וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 25 הרוגים בהצפות של "פעם באלף שנה" במרכז סין

21.7.2021 / 10:47

הנהר הצהוב עלה על גדותיו במחוז הנאן, וחיים של מיליונים שובשו עם סגירת כבישים ורכבות. 12 איש מתו בהצפת רכבת תחתית בעיר ז'נגז'הו, מוקד ההצפות. כמות הגשמים בימים האחרונים - כמעט כמו הממוצע השנתי. "משהו שקורה אחת לאלף שנים"

בווידאו: הצפות בתחנת רכבת במרכז סין/טוויטר

לפחות 25 איש נהרגו בשיטפונות כבדים במחוז הנאן שבמרכז סין, אחרי הגשמים העזים ביותר באזור זה אלף שנה. בבירת המחוז, ז'נגז'הו, מוקד ההצפות, לפחות 12 איש נהרגו אחרי הצפה של רכבת תחתית. הממשל המקומי בעיר, שבה חיים יותר מ-12 מיליון איש לגדות הנהר הצהוב, מסר כי יותר מ-500 איש נוספים פינו למקום מבטחים.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו נוסעים עומדים בעלטה במים עכורים המגיעים להם עד החזה, ותחנת מטרו שהפכה לבריכה. "המים הגיעו לחזה שלי", סיפר אחד הניצולים. "פחדתי מאוד, אבל הדבר הכי מפחיד לא היה המים, אלא אובדן האוויר בקרון".

תושב מקומי סיפר כי בשל הגשמים, הרשויות עצרו את שירותי האוטובוסים ואת השימוש במכוניות חשמליות. "לכן, הרבה אנשים השתמשו ברכבת התחתית, ואז קרתה הטרגדיה", אמר גו, תושב העיר, שהעביר את הלילה במשרדו.

מיום שבת בערב ועד אתמול בערב, 617.1 מ"מ של גשם ירדו על ז'נגז'הו - כמעט כמו הממוצע השנתי כולו. מטאורולוגים מקומיים אמרו כי כמות הממטרים בשלושת הימים האחרונים היא משהו הקורה "אחת לאלף שנים". בעיר בגונגי, שגם היא שוכנת לגדות הנהר הצהוב, הסמוכה נהרגו ארבעה בני אדם נוספים.

הצפות בעיר ז'נגזהו, סין, 21 ביולי 2021. רויטרס
עונת גשמים חריגה במיוחד. כבישים מוצפים בז'נגז'הו/רויטרס

עונת הגשמים החריגה הובילה לעלייה מהירה במפלס הנהרות המתנקשים לאגן הנהר הצהוב הגדול, והיא שיבשה את חייהם של מיליוני אנשים החיים במחוז הנאן, שבו כמאה מיליון איש. שירותי רכבות רבים העוברים דרך המחוז, המשמש מרכז לוגיסטי משמעותי במרכז סין, הושבתו וכבישים בעשרות ערים הוצפו.

"המאמצים לבלימת השיטפונות הופכים לקשים מאוד", אמר היום הנשיא שי ג'ינפינג, בהצהרה שפורסמה על ידי הטלוויזיה הרשמית.

הצפות בעיר ז'נגזהו, סין, 21 ביולי 2021. רויטרס
"המאמצים לבלימת השיטפונות הופכים לקשים מאוד". כבישים מוצפים בעיר/רויטרס

בעקבות הגשמים העזים, עשרות מאגרי מים וסכרים הגיעו לרמות מסוכנות. הרשויות המקומיות אמרו כי הגשמים גרמו לפירצה של 20 מטר בסכר בעיר לויאנג שממערב לז'נגז'הו, והזהירו שהוא "עלול לקרוס בכל רגע".

בז'נגז'הו עצמה, מטה מרכז בקרת השיטפונות אמר כי המאגרים של העיר נפרצו, אבל אין בשלב זה סכנה לקריסת סכר. כמאה אלף איש פונו לאזורים בטוחים. בתי ספר ובתי חולים הוצפו, ותושבים שנתפסו בשיטפונות נהרו למקומות מקלט בספריות, בתי קולנוע ואפילו מוזיאונים. בית החולים הגדול בעיר, שבו יותר מ-7,000 מיטות אשפוז, איבד את כל אספקת החשמל שלו והצוותים מיהרו למצוא אמצעי להעברת כ-600 חולים קשה.

במחוז חביי הסמוך פורסמה אזהרה מפני גשמים עזים בכמה ערים, כולל בבירה.

הצפות בעיר ז'נגזהו, סין, 21 ביולי 2021. רויטרס
פקקי תנועה בכביש בעיר/רויטרס

בדומה לגלי החום האחרונים בארצות הברית ובקנדה והשיטפונות במערב אירופה, מדענים אומרים כי הגשמים החריגים בסין קשורים כמעט בוודאות להתחממות הגלובלית.

"אירועי מזג אוויר קיצוניים כאלו יהפכו לתכופים בעתיד", אמר ג'וני צ'אן, פרופסור למדעי האטמוספירה מאוניברסיטת הונג קונג. "הממשלות צריכות לפתח אסטרטגיות לאימוץ השינויים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully