וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש: המספרים מתחילים להדאיג אותנו, חלק מהשרים לא מבינים את המצב עד הסוף

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 10:17

מנכ"ל משרד הבריאות הלין בריאיון ל-103FM הלין על "חוסר הבנה לגבי הדרך שאנו הולכים לעבור בה". בתגובה לדברי בנט על הלא-מתחסנים, אמר אש כי עבודת משרד הבריאות היא לשכנע אותם: "ככל שאחוז המחוסנים יגדל - המחלה תדעך". מספר החולים קשה הוא כמעט 100

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103fm כי נתוני התחלואה מדאיגים את אנשי המשרד, וטען כי חלק מהשרים "אינם מבינים עד הסוף" את הסיטואציה.

"בהחלט קצב העלייה של החולים קשה הוא משמעותי, הוא כמו קצב העלייה של המאומתים. נכון שבזכות החיסונים אחוז החולים קשים יותר קטן אבל אנחנו מגיעים לקרוב ל-100 חולים קשים ואלה מספרים שמתחילים להדאיג אותנו", אמר אש, והזהיר מ"קו אדום" של 400 חולים קשה.

מספר החולים קשה, נכון להיום, עומד על 97, כש-17 חולים מונשמים. בסך הכול, 966 חולים מאומתים אובחנו אתמול, מתוך 54,316 בידקות שפוענחו (1.79% חיוביים). מספר המתים מקורונה עומד על 6,459 בישראל מפרוץ המגיפה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
"הפיתרון הוא התחסנות והדרך זה הסברה". אש/ניב אהרונסון

האזינו לריאיון המלא

אש נשאל אם במשרד חשים תסכול מהשיח עם השרים שחלקם מתנגדים להמלצות משרד הבריאות, כמו למשל שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. "[אני] בעיקר מסתכל על המספרים בדאגה, אנחנו רגילים לשיח הזה שהיה לכל אורך הדרך כאשר יש חוסר הבנה לגבי הדרך שאנחנו הולכים לעבור בה, שהיא דרך די ברורה", השיב אש. חוסר ההבנה, הוסיף אש, הוא "של מי שלא מתעסק בזה ביום יום ולא רואה קדימה איך הוא הולך לפעול".

הוא הודה כי הוא מתייחס בדברים אלה גם לחלק מחברי הממשלה. "גם חלק מהשרים. אנחנו מסבירים את הדברים שוב ושוב שככל שמספר המאומתים עולה יעלה מספר הקשים". עם זאת, הוא הבהיר כי הדיון על המדדים שמהם צריך להחליט על המדיניות בהתבסס על מספר החולים באורח קשה "הוא דיון לגיטימי של איך אנחנו רוצים את ההתנהלות של ישראל עם משק פתוח וכדומה".

בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"

בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"/צילום: לע"מ

בתשובה לשאלות על נאום ראש הממשלה נפתלי בנט, שהפנה אצבע מאשימה לאזרחים שאינם מתחסנים, אמר אש כי "אנחנו צריכים לראות יותר מתחסנים כי זו הדרך להתמודד עם ההתפרצות הזאת", והדגיש כי "עבודתנו [היא] לשכנע אותם בחשיבות ההתחסנות לעצמם. עדיף החיסון על פני המחלה וככל שהיא מתפשטת הסיכון עולה. בראייה הכוללת הדרך להתמודד עם ההתפרצות זה שיהיו לנו יותר מחוסנים ונגיע לחסינות עדר".

"המפתח זה הסברה, הסיכון של מחוסן להדביק או להידבק נמוך, ככל שאחוז המחוסנים יגדל המחלה תדעך", הסביר אש. "הפיתרון הוא התחסנות והדרך זה הסברה".

בכל הנוגע למתן מנה שלישית של החיסונים, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ייתכן שההחלטה בנושא תתקבל עוד לפני אישור של מינהל התרופות האמריקני (FDA), והסביר כי היא תלויה בשאלה אם האפקטיביות של החיסונים דועכת לאורך זמן ("זה עדיין לא ברור"), ובוודאות שהמנה השלישית בטוחה ולא מייצרת יותר תופעות לוואי. "בהינתן שני הדברים האלה אני חושב שנקבל את ההחלטה לתת את המנה השלישית. ה־FDA מסתמך על ניסיון בעולם ולכן הניסיון הראשון יהיה אצלנו, ויכול להיות שנצטרך לקבל החלטה לפני האישור של ה־FDA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully