וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה לבעלי כלבים: "זה הדבר המסוכן שקרה לכלבה כששיחקתי איתה בחוף"

23.6.2021 / 23:23

צ'לסי שיחקה עם הכלבה דולי בחוף הים במסירות, אלא שכשהשתיים חזרו הביתה הכלבה החלה לחוש שלא בטוב והגיעה למרפאה וטרינרית כשהיא עם מעיים חסומים לגמרי : "לא חשבנו שמשהו כזה יכול לקרות"

אישה פרסמה אזהרה דחופה לבעלי כלבים לאחר תאונה מחרידה שהייתה לה עם הכלבה שלה. החוויה הטראומתית התרחשה כשצ'לסי פין שיחקה מסירות עם הכלבה שלה בחוף הים. בשלב מאוחר יותר של היום, צ'לסי שמה לב שמשהו לא בסדר עם הכלבה, כשהיא מספרת שהיא "חשה באי נוחות, נאנחה המון ולא היתה יכולה לשתות בכלל נוזלים".

בפוסט שהיא כתבה בפייסבוק סיפרה צ'לסי: "לקחנו את דולי לחוף הים בסוף השבוע ושיחקנו מסירות. רק יותר מאוחר באותו היום הבנו שמשהו לא בסדר. החלטנו לקחת אותה למרפאה וטרינרית שפתוחה 24/7 במקום הסמוך לביתנו. למזלנו עשינו זאת כי הם גילו שהיא בלעה הרבה חול שהגיע לקרביים שלה כפי שאפשר לראות בצילום הרנטגן, והיא הייתה חסומה לחלוטין".

ככה נראו הקרביים של הכלבה לאחר הבילוי בים

צ'לסי המשיכה וכתבה: "אמרו לנו שדולי תצטרך ניתוח ותעבור החלמה ארוכה כשיש חשש לחסימת מעיים ודברים נוספים, אלא שלמזלנו אחרי שני לילות אצל הוטרינר והרבה נוזלים, היא שוחררה".

אז מה קרה לדולי? "בכל פעם שהיא אספה את הכדור שהיה מלא בחול, היא בלעה חול. לא חשבנו שמשהו כזה יכול לקרות, ואנחנו רוצים שאנשים יהיו מודעים לכך כדי למנוע ממצבים כאלה לחזור". למרבה המזל, דולי החלימה לחלוטין.

מדוע זה מסוכן ומה צריך לעשות?

כלב חופר בחוף הים. Giphy
כלב חופר בחוף הים/Giphy

באתר הוטרינרי vets-now מסבירים ששישנם כלבים שממש אוכלים חול כשהם מבקרים בחוף הים, אולם רובם פשוט בולעים אותו במקרה בזמן חפירה או במהלך איסוף של כדורים וצעצועים. הסכנה היא שאם כלב בולע כמות חול גדולה זה יכול לגרום לו לחסימה במעי, כיוון שחול הים שוקע במערכת העיכול ובעצם מתייצב ושוקע כמו מלט, ממלא וחוסם את מערכת העיכול. הסימנים למצב חמור זה, הדורש טיפול וטרינרי דחוף, כוללים הקאות, התייבשות וכאבי בטן.

למרבה הצער, הדרך היחידה באמת למנוע מכלב לאכול חול היא לפקח עליו כל הזמן בזמן שהוא נמצא בחוף ולא להשאיר אותו ללא השגחה. סביר להניח כי הכלב שלכם יבלע מעט חול, למשל כשהוא מלקק את כפותיו לאחר טיול בחוף. בדרך כלל מעט חול לא יפגע בכלב מכיוון שמדובר בכמויות גדולות שגורמות לבעיות במעיים. אם אתם בכל זאת מודאגים שהכלב שלכם אוכל הרבה חול, אתם יכולים גם לשים לו מחסום פה בזמן שהוא על החוף. בכל מקרה במידה ואתם חוששים שהכלב שלכם בלע כמות חול מסוכנת - צרו קשר במיידיות עם וטרינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully