וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-46 בבוקר ל-37 בערב: משרד הבריאות עדכן את מספר חולי הקורונה במצב קשה

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 21:38

עדכון החולים הקשים מגיע ברקע הביקורת הקשה שהופנתה במהלך היום כלפי המשרד, בטענה כי קיים פער בין כמות המאושפזים שהוא מפרסם לבין הכמות בבתי החולים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הטענות שגויות וכי הן "הטעו את הציבור"

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) את מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה מ-46 בבוקר ל-37 כעת. העדכון מגיע ברקע הביקורת הקשה שהופנתה במהלך היום כלפי משרד הבריאות ומדיניות פרסום הנתונים של החולים הקשים, בטענה כי קיים פער בין כמות המאושפזים שהוא מפרסם לבין הכמות בבתי החולים. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הטענות היו שגויות "מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור".

מהמשרד ניתן פירוט לגבי שבעה מתשעת החולים שכבר לא מוגדרים במצב קשה, מהם שניים מתו, שלושה שמצבם השתפר, אחד השתחרר למוסד גריאטרי, וחולה נוסף שמצבו לא הוטב - אך לבקשת המשפחה עבר לטיפול בקהילה.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021/רויטרס

בהבהרה שהוציא המשרד במהלך היום, עוד נכתב כי "נתוני החולים מועברים באמצעות מערכת ממוחשבת מבתי החולים למשרד הבריאות, על פי הגדרתם בתיק הרפואי בבתי החולים. הנתונים מועברים שלוש פעמים ביום. הנתונים האמורים מתוקפים ונבדקים שלוש פעמים ביום, כולל שיח בין מכלול האשפוז שבמשל"ט משרד הבריאות לבין נציגי בתי החולים".

"על מנת להימנע מטעויות דומות, ולשם אמינות הידע המועבר לציבור, מוצע להסתמך על נתונים רשמיים שנבדקו באופן יסודי על ידי משרד הבריאות", משרד הבריאות סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully