וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע: חתולים מזהים את הקול של הבעלים שלהם, אבל זה פשוט לא מזיז להם

18.4.2021 / 23:30

המחקר שבדק 20 חתולים מצא שהם יודעים להבחין בין גוון הקול של בעליהם לשל אנשים זרים. אלא שבניגוד לכלבים, התגובה שלהם אינה אקטיבית ואי אפשר לאלף אותם לציית להוראות - ולא נראה לנו שבעלי חתולים יהיו מופתעים

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

יש לכם חתול? חשבתם פעם האם הוא בכלל מקשיב לכם או בכלל מודע לזה שאתם מדברים אליו? ובכן - מדענים הצליחו לאשר שהחתולים אכן יודעים שאתם מדברים אליהם, אבל פשוט לא אכפת להם מספיק כדי להגיב לכם, משום שהם חושבים שהם ה"בוס" ולא אתם.

חתול נותן כיף. Giphy
רוצים לאלף את החתול שלכם? תשכחו מזה/Giphy

המחקר אישר גם שבזמן שחתול מזהה את הקול של הבעלים שלו ויכול להבחין בטון שלו ולהבדיל בינו לבין קול של מישהו זר, הוא פשוט לא טורח להגיב. האופי המרוחק שלהם אפיין אותם מהתקופה שה בוייתו והם לא מאומנים לציית להוראות כמו כלבים.

עוד בוואלה!

אוהבים חתולים? התמונות האלה אולי ישנו את דעתכם

לכתבה המלאה

המאמר שפורסם ב-Animal Cognition journal על ידי החוקרים אסטקו סייטו וקזוסטקה שינזוקו קבע ש"מבחינה היסטורית, חתולים, בניגוד לכלבים, לא מבוייתים לציית לבני אדם". איך הם קבעו את זה? המחקר שלהם דגם 20 חתולים ששמעו את הקול של הבעלים שלהם ושלושה קולות של אנשים זרים ובדק כיצד הם מגיבים.

החתולים הניפו את הזנב או הזיזו את האוזניים כדי לאתר מהיכן הקולות הגיעו ונראו יותר רספונסיביים לקול של הבעלים שלהם. אלא שזה לא הניע אותם לזוז או "לצאת מגדרם" למשמע הקול המוכר. "התוצאות מראות שחתולים לא מגיבים בצורה אקטיבית לבעלים שלהם שקוראים להם, למרות שהם יכולים לזהות את הקול שלהם", נכתב במחקר, "היחס בין חתולים לבעלים מנוגד ליחס בין כלבים לבעלים שלהם".

גיף אשה עם חתול. Giphy
זה רק נדמה לכם שאכפת לו מכם/Giphy

ההבדל - בגלל הביות השונה של הכלבים והחתולים

ההערכות ההיסטוריות הן שהכלבים בוייתו מתישהו לפני כ-15,000 שנים (או 30,000 שנים לפי הערכות אחרות). הכלב הוא בעל החיים המבוית הראשון בעולם. כלבים מבוייתים הם מינים אשר בויתו מן הזאבים באזור המזרח התיכון, אך ישנם ויכוחים בין החוקרים האם הכלב בוית ממין אחד של זאב או ממספר מינים שונים. התרחיש הסביר ביותר הוא שלהקות של זאבים הלכו אחרי ציידים נודדים בערבות צפון אירואסיה והם ניזונו משאריות הציד ואי שם לאורך הזמן אומצו גורים שלהם ע"י בני האדם.

לעומת זאת, הביות של החתולים התרחש מאוחר הרבה יותר, לפני כ-10,000 שנים, כאשר חתולי בר "בייתו את עצמם" כשבני האדם החלו להתיישב בקהילות חקלאיות קבועות וחולדות ועכברים החלו להסתובב בחוותיהם ובאסמי התבואה שלהם.

"מבחינה היסטורית, חתולים, בניגוד לכלבים, לא עברו ביות כדי לציית לפקודות בני האדם", הסבירו החוקרים. "נראה כי הם היו אלה שלקחו את היוזמה באינטראקציה עם בני האדם."

בעוד שכלבים היו צריכים ללמוד לשתף פעולה עם בני אדם כחלק מקבוצת הציד, החתולים היו פחות או יותר חופשיים, מצאו טרף מיוזמתם והם חיו לצד בני אדם פחות או יותר במקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully