וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: יכול להבין את מי שחשש להתחסן בהתחלה, אבל עכשיו העובדות ברורות

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 13:31

בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה קרא לכולם להתחסן: "רק עם ערבות וסולידריות ננצח את המגיפה". הממשלה צפויה לאשר בישיבה את מינוים של אלי אבידר לשר במשרד רה"מ ושל יאיר גולן לסגן שר הכלכלה, כמו גם החלטה על הצבת יעד לאומי להפחתת פליטות גזי חממה

הממשלה תאשר הבוקר (ראשון) את צירופו של אלי אבידר כשר בממשלה ואת מינויו של ח"כ יאיר גולן (מרצ) לתפקיד סגן שר הכלכלה.

בנוסף למינויים, הממשלה צפויה לאשר בישיבתה החלטה תקדימית על העברת ישראל לכלכלה דלת פחמן. ההחלטה, עליה חתומים ראש הממשלה נפתלי בנט, והשרים תמר זנדברג, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, קארין אלהרר, מרב מיכאלי, אורנה ברביבאי ואיילת שקד, מציבה לראשונה יעד לאומי לשנת 2050 להפחתת פליטות גזי חממה, בהתאם למחויבות ישראל לאמנת האקלים של האו"ם.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך בפתח ישיבת הממשלה את לוחמת הטקוואנדו אבישג סמברג שזכתה במדליית ארד אתמול במשחקים האולימפיים בטוקיו, ואמר כי היא הביאה "כבוד לאומי למדינת ישראל".

בדבריו התייחס בנט גם למדיניות הממשלה בנושא הקורונה. "הדרך הכי קלה הייתה יכולה להיות לחזור לאקורדיון הסגרים, אבל זו לא הדרך הנכונה. אנחנו מתעקשים לשמור על הפרנסה, הכלכלה, החינוך והחירות של אזרחי ישראל, דרך עטיית מסכות, שמירה על המבוגרים והתחסנות", אמר ראש הממשלה, והזכיר כי "למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן עוד לא התחסנו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה במשרד החוץ 25 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"צאו עכשיו להתחסן". בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"אני יכול להבין את מי שחשש בתחילת הדרך כשהכל היה חדש, אבל עכשיו כשלמעלה ממיליארד אנשים בעולם התחסנו ובכל המדינות רואים שזה יעיל ובטוח, העובדות המדעיות ברורות. מי שמתחסן חולה ומדבק פחות. אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים לקראת שנת הלימודים, צאו עכשיו להתחסן. רק עם ערבות וסולידריות ננצח את המגיפה. ראיתי את ההפגנות מחוץ לבית שלי, זה לגיטימי - אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא. ההתחסנות כן תנצח".

אלי אבידר. ראובן קסטרו
השר ה-28. אבידר/ראובן קסטרו

הממשלה גדלה

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, אבידר מיועד בהמשך להתמנות לשר לענייני מודיעין במקומו של אלעזר שטרן שאמור להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית באוקטובר. עד אז, הוא יתמנה כשר במשרד ראש הממשלה עם אחריות על נושאי "תכנון אסטרטגי", זאת על אף שרק בתחילת החודש הממשלה החליטה על סגירת המשרד לענינים אסטרטגיים.

אבידר צפוי להתפטר מכהונתו כנסת לאחר שימונה לשר בממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ובמקומו ייכנס לכנסת הבא בתור ברשימת ישראל ביתנו. בכך, יגיע מספר השרים בממשלה שהשתמשו בחוק הנורבגי ואינם חברי כנסת ל-21 - שבמקומם נכנסו לכנסת 21 חברי כנסת חדשים.

עם צירופו לממשלה, אבידר יהיה השר ה-28 סביב שולחן הממשלה, ואילו מינויו של יאיר גולן לתפקיד סגן שר הכלכלה יביא את מספר סגני השרים בממשלה לחמישה. ואולם, רק שבעה משרי הממשלה עדיין מכהנים כחברי כנסת, לאחר שהקואליציה הרחיבה את החוק הנורבגי והביאה את השימוש בו לשיא של כל הזמנים.

מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
סגן השר החמישי בממשלה. גולן/ראובן קסטרו

עלות לשכת שר מוערכת בכ-6.5 מיליון שקלים בשנה, ועלות לשכת סגן שר בכ-2.5 מיליון שקלים. בנוסף, עלות הלשכה של כל אחד מ-21 הח"כים החדשים שנכנסו במקום השרים המתפטרים היא כ-1.7 מיליון שקלים בשנה. כלומר עלות החוק הנורבגי מוערכת בכלפחות כ-35 מיליון שקלים בשנה וכ-150-160 מיליון לכל הקדנציה.

המינוי של אבידר לשר נעשה כחלק מההיערכות הקואליציה להעברת תקציב המדינה, במטרה להבטיח את הרוב ולמנוע עריקות והתנגדויות שיסכלו את אישור התקציב. אבידר, שהתמודד בבחירות ב"ישראל ביתנו", הסתכסך עם יו"ר המפלגה ושר האוצר אביגדור ליברמן, ומאז הקמת הממשלה מתנהג בכנסת כסיעת יחיד.

בשבועות האחרונים מזכיר הממשלה שלום שלמה ניהל עמו מגעים להסדרת היחסים, מחשש מאיומיו להצביע נגד הצעות של הקואליציה. עם הקמת הממשלה, אבידר סירב להצעת ליברמן להתמנות לשר במשרד האוצר ודרש לקבל תיק ביצועי. כעת הוא ימונה לשר במשרד ראש הממשלה ובהמשך לשר לענייני מודיעין, בכפוף לבחירתו של שטרן ליו"ר הסוכנות.

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה/רוני כנפו

המינוי של גולן לסגן שר הוא חלק מהסדר שנועד לפתור את המשבר בין הקואליציה לאופוזיציה שמשתק את עבודות הכנסת. גולן היה אמור לעמוד בראש ועדת העלייה והקליטה, אך מרצ ויתרה על התפקיד לטובת האופוזיציה בתמורה למינויו לסגן שר. ההחלטה על העברת ועדה נוספת לאופוזיציה הייתה אמורה לסלול את הדרך לפתרון המשבר, אך יש עדיין מחלוקת בכנסת על חלוקת המקומות בתוך הוועדות ובעיקר בועדת הכספים והכלכלה, שם האופוזיציה דורשת לקבל לידיה מקומות נוספים. ביום שישי הודיעה יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, למרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין, כי הקואליציה מתכוונת להמשיך בהליך הקמת הוועדות גם בלי הסכמת האופוזיציה, והיום אמורה ועדת הכנסת לאשר הקמה של חמש ועדות מיוחדות - כולן של הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully