וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו בחמש שניות האם חם מדי לצאת לטיול עם הכלב

30.7.2021 / 1:08

רוצים להוציא את הכלב לטיול מהנה בחוץ אך חוששים מהשפעת החום הכבד עליו? יש שיטה פשוטה לוודא שהכלב שלכם לא יסבול בתנאי מזג האוויר הקיצוניים בחוץ

מאלף הכלבים רועי כץ עם חמישה טיפים לטיול על הכלב/מערכת וואלה!

אלה ימים מאוד חמים שם בחוץ, אנחנו לא צריכים לספר לכם. בעוד הטמפרטורות ממשיכות לעלות, בעלי כלבים הוזהרו לפקוח עין על היקרים להם מכיוון שהחום הכבד עלול להוביל לתשישות חום אצל כלבים, מצב המאופיין בסחרחורת, התייבשות, אובדן קורדינציה, בחילות והקאות. לצערנו הכלבים לא יכולים להגיד לנו כשחם להם ומתפקידנו לפקוח עין על התנהגותם ולהיות אחראיים מספיק לא לחשוף אותם לטמפרטורות קיצוניות לאורך זמן.

בעיה נוספת היא החום שפולטות המדרכות והכבישים שמזיק מאוד ואפילו מסוכן לכפות הרגליים של הכלבים. ד"ר אפי וגשל, הווטרינר הראשי של החי כיף בראשון לציון, אומר שכלבים רבים בתקופת הקיץ מגיעים לווטרינר כדי לטפל בכוויות בכריות הרגליים, שנגרמו מהליכה על מדרכה או אספלט רותח מחום.

אם אינכם מצליחים לזהות האם הכלב שלכם נהנה מהטיול הרגלי שלו או שמא רק מחכה לחזור הביתה, משתמש טיקטוק הציג שיטה בטוחה ויעילה לבדוק האם הכלב שלכם סובל מהחום בחוץ או שמא סבבה לו להמשיך בטיול. משתמש הטיקטוק @siancoffey7 טוען כי יש לעשות בדיקה קצרה לפני שאתם יוצאים לטיול עם הכלב. בסרטון הוא מציג צילומי אבטחה של אדם המטייל עם כלבו, כשניתן לראות את הכלב ממהר לעבר צל סמוך מתחת לעץ. "צפו בכלב רץ לצל כשהרצפה רותחת", הוא כותב בסרטון, "אם אתם לא יכולים להניח את גב היד שלכם על המדרכה למשך חמש שניות - זה חם מדי". כלומר, שימו את גב היד שלכם על המדרכה שאינה מוצלת. רותח לכם? המתינו לשעה מאוחרת וקרירה יותר כדי לצאת עם הכלב.

הנה ההסבר:

כלב עם רתמה. ShutterStock
אל תתנו לו לסבול מחום/ShutterStock

בכלל, מומחים ממליצים לבעלי כלבים לצאת עם כלביהם לטיולים בקיץ בשעות הבוקר המוקדמות או מאוחר יותר בערב כאשר נהיה נעים יותר. בחום הנוכחי אין לטייל עם כלבים בשעות הצהריים כאשר הטמפרטורות מגיעות לשיאן. המומחים ממליצים גם לאפשר תמיד מים זמינים ולהבטיח לחבריכם השעירים מקום קריר ויבש להירגע בו. כמו כן, חשוב שבעלי כלבים יפקחו עין על הסימנים הפוטנציאליים שעשויים להצביע על כך שהכלב שלכם סובל מהחום - כמו נשימות קצרות ומהירות, קשיי נשימה, עייפות, פחות להט לשחק, הזלת ריר והקאה. אם אתם מבחינים באחת מהפעולות הללו, הפסיקו את הטיול, הכניסו אותם הביתה, תנו להם לשתות ופנו לייעוץ וטרינרי במידת הצורך.

בעיה גדולה יותר לכלבים בעלי אף פחוס

אילוסטרציה. ShutterStock
דוג דה בורדו סובל יותר מהחום/ShutterStock

הווטרינר ד"ר אמיר וינברג מסביר שעם עליית הטמפרטורות, גופם של בעלי החיים מתחיל להסתגל לעלייה בחום הסביבה על ידי שינויים קטנים בחלבוני הגוף. התהליך איטי. בימי השרב של תחילת הקיץ בעלי החיים שלנו עדיין לא מסוגלים להתמודד עם טמפרטורות גבוהות. רגישים לכך במיוחד כלבים בעלי פרווה סבוכה וחמה או כלבים בעלי אף פחוס כגון בוקסר, דוג דה בורדו ודומיהם - בגלל פחיסות דרכי הנשימה העליונות שלהם, מערכת איבוד ונידוף החום שלהם פחות יעילה מזו של כלב בעל אף רגיל. על כן, הסכנה למכת חום גדולה יותר בתחילת הקיץ מאשר בשיאו.

מכת חום מוגדרת כאשר חום הגוף עולה על 41 מעלות צלזיוס והיא יכולה לקרות כאשר הכלב מתאמץ יותר מדי בימים חמים, כאשר הכלב לא מסוגל לאבד חום עקב סיבות סביבתיות (נעול ברכב חם) או כאשר מערכת איבוד החום שלו פגועה (בהרעלות שונות). מעל לטמפרטורה זו, חלבוני הגוף מתחילים לעבור "בישול" אשר גורם להם להפסיק לתפקד. המערכות שנפגעות בגוף הן מערכת קרישת הדם, כליות, מוח ועוד. סימנים למכת חום לעתים יכללו דימומים, כתמים אדומים על העור בבטן או בחניכיים, אובדן הכרה, פרכוסים ועוד.

כיצד אפשר להימנע ממכת חום? יש להימנע ממאמץ בימים חמים, במיוחד בתחילת הקיץ אך גם במהלכו. בכלבים מקבוצת הסיכון של פחוסי האף יש לנהוג במשנה זהירות. יש לדאוג לצל ולמקום מוגן עם הרבה מים. ניתן אפילו להרטיב את הכלב וסביבתו כדי לעזור לו באיבוד החום. במקרה שכבר מבחינים בסימנים של מכת חום יש לקרר מיד את הכלב עם מים קרים/קרח ולהביאו מיד למרפאה וטרינרית להמשך טיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully