וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים ניצולים בבוץ ובהריסות: יותר מ-125 נהרגו בגשמים הכבדים בהודו

עודכן לאחרונה: 24.7.2021 / 12:41

הממטרים שנמשכו מספר ימים פגעו קשות בחייהם של מאות אלפי בני אדם. לדברי מומחים, הגשמים שפקדו את מדינת מהראשטרה שבמערב המדינה הם הקשים ביותר שירדו בה בחודש ביולי זה ארבעה עשורים. באחת מתחנות המדידה נאספו 60 סנטימטרים של מים תוך 24 שעות

125 בני אדם נהרגו עד כה לאחר שגשמי מונסון שטפו את מערב הודו וגרמו למפולות ולתאונות נוספות - כך עדכנו היום (שבת) הרשויות. צוותי החילוץ נאבקו היום בבוץ ובחורבות המבנים כדי להגיע אל עשרות בתים שוקעים.

לדברי מומחים, הגשמים שפקדו את מדינת מהראשטרה הם הקשים ביותר שירדו בה בחודש ביולי זה ארבעה עשורים. הממטרים שנמשכו מספר ימים פגעו קשות בחייהם של מאות אלפי בני אדם, ונהרות גדולים עשויים לעלות על גדותיהם.

בכפר טלייה, כ-180 קילומטרים מדרום מזרח לבירה הכלכלית של הודו, מומבאי, מניין ההרוגים עלה ל-42 לאחר שנמצאו עוד ארבע גופות. מפולות שיטחו את רוב הבתים במקום, לדברי גורם בכיר ברשויות המקומיות.

חילוץ תושבים מקולהאפור המוצפת בעקבות גשמי המונסון הכבדים במדינת מהאראשטרה, הודו, 23 ביולי 2021. רויטרס
חילוץ תושבים מקולהאפור המוצפת, אתמול/רויטרס

"כ-40 בני אדם נוספים עדיין לכודים. האפשרות להציל אותם בחיים היא מצומצמת, לאחר שהם נלכדו בבוץ למשל יותר מ-36 שעות", אמר הגורם, שדיבר בעילום שם מפני שאינו מוסמך לדבר עם התקשורת. לדברי הגורם, המחלצים מחפשים את קורבנות המפולות בארבעה מקומות נוספים ברחבי המדינה. בהצהרה רשמית של מדינת מהראשטרה, נמסר כי 90 אלף בני אדם חולצו מהאזורים שהוכו בשיטפון.

מזג אוויר קיצוני פגע בכמה חלקים בעולם בשבועות האחרונים, עם שיטפונות בסין ומערב אירופה וגלי חום באמריקה הצפונית, והעלה חששות חדשים על הלשכות שינויי האקלים.

חלקים מהחוף המערבי של הודו ספגו 594 מילימטרים של גשם, מה שאילץ את הרשויות לשנע אנשים ממקומות פגיעים, תוך ניקוז מים מסכרים שעמדו לקרוס. אחת מתחנות המדידה רשמה את הנתון הגבוה ביותר שלה אי פעם - 60 סנטימטרים ב-24 שעות. גם במדינת טלנגנה הדרומית, הגשמים הכבדים גרמו להצפות בבירה היידראבאד, כמו גם במקומות נמוכים נוספים.

עוד בוואלה!

יותר מ-30 הרוגים מגשמי מונסון "מפלצתיים" במומביי

לכתבה המלאה
בניין שקרס בגלל גשמי המונסון בעיר מומבאי, הודו, 23 ביולי 2021. רויטרס
בניין שקרס בגלל גשמי המונסון בעיר מומבאי, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה נרנדרה מודי הביע את כאבו מאובדן החיים. "המצב שנגרם כתוצאה מהגשמים הכבדים מפוקח מקרוב, ועזרה מספוקת למושפעים מהם", צייץ מודי בטוויטר.

פעילי סביבה הודים הזהירו כי שינויי האקלים ובנייה ללא הבחנה באזורי חוף פגיעים עשויה להוביל לאסונות נוספים. "זו אזהרה חמורה מפני התעסקות נוספת באזורים השבריריים מבחינה אקולוגית במערב המדינה", אמר דבנדרה שארמה, כלכלן אקלים, בתהייחס לאזור הגבעות לאורך החוף המערבי של הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully