקטו סנקציות נגד חיילים שלא התחסנו. חיסון חיילים בצה"ל/אתר רשמי, משה שי / פלאש 90

במסמך הובהר כי חלה עטיית מסיכות בחללים סגורים, לרבות כיתות, הרצאות, ובכלל היחידות, למעט החרגות בהן פעילות מבצעית, מעצרים, סיורים ופעילות בכלי שיט - באישור קצין בדרגת סגן אלוף. אגף המבצעים עוד קבע כי ניתן לקיים טקסים ואירועים בצה"ל על פי נהלי שגרה ללא הגבלות, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. עם זאת, הוחלט למנוע כניסה של ילדי משרתי קבע לבסיסים, כולל נשים מניקות שטרם התחסנו.

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
ההגבלות חזרו לשורות הצבא. חיילים מתחסנים בבסיס סמוך לראשון לציון/AP

האגף פרסם גם את המלצותיו לגבי טיסה לחו"ל. ככלל, האגף ממליץ לחיילי צה"ל לממש את חופשותיהם בארץ, ולא לצאת מהארץ. בתוך כך, חל איסור מוחלט של יציאת חיילים למדינות בסיכון גבוה, בהן אוזבקיסטן, ארגנטינה, בלרוס, דרום אפריקה, ברזיל, הודו, מקסיקו ורוסיה. אישור חריג לטיסה ליעדים אלו יינתן רק על ידי בסיוק.

טיסה אל מדינות שנושאות אזהרה חמורה, בינהן איחוד אמירויות, זמביה, גואטמלה, פרגוואי, קולומביה וקוסטה ריקה, תאושר על ידי מפקדי זרועות ואגפים. החל מ-23 ביולי, מדינות נוספות יכנסו לרשימת המדינות האסורות, בכולל בריטניה, פנמה, קמבודיה, קניה, קפריסין וטורקיה.

נסיעה בתפקיד למדינות שאינן ירוקות יבחנו מחדש בידי ראשי אגפים וזרועות בצה"ל. טיסת משלחת "עדים במדים", המתוכננת לחודש אוגוסט, תשקל מחדש בהתאם להערכת המצב שתתקיים סמוך לטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully