וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה מפתיעה: למה כלבים באמת אוכלים דשא?

8.5.2021 / 23:00

ראיתם את הכלב שלכם רץ לעבר הדשא ומתחיל ללעוס בלי הכרה? לא הצלחתם להבין מה יש בדשא שגורם לו למקור משיכה כל כך גדול? חוקרים ניסו למצוא את התשובה ושללו את התשובה הנפוצה כי הם מנסים על ידי הפעולה הזאת להקיא

כלבים אוכלים דשא. Giphy
למה הם אוכלים דשא?/Giphy

בעלי כלבים מכירים את הנושא הבא טוב מאוד - הם לוקחים את הכלב איתם לבילוי בחוץ, והדבר הראשון שהוא עושה זה לרוץ לכיוון הדשא ומתחיל לאכול אותו. אין בזה שום דבר הגיוני - כלבים לא אוכלים עשבים או ירקות, והם לא ממש נהנים מהטעם הזה, ובנוסף דשא הוא לא דבר שקל להם לעכל. אז למה הם עושים את זה?

אחת המחשבות הנפוצות היא שכלבים אוכלים דשא כדי להקיא כי הם מרגישים כאבי בטן. חלק מבעלי הכלבים מעידים שהתוצאה של אכילת דשא היא הקאה אצל הכלבים שלהם. אלא שמסתבר שהמדע קובע אחרת. במחקר על הרגלי האכילה של כלבים נמצא כי 79 אחוז מהם לעסו דשא בשלב מסוים, ולמרות המספר הגבוה - רק 9 אחוזים מאלה שלעסו דשא חשו שלא בטוב לפני כן, ורק 22 אחוזים מהם הקיאו לאחר מכן. רוב הכלבים חש טוב לפני ואחרי המעשה שלהם.

אז למה הם באמת עושים את זה?

באתר המדעי iflscience הסבירו שלפעמים, התשובה הפשוטה ביותר היא הנכונה ביותר. למרות שלא ניתן להבין את ההתנהגות הזו, ההסבר המוביל של החוקרים הוא שהם פשוט נהנים מהטעם הטרי של דשא. חלק מבעלי הכלבים אף דיווחו שיש שהם אוכלים יותר דשא בזמן האביב, כך שהדשא החדש שצומח כנראה טוב להם.

רבים חושבים שכלבים - כמו חתולים - הם טורפים בלבד, כלומר עליהם להפיק לחלוטין את הדיאטה שלהם מבשר. עם זאת, מחקרים הראו כי כלבים וזאבים הם למעשה אוכלי (כמעט) כל, ומקבלים חלק ממרכיבי המזון היומי שלהם מהצומח.

מחקרים רבים מצאו עדויות לשאריות צמחים וגרגרי יער בתזונה של זאבי בר, מה שמרמז על כך שהיא מהווה חלק קטן אך משמעותי מהמזון שלהם. לצד זה, הדשא הוא מקור נהדר לסיבים, דבר שלרוב נעדר מהתזונה של הכלבים הממוצעים. נישנוש של דשא עשוי לעזור לכלבים להזיז דברים בקיבה, כמו גם להיות חלק בלתי נפרד מתזונה בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully