וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-30 הרוגים מגשמי מונסון "מפלצתיים" במומביי

המרכז הכלכלי של הודו חווה ממטרים כבדים בימים האחרונים, שהובילו למפולות בוץ ולקריסת קיר על תושבים שישנו בבתיהם. החזאים מתקשים להעריך את הסכנה לאור השינויים בתבניות העונה. "דיברנו זמן רב על שינויי האקלים וזה קורה עכשיו"

צוותי חילוץ באתר מפולת בוץ בפרברי מומביי, הודו, 18 ביולי 2021. רויטרס
החזאים מתקשים לצפות את מזג האוויר הקיצוני. פעולות חילוץ אחרי מפולת הבוץ במומביי, אתמול/רויטרס

יותר מ-30 בני אדם מתו אחרי גשמים כבדים בעיר מומביי שבהודו, שגרמו למפולת בוץ ולהתמוטטות של קיר. החזאים תיארו את הגשמים בתור "מפלצתיים", אחרי שהמטירו מים רבים על הבירה הכלכלית של הודו במהלך סוף השבוע וגרמו לנזק רב.

בצ'מבור, פרבר מזרחי של העיר, התמוטטות של קיר במהלך הלילה הובילה למפולת בוץ שגרפה עמה בתים בזמן שהתושבים ישנו במיטותיהם. לפחות 21 בני אדם נהרגו, לפי כוח התגובה הלאומי לאסונות. בתקרית נוספת בוויקהרולי שבצפון-מזרח העיר, נהרגו לפחות עשרה בני אדם כשמפולת פגעה בכמה בתים. שלושה תושבים נוספים נהרגו באירועים נפרדים.

מזג האוויר הסוער גרם גם להצפה במתקן לטיהור מים, וחלקים נרחבים בעיר נותרו ללא מים ראויים לשתייה. הרשויות המליצו לתושבי מומביי להרתיח את מי הברז לפני השתייה. העיר נערכת לקורבנות נוספים, לאור התחזית הצופה גשמים כבדים גם בחמשת הימים הקרובים.

צוותי חילוץ באתר מפולת בוץ בפרברי מומביי, הודו, 18 ביולי 2021. רויטרס
מומביי, שבה חיים 12 מיליון איש, מאויימת גם על ידי מפלס המים העולה/רויטרס

מומביי ספגה מאז ומתמיד נזקים כבדים במהלך עונת המונסון, והיא סובלת משיטפונות בכל שנה. עם זאת, החשש הוא ששינויי תבניות מזג האוויר בשל שינויי האקלים יבוילו לשיטפונות ונזקים קשים יותר. בשנים האחרונות, עונת המונסון מאופיינת בתקופות יובשת ארוכות, הנשברות בפרץ קיצוני של גשמים המגדיל את הסיכוי להצפת מערכות הניקוז ולקריסת התשתיות בעיר הסובלת מצפיפות יתר. מומביי, שבה חיים יותר מ-12 מיליון איש, נמצאת גם תחת איום עליית מפלס המים.

סופת הרעמים שגרמה לגשמים הכבדים הייתה חריגה לתקופה זו של השנה. אתמול בבוקר, ירדו יותר מ-20 ס"מ של גשמים בכמה חלקים מהעיר בתוך שעות אחדות בלבד. שר הסביבה, אדטיה תקראי, אמר "דיברנו זמן רב על שינויי האקלים וזה קורה עכשיו".

המודלים הקיימים לחיזוי גשמי המונסון מתקשים לצפות ממטרים כבדים כל כך, ולכן הרשויות מתקשות לתת לתושבים התראה מוקדמת מפני שיטפונות או מפולות. רק בשעה 1:00 אתמול ניתנה אזהרה מפני גשמים קיצוניים.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הביע את תנחומיו בפני הקורבנות, והציע פיצויים למשפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully