וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות המים באיראן: שוטר נהרג, הרשויות משבשות את האינטרנט

כמעט שבוע מאז פרוץ המחאה במחוז חוזסתאן, שבו מתגורר מיעוט סוני גדול, ושני שוטרים נפגעו מירי של "פורעים", לטענת השלטונות. הרשויות הכחישו כי מפגין נוסף נהרג, מול תיעודים של שימוש בכוח מצד כוחות הביטחון

בווידאו: הפגנות במחוז חוזסתן, איראן/טוויטר

שוטר נהרג מאש "מתפרעים" במחוז חוזסתאן שבדרום מערב-איראן - כך דיווחה היום (רביעי) התקשורת הרשמית, לאחר כמעט שבוע של הפגנות מחאה על המחסור במים במחוז הסובל מבצורת. סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה כי השוטר נהרג בעיר הנמל מאהשהר.

מושל העיר, פרידון בנדרי, אמר כי במהלך "ההתפרעויות הלילה", שוטרים נורו מאחד מגגות הבתים. לדבריו, אחד מהם מת נהרג, ושוטר נוסף נפצע ברגלו. הוא לא קשר ישירות בין הירי לבין הפגנות המים שנרשמו במהלך השבוע החולף. העיתון "אתמאד" דיווח על שיבושים באינטרנט בבירת המחוז, אהווז, ועל השבתה מוחלטת בעיר שאדגאן, שם נורה למוות מפגין ביום שבת האחרון.

חוזסתאן, שבו מתגורר מיעוט סוני גדול, הוא מחוז יצור הנפט העיקרי של איראן ואחד המבוססים ביותר שלה. אולם האזור סובל מבצורת מתמשכת שהובילה להפגנות על המחסור במים בכמה ערים ועיירות מאז השבוע שעבר. רק לפני כמה שבועות נרשמו הפגנות בכמה מוקדים באיראן במחאה על הפסקות החשמל המרובות.

הפגנות במחאה על מחסור במים במחוז חוזסתאן, איראן, יולי 2021. טוויטר, אתר רשמי
המחסור במים הוציא את התושבים לרחובות. הפגנה בחוזסתאן, השבוע/אתר רשמי, טוויטר

בימים האחרונים, כלי תקשורת בפרסים המשדרים מחוץ לאיראן העלו סרטונים שלטענתם תיעדו את ההפגנות באהווז, שאדגאן, מאהשהר וערים נוספות. המפגינים צעקו, בין היתר, "מוות לחמינאי" ו"מוות לדיקטטור". בטהראן, כמה פעילים חברתיים נעצרו אתמול אחרי שהפגינו בסולידריות עם תושבי המחוז מול משרד הפנים.

לפי הדיווחים, כוחות הביטחון פיזרו בכוח את המפגינים בחוזסתאן, אך התקשורת הרשמית של המשטר הכחישה זאת. מושל המחוז, קאסם סוליאמני-דסתקי, הכחיש אתמול דיווחים על מותו של הרוג נוסף בין המפגינים.

"אנחנו מדגישים שכוחות הביטחון לא נוהגים באלימות כלפי האזרחים, בטח שלא פותחים באש", טען המושל, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א. "אם חלקם חמושים ועושים דברים מעבר להפגנות לא שלוות, אז החוק מספר לנו דבר אחר. אבל אכפת לנו מהאזרחים".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully