וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מעריך: 300 חולים קשים בספטמבר

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 10:35

במשרד הבריאות מזהירים כי ללא הטלת הגבלות - גם התחלואה הקשה תזנק תוך כמה שבועות. בתוך כך, מספר החולים קשה זינק השבוע ב-50% - מ-26 ל-39, אך מספר המונשמים בכל הארץ דווקא ירד ל-12 בלבד. כמו כן, אחרי שלושה ימים רצופים, מספר המאומתים היומי ירד מ-500

במשרד הבריאות מעריכים כי ללא הגבלות, בתוך חודשיים, יהיו בישראל בין 300-400 חולים קשים בבתי החולים ברחבי הארץ. זאת, ברקע ההחלטה של קבינט הקורונה למדוד את מספר החולים הקשים, ולא את מספר המאומתים הממוצע, כמו שהיה עד כה.

בישיבת הקבינט שנערכה שלשום (רביעי), הסבירו בכירי משרד הבריאות את ההשלכות של ההחלטה לבחון את ההגבלות על סמך החולים הקשים וקבעו כי אם זו הגישה שבה ינקטו השרים, יהיה צורך להטיל הגבלות אגרסיביות וקשות, במקום הגבלות קלות כרגע, כדי שבתי החולים לא יקרסו. כך, שבמידה ונגיע ל-300 חולים קשים, ייאלצו השרים להטיל סגר רביעי על ישראל בתקופת חגי תשרי.

אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
סגר רביעי?. אכיפת המגבלות באיילון, אוקטובר 2020/ראובן קסטרו

מנגד, השרים טענו כי הם לא רוצים להטיל הגבלות קלות כרגע והם רוצים לבחון את התחלואה הקשה, ובמידת הצורך יחילו הגבלות קשות. במשרד הבריאות עדיין מקווים שההערכות שלהם יתבדו, אולם אם השרים יחליטו לא להטיל שום הגבלות - זו תהיה התוצאה.

החיסון נגד קורונה וכמות המתחסנים הגדולה בישראל משפיעים ולכן טרם רואים את מצב החולים הקשים. על פי הנתונים של המשרד, כבר בתחילת השבוע נעמוד על כ-1,000 מאומתים ביום, ובסוף החודש צפויים להיות כ-3,000 מאומתים ליום, ובעוד חודשיים מספר המאומתים היומיים יכפיל את עצמו ויגיע אפילו לעשרת אלפים מאומתים.

עוד בוואלה!

מ-46 בבוקר ל-37 בערב: משרד הבריאות עדכן את מספר חולי הקורונה במצב קשה

לכתבה המלאה
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
השרים רוצים לבחון את התחלואה הקשה. מחלקת קורונה בבי"ח שיבא/רויטרס

אתמול הופנתה ביקורת כלפי משרד הבריאות ומדיניות פרסום הנתונים של החולים הקשים, בטענה כי קיים פער בין כמות המאושפזים שהוא מפרסם לבין הכמות בבתי החולים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הטענות היו שגויות "מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור". במשרד עדכנו אמש את מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה מ-46 ל-37.

מהמשרד ניתן פירוט לגבי שבעה מתשעת החולים שכבר לא מוגדרים במצב קשה, מהם שניים מתו, שלושה שמצבם השתפר, אחד השתחרר למוסד גריאטרי, וחולה נוסף שמצבו לא הוטב - אך לבקשת המשפחה עבר לטיפול בקהילה.

התחלואה הקשה עלתה ב-50%, מספר המונשמים דווקא בירידה

בתוך כך, מספר החולים קשה זינק השבוע ב-50% - מ-26 ל-39, כך עדכן משרד הבריאות. עם זאת, היום חלה ירידה במספר המאומתים היומי: אחרי שלושה ימים רצופים שבהם נדבקו מעל 500 בני אדם, ביממה החולפת נדבקו 450 בלבד.

לפי משרד הבריאות, 2,905 בני אדם אובחנו כחולים בקורונה בשבוע החולף - עלייה של כ-171% מבשבוע שעבר. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז תחילת אפריל. מספר הנדבקים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה הוא 845,123.

לצד זאת, מספר המאושפזים בבתי החולים עלה ב-18 ל-70 בסך הכול. עם זאת, מספר המונשמים בכל הארץ דווקא ירד, והוא עומד על 12 בני אדם (17 בשבוע שעבר). חמישה חולים בקורונה מתו בשבוע החולף. מפרוץ המגיפה מתו בישראל 6,434 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully