וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילמן ללוין: הקואליציה תמשיך בהקמת הוועדות גם ללא הסכמת האופוזיציה

24.7.2021 / 23:10

בניסיון לפתור את המשבר, הצדדים ניהלו מו"מ בשבוע האחרון בו הגיעו להסכמות, אך המחלוקת המרכזית נותרה בנושא ועדות הכספים והכלכלה. יו"ר הקואליציה במכתב ששיגרה: "לא מקבלים מכם סימן לרצון חיובי". לוין תקף: "פשוט חוצפה. ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור"

לאחר שבוע של מגעים בניסיון להגיע להסכמות שיאפשרו את הקמת ועבודת הוועדות בכנסת, יו"ר הקואליציה עידית סילמן שיגרה אתמול (שישי) מכתב למרכז באופוזיציה יריב לוין, בו הודיעה שהקואליציה מתכוונת להמשיך בהליך הקמת הוועדות גם בלי הסכמת האופוזיציה. מחר אמורה ועדת הכנסת לאשר הקמה של חמש ועדות מיוחדות - כולן של הקואליציה.

בשבוע האחרון התנהל מו"מ בין האופוזיציה בניהול לוין ובין השר המקשר בין הכנסת לממשלה זאב אלקין, בניסיון לפתור את המשבר שמשתק את עבודת הכנסת מאז הוקמה הממשלה. במגעים נרשמה התקדמות מסוימת, וסוכם כי האופוזיציה תקבל לידיה ראשות ועדה נוספת, ובסך הכל תעמוד בראשות ארבע ועדות קבועות: הוועדה לביקורת המדינה, ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, הוועדה למדע וטכנולוגיה, והוועדה לקידום מעמד האישה. בנוסף, הוצע לאופוזיציה לעמוד בראשות שתי ועדות מיוחדות חדשות, ולעמוד בראשות ארבע ועדות משנה בוועדת החוץ והביטחון.

עידית סילמן, שעברה מהבית היהודי לימין החדש ביום רישום המפלגות לכנסת. 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"להתחיל בעבודת החקיקה בצורה מיטבית", סילמן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

המחלוקת העיקרית שעוד נותרה בין הצדדים נוגעת ליחס בין הקואליציה לאופוזיציה בוועדת הכספים וכן ועדת הכלכלה. באופוזיציה רוצים שיוויון במספר החברים בוועדת הכלכלה, ולצמצם את היתרון של הקואליציה בהרכב ועדת הכספים משניים לאחד. בקואליציה מסרבים לדרישות, מחשש שזה יוביל לקשיים רציניים בתהליכי החקיקה בנושאים תקציביים וכלכליים. במכתב ששיגרה סילמן ללוין - היא הבהירה כי "לשתי דרישות אלה לא נוכל להיענות", והוסיפה: "על מנת לדאוג לעבודתה התקינה של כנסת ישראל ה-24, ולהתחיל בעבודת החקיקה בצורה מיטבית, לא נוכל להמשיך ללא קץ בניסיונות אלו מבלי לקבל מכם סימן לרצון חיובי".

לוין תקף את סילמן ואמר שהמכתב שלה הוא "פשוט חוצפה. קודם לכן הם הציעו הצעה מקפחת באופן קיצוני, וכעת הם ממתנים קצת את הקיפוח ומציגים את זה כוויתור". הוא עוד הוסיף: "אי אפשר לקבל מצב שהליכוד יקבל ייצוג מזערי במקומות המרכזיים תוך עיוות מוחלט של תוצאות הבחירות והרכב הכנסת, רק כי לקואליציה נוח לייצר לעצמה רוב מלאכותי, בפרט לקראת התקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully