וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הקבינט היקרים: אם לא תעשו את הצעדים האלה היום, שנת הלימודים לא תיפתח

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 10:45

על אף שלשרים יוצגו נתונים לא מעודדים על ירידה ביעילות החיסון - מתן מנה שלישית אינה צפויה להיות על הפרק בדיונים. בינתיים עומדת לפתחם שורת החלטות מתבקשות, וכל התמהמהות מעמידה את 1 בספטמבר בסימן שאלה גדול

מספר המאומתים לנגיף הקורונה ממשיך לטפס, וקבינט הקורונה צפוי לקבל לידיו היום (חמישי) נתונים פחות מעודדים של צוות הטיפול במגיפות (צט"ח). במרכזם - ירידה ביעילות החיסון מפני הדבקה בכל קבוצות הגיל אחרי כחצי שנה. כחלק מההיערכות לקבלת החלטות בנוגע להתמודדות עם זן הדלתא, השרים יקבלו מצגת ובה בין היתר פילוח של כל המחוסנים שהתגלו כמאומתים בין השבועות 11.7-20.6 בישראל בחלוקה לשתי קבוצות גיל.

מהנתונים שנאספו על ידי הצט"ח עולה כי 90% מהמאומתים המחוסנים, מבין בני ה-60+ שהתגלו בשלושת השבועות האלה, קיבלו חיסון בינואר. בקבוצת הגיל 59-16, 73% מהמאומתים המחוסנים, התחסנו בינואר.

בווידאו: החתונות תחת התו השמח/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

למרות המשתנים הרבים שאין מידע על אודותיהם, וברור לחלוטין שהראשונים להתחסן גם היו בקבוצות הסיכון הגבוהות ביותר, אין חלוקה למי שיצאו מישראל ואלה שנדבקו בערים בהן נרשמו התפרצויות. ועל אף שלא רואים עדיין התפרצויות במקומות הרגישים ביותר, בבתי האבות, נראה שמכינים את הקרקע לחיסון השלישי.

ולמרות זאת, החיסון השלישי אינו על הפרק בקבינט הנוכחי. בינתיים, לפתחם של השרים מתגלגלות בזו אחר זו שלל סוגיות: איך פותחים את שנת הלימודים ומוודאים שתשאר פתוחה גם אם יגיעו וריאנטים חדשים? איך שומרים על הגבולות של ישראל ולא רק על הנכנסים דרך נתב"ג? בדיקות מהירות וזמינות, חובת מסיכות ואכיפה מאוד יקלו, חובה ואכיפת בידוד על מאומתים ועל החוזרים מחו"ל, הפחתת מספר התלמידים בכיתות הלימודים והחזרת התו הירוק. המשותף לכולן הוא שניתן וצריך היה כבר לטפל בהן כדי לחיות עם הקורונה. ואם הדבר לא נעשה עד כה, הישיבה היום היא המועד ההכרחי לכך.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הפתיחה בסכנה. בדיקות בבית ספר בבנימינה/ראובן קסטרו

נראה שראש הממשלה, נפתלי בנט, ולא מעט משרי הממשלה מאוד אוהבים להגיד שצריך ללמוד לחיות עם הקורונה אבל נראה שהם רוצים לחיות עם ולהרגיש בלי. בלי הגבלות משמעותיות, בלי אכיפה, עם מסרים סותרים, בלי לקבל החלטות ותוך סיכון ממשי של פתיחת שנת הלימודים.


הכותבת היא פרשנית לענייני בריאות בחדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully